Saako alkoholistin seurassa juoda viiniä?
Esimerkiksi jos hänet on kutsuttu johonkin, saako siellä nauttia muut viiniä? Millaisissa tilanteissa saa, millaisissa ei?
Kommentit (8)
Jos tilaisuuden järjestäjä on ilmoittanut että tilaisuus on alkoholiton niin silloin sitä ei sinne pidä omiakaan viedä.
Järjestäjä arvioi juhlansa, osanottajat ja valvoo järjestystä. Joskus etukäteen voidaan sopia että olette tervetulleita mutta ilman juomista, ja silloin lupauksen pito on kutsutun harteilla ja jos lupaus rikotaan niin järjestäjä voi pyytää lähtemään (tai heittää ulos miten sen nyt ilmaisee).
Kenenkään ei ole pakko mennä juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Saa ja pitää! Alkoholistia pitää myös testata tarjoamalle hänelle maistiaisia.
Alkkista pitää myös testata lorauttamalla salassa hänen limulasiinsa kirkasta viinaa.
Saako dietillä olevan seurassa syödä jäätelöö? Tyhmä ap:,n kysymys
Tietenkin saa ja pitää. Kukin vastaa itsestään. Alkoholisti tietää olevansa alkoholisti eikä ota mitään.
Minä olen alkoholisti, raitistunut sellainen. Hyvin harvoin käyn juhlissa, mutta muuten alkoholia alkoholia juovien ihmisten seurassa kyllä silloin tällöin, jopa juoppukuskina joskus. Tietenkään en voi puhua kenenkään toisen puolesta, mutta omasta puolestani sanon, että siitä vaan.
En ole mikään viinan vihaaja, ei se viina minulle mitään ole tehnyt, vaan minä itse juomalla sitä, ja alkoholihan on mitä mainioin aine niille jotka osaavat sitä oikein käyttää.
Saa ja pitää! Alkoholistia pitää myös testata tarjoamalle hänelle maistiaisia.