Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan tämä diabeteksen merkki?

Vierailija
02.05.2020 |

Vappuna vedin aamupalaksi ison kulhon salaattia, jossa oli jäävuorisalaattia, kanaa, kurkkua, kirsikkatomaatteja ja kastiketta. Sen päälle vedin omar-munkin ja yhden tippaleivän ja ehkä noin tunnin päästä alkoi väsyttää niin paljon, että en pystynyt mitenkään estämään nukahtamista ja nukahdin sohvalle istualtaan ja nukuin 2 tuntia. Minulla ei ollut siis yhtään univelkaa edes, vaan olin herännyt silloin vappuaamuna jopa vähän ylinukkuneena. Tämä sama älytön väsymys ja nukahtaminen on tullut myös muutaman kerran vuosien aikana aina kun on syönyt purkillisen jäätelöä kerralla. Onkohan diabeteksen merkki? Olen normaalipainon ylärajoilla ja 37-vuotias. Paastoverensokeri on toki ollut normaali aina kun se on mitattu, vaikka en ois oikeasti edes paastonnut. Saattaa kuitenkin olla että edellisestä mittauksesta on jo 6 vuotta, en muista. Sitä ei ole siis koskaan tarkoituksella mitattu, vaan muiden perusverikokeiden yhteydessä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen viittaa. Voi olla esiaste. Kannattaa pyytää ottamaan pitkä sokeri. Se otetaan verikokeessa myös, mutta ilman rasitusta. Mulla löytyi diabetes sillä tavalla.

Vierailija
2/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta esiastetta ehkä. Kuinka voit syödä omarmunkin ja päälle vielä tippaleivän, mä varmaan oksentaisin. Liika hiilari aiheuttaa insuliiniresistanssin pitkällä aikavälillä ja on tie diabetestä kohti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin syömishäiriöltä kuulostaa.

Toinen 37-v.

Vierailija
4/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia alkaa väsyttää jos syö mahan täyteen ei se diabetekseen viittaa.

Vierailija
5/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen viittaa. Voi olla esiaste. Kannattaa pyytää ottamaan pitkä sokeri. Se otetaan verikokeessa myös, mutta ilman rasitusta. Mulla löytyi diabetes sillä tavalla.

Okei. Pitää yrittää jotenkin vihjailla tulevaisuudessa. Mun "omalääkäri" on sellainen että sille ei saa itse mennä ehdottomaan mitään tutkimuksia tai diagooseja tai niitä tutkimuksia se ei ainakaan ikinä sitten laita. Ei saa myöskään puhua kuin yhdenlaisista oiresta per vuosi tai se ehdottaa masennusta. Vasta selitin pahentuneista astmaoireista, joten vuoteen ei kestä selittää mitään uutta. Pitää kuitenki pitää itse tämä mielessä.

-aloittaja

Vierailija
6/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin syömishäiriöltä kuulostaa.

Toinen 37-v.

Tarkoitin kulholla salaattia siis tuollaista lautasen tyyppistä isoa kulhoa verrattuna vaikka påieneen murokulhoon, en kokonaista salaattikulhoa. 

-aloittaja

Vierailija
7/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä aika sokerirasituskokeeseen.

Vierailija
8/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätväsymys, itse kullakin. Kesälomia odottaessa!

Koronamedia-tietotulvaväsymys lisää sitä.

Vierailija
9/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö paljon kerralla, niin veri menee mahaan sulattamaan.

Siksi pää väsyy.

Vierailija
10/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Pitää yrittää jotenkin vihjailla tulevaisuudessa. Mun "omalääkäri" on sellainen että sille ei saa itse mennä ehdottomaan mitään tutkimuksia tai diagooseja tai niitä tutkimuksia se ei ainakaan ikinä sitten laita. Ei saa myöskään puhua kuin yhdenlaisista oiresta per vuosi tai se ehdottaa masennusta. Vasta selitin pahentuneista astmaoireista, joten vuoteen ei kestä selittää mitään uutta. Pitää kuitenki pitää itse tämä mielessä.

-aloittaja

Joo, lääkärit ei oikein tykkää googlediagnooseista, kannattaa vaan mainita oireet.

Vierailija
11/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sairastanut viime aikoina? Virustaudit voi aiheuttaa kroonista väsymysoireyhtymää.

Vierailija
12/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin itse, syön paljon makeaa, tavallisen kotiruuan ja vihannesten ohella. Tänään nukahdin uudestaan pari tuntia heräämisen jälkeen, ja taas uudestaan ruuan jälkeen.

Vierailija
13/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakohan tulla tänne kyselemään, on taas sellaisia "diagnooseja", että huhhuh. Kyllä tommonen satsi väsyttää ketä tahansa, ei kyllä todellakaan kannata siitä huolestua.

Vierailija
14/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut poikkeuksellisen nukuttava päivä.

Vierailija
15/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetteen saa hoitajalta labraan kun menet pyytämään . ei siihen lääkäriä tarvi.

Vierailija
16/16 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista voi myös ostaa itselleen veresokerimittarin ja testailla eri tilanteissa. Esim. aamuarvo ja ruoan jälkeinen arvo kannattaa mitata muutaman kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi