Onko joku muu alkanut haaveilla omakotitalosta?
Oon varmaan luokkapetturi, mutta tässä korona-aikana oon alkanut haaveilemaan jossain kehyskunnassa syrjäisellä tontilla olevasta okt:sta. Kotoilu on ollut mukavaa, joka päivä tulee ajettua lasten kanssa jonnekin kauemmas metsäretkelle ym. En enää kaipaakaan vilinää. Onko korona iskenyt?
Kommentit (17)
Mä asun omakotitalossa ja oon taas korona-aikana nähnyt tosi paljon unia siitä, että kuljen taas erilaisissa kaupunkikohteissa kuten ennenkin halutessani. Vaikka en mitenkään erityisesti normaalisti mihinkään vilinään kaipaa.
Kai se on, että sitä kaipaa mikä ei juuri ole saavutetavissa.
Itse oon saunut kerros-, rivi- ja omakotitalossa. Nyt tuossa viimeksi mainitussa ja näin korona-aikaan on kyllä onnenpaukku asua paikassa, missä on paljon luontoa ympärillä ja iso oma tontti. Tekemistä riittää ja ulkona saa olla riittävästi ilman altistumista.
Olen ja olen käynyt katsomassakin paria.
Rakennutan parhaillaan talvilämmintä mökkiä, niin ehkä pitää kuitenkin malttaa mieli hetken ja kokeilla ensin mökillä, miltä se maalaiselämä oikeasti tuntuu.
On ollut haaveissa ennen koronaa. Nyt toki vahvempana.
Tekisi mieli omakotitaloon haja-asutusalueelle. Olen kyllästynyt kaupungin hälyyn ja siihen, että taloyhtiöissä ei enää kunnioiteta naapureita. Melutaan ympäri vuorokauden, sotketaan pihaa roskaamalla jne. Tämä siis taloyhtiössä, jossa on omistusasuntoja. Ei kannata puuttua, kun saat vaan huutoa takaisin.
Muuttaisin vaikka heti. Yksin vaan epäilyttää. Ja nimenomaan jonnekkin pois Helsingistä, jollekkin pienemmälle paikkakunnalle uudellamaalla.
Ei onneksi tarvitse haaveilla. Eikä myöskään ahdistua ajatuksesta ahtaassa ruuhkabussissa koronan poimimisesta joltain hygieeniastaan vähemmän välittävältä hipiltä.
On aina ollut haaveissa, nyt haave on vahvistunut kun on oikea mies ja omistamme rivitaloasunnon. Ollaan haaveiltu että jos lapsia siunaantuu niin tulevaisuudessa muutetaan sitten isompaan taloon samalle asuinalueelle, toivottavasti juuri omakotitaloon.
Olen haaveillut jo vuosia. Järkevän kokoinen oma piha ja omakotitalo. Ei mitään paritaloa tai erillistaloa. Eikä vieri vieressä olevia ok-taloja... Haluan myös tilavan autotallin ja -katoksen. Ja katoksen peräkärrylle ja hevostrailerille. Sijaintiakin olen jo miettinyt, joten jos sieltä alueelta löytyisi kiva talo, niin mikä ettei. Rakennuttaakin ehkä voisin, toki se vie aikaa. En halua muutamassa kuukaudessa kasaan kyhättyä mätätaloa. (Ja toki menee aikaa siihen että löytäisi tontin, saisi rakennus- ja muut luvat, jne.)
Ostan ok-talon sitten kun olen niin rikas, ettei tarvitse ottaa lainaa. Kaikki pihatyöt ja remppatyöt on varaa teettää ammattilaisella.
En halua taloa joka on ihan mörskä ja isoa remonttia vailla. Haluan hyvinrakennetun talon jossa on erillinen keittiö. Ei open conceptia, jossa koko talo on yhtä hallia. On jotenkin oksettavaa katsoa telkkaria keittiössä tai kokata olohuoneessa.
Yksin muutan, kun miehen kanssa tuli ero pari vuotta sitten. Aiemmin haaveilimme muutosta yhdessä. Nyt on ihanaa kun saa haaveilla yksin, ja sisustaa juuri niin kuin haluaa.
Hankkisin myös sen hevosen tai pari.
En, haluaisin kyllä vanhan puutarhan, mutta siitä talosta en niinkään haaveile. Se on vähän sivuseikka siinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Ja itse asiassa jo ennen koko virushässäkkää. Etsin pientä ja uudehkoa hyväkuntoista pienellä tontilla. Ikään kuin suurta siirtolapuutarhataloa. Tämmösiä ei oikein ole.
Luulen että et ole yksin ja tuollaisia pieniä taloja aletaan enenevästi rakentaa. Moni yksinasujakin voisi haluta omakotitaloon, eikä sen tarvitse silloin olla edes 100 m2.
Itselläni on vanha talo, 120 m2 joka ei silloin 2006 ollut mennyt välittäjän mukaan kaupaksi kun oli liian pieni. Meitä on vain kaksi ja ihan riittävä. Tontti alle 1000m2, puutarhatöitä ihan sopivasti. Isoon kaupunkiin autolla alle 20 min. Tässä toteutuivat omat toiveet sijainnin, koon, pihan ja hinnan suhteen.
Viihdyn kotona ja pihalla muutenkin ja nyt etenkin se oma piha on tuntunut tosi tärkeältä kun muuten kökkii kotona etätöissä.
Ehdittiin muuttaa uudehkoon omakotitaloon just ennen pandemian rantautumista Suomeen. Olen niin onnellinen että tätä aikaa ei tarvinnut viettää kerrostaloasunnossa kolmen lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Ja itse asiassa jo ennen koko virushässäkkää. Etsin pientä ja uudehkoa hyväkuntoista pienellä tontilla. Ikään kuin suurta siirtolapuutarhataloa. Tämmösiä ei oikein ole.
On näitä täällä kehyskunnassa.
N 5v vanhoja taloja 110-180m2, tontit 800m2. Hinnat 300-550k€. Tontti joko oma tai vuokralla (saa lunastettua). Viihtyisiä 2-3 kadun rengaskortteleita jossa 1-2 isoa hoidettua leikkipaikkaa. Bussipysäkki kohdalla. Lähikauppa 3km, kaikki palvelut 5km päässä. Uimajärvelle 1.5km. Mustikkametsät ympätillä.
Pieni pala taivasta vain 25min Kampista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On näitä täällä kehyskunnassa.
N 5v vanhoja taloja 110-180m2, tontit 800m2. Hinnat 300-550k€. Tontti joko oma tai vuokralla (saa lunastettua). Viihtyisiä 2-3 kadun rengaskortteleita jossa 1-2 isoa hoidettua leikkipaikkaa. Bussipysäkki kohdalla. Lähikauppa 3km, kaikki palvelut 5km päässä. Uimajärvelle 1.5km. Mustikkametsät ympätillä.
Pieni pala taivasta vain 25min Kampista
Missä? Alan pakkaamaan!
Muutin Nurmijärvelle keväällä 2017. Elämäni paras päätös. Lapset viettävät tasapainoista maalaiselämää kaukana Hgin koulujen ongelmista ja turvattomasta ympäristöstä. Teen etätöitä 2011 valmistuneessa okt:ssa, jossa 4 kertaa enemmän neliöitä kuin Kampin 3h ja k asunnossa. Luonto on oven takana ja omaa puutarhaa 6000 m2. Tämä on taivas!