Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lyttää kaikki ideani

Vierailija
02.05.2020 |

Onko kellään muulla kokemusta siitä, että mies lyttää lähestulkoon kaikki ideat. Mikään ei kelpaa ilman perusteluja ja kaikesta etsitään ne negatiiviset asiat esiin. Tämä tulee ilmi esim. jos suunnittelen puutarhaa ja pihaa, niin mikään suunnittelemani ei mene läpi vaan ideani ovat ilmeisesti todella typeriä ja huonoja. Jos löydän jonkin kivan huonekalun, vaikkapa valaisimen, niin ei kelpaa vaan on huono, ei voi ottaa käyttöön. Kun mietin kasvimaata niin kyseenalaistaa kaiken, paikasta, lannoitteista ja kasveista lähtien.
Ostettiin yhdessä juuri talo, joka remontoitiin miehen mieltymysten mukaan (onneksi saman suuntaiset tässä) käyden kuitenkin niistäkin kauhea vääntö. Näissäkin asioissa monesti peräännyin ja mukauduin, jotta ylipäätään saatiin remontti tehtyä.
Nyt kun vuorossa on piha, josta niin kauan (vuosia) haaveilin, niin ei onnistu mikään. Motivaatio on ihan loppu tehdä koko pihaa kun mikään haluamani ei kelpaa tai ole ok. Itse kuvittelin saavani kivan ja mielenkiintoisen harrastuksen mutta into on nyt laimentunut täysin tämän lyttäämisen ja kaiken kyseenalaistamisen jälkeen.
Tänään koitin saada itseni innostumaan hokemalla ”älä anna sen nyt lytätä ja mitätöidä sua, vaan tee niinkuin haluat”.
Sen kautta aloin miettimään, mikä tarve ja miksi miehen täytyy kaikki mollata ja mitätöidä. Ja mikä konsti tähän auttaa, että minunkin mieltymykset toteutuisi ilman kaiken mitätöintiä; nyt kaikki menee negatiivisen kautta eikä siten ota onnistuakseen.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä kirjoituksesi hänelle.

Vierailija
2/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä.(🐽)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile edes kirjoitti:

Tän meinaan tehdäkin, oon jo kokeillut puhua asiasta, mutta mies ei koe käyttäytyvänsä näin.

Vierailija
4/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, ei ole ainoa asia missä mollaa ja mitätöi?

Hanki parempi mies tai muuta omaan taloon/asuntoon niin saat kodistasi sellaisen että se tosiaan on sinulle koti. Nyt vaikuttaa siltä että pyörit vaan jaloissa miehen kodissa.

Vierailija
5/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisessa suhteessa? Mitä hyvää saat suhteesta?

Vierailija
6/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet yleensä perustelevat näkemyksensä hyvin, ehkä kyse on siitä että et halua kuunnella?

Vierailija
7/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile edes kirjoitti:

Tän meinaan tehdäkin, oon jo kokeillut puhua asiasta, mutta mies ei koe käyttäytyvänsä näin.

Mies on ilmeisesti tottunut siihen että hänen näkemyksensä/kokemuksensa on ainoa jolla on painoarvoa?

Vierailija
8/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet yleensä perustelevat näkemyksensä hyvin, ehkä kyse on siitä että et halua kuunnella?

Mihin pohjaat tällaisen väittämän?

Vierailija
9/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen ihmisen kanssa on raskasta elää. Jos on vain yksi oikea mielipide, mistä pitää kiinni vaikka huomaisi olevansa väärässä. Voimia sinulle. Toivottavasti miehesi ajattelumaailma avartuu.

Vierailija
10/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mieleiselläsi tavalla, äläkä ala neuvottelemaan hänen kanssaan. Ei parisuhteessakaan kaikesta tarvitse kysyä lupaa.

Kuvottavalta kuulostaa tuo miehesi.

Vierailija
11/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että ap on muuttanut miehen kanssa yhteen maksimissaan kuukauden tuntemisen jälkeen...

Vierailija
12/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä tämä viesti esimerkkien kera, jos ei silloinkaan ymmärrä suosittelen miettimään koko suhdetta ihan uudessa valossa.

Vierailija
13/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää piha puoliksi. Kumpikin saa tehdä osuudelleen mitä haluaa. Näin meillä, eikä tarvi riidellä turhista.

Vierailija
14/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että se olen minä jonka täytyy perustella kaikki. Ja vaikka otan selvää ja perustelen, niin silti ideani ovat niitä joita ei toteuteta.

Miehellä sinänsä ei ole pihan suhteen juurikaan toiveita, hänellä ei ole mielenkiintoa asiaan niin paljon kuin minulla.

Helppohoitoisuus tuntuu olevan punaisena lankana hänellä kun itse taas haaveilen hyötypuutarhasta ja ”omavaraisuudesta” jne.

Olen enemmän luontoihminen kuin hän, hänellä on omat harrastuksensa, joihin en juurikaan ole puuttunut. Oon antanut käyttää kymmeniä tuhansia omiin juttuihinsa.

Mä taas tykkään nyhjästä tyhjästä ja se ei siis kelpaa eikä riitä ja kaiken lisäksi on lähinnä p””seestä.

Vierailija
15/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen lähinnä vallankäyttö. Mies on omaksunut suhteessa liikaa valtaa sinuun nähden ja työskentelee ahkerasti saadakseen todistettua sinun "olevan väärässä", jotta saisi sinua pompoteltua ja kontrolloitua omien näkemystensä mukaisesti. 

Jotkut miehet vaan eivät kykene puolison näkemiseen tasaveroisena kumppanina, joten he pyrkivät jatkuvasti "niskan päälle". Heidän mielessään jos he eivät ole pomoja niin he ovat renkejä ja alaisia. He pelkäävät joutuvansa "rengin" osaan jos eivät varmista paikkaansa "pomona" työskentelemällä jatkuvasti puolisoaan vastaan. Jos lytättävä ei alistu osaansa tarpeeksi nopeasti (tai lyttääjä kuvittelee niin) , henkisen lisäksi myös fyysinen väkivalta astuu kuvaan ennemmin tai myöhemmin, jäljet toki taidokkaasti peittäen ja minimoiden. 

Onnellinen parisuhde tuollaisen hyypiön kanssa on mahdottomuus. 

Joten neuvon nostamaan kytkintä ja hankkimaan itsellesi turvallisen ja viihtyisän kodin. 

Vierailija
16/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveljeni on tuollainen. Ainakin minua kohtaan, mutta olen tietysti vasta nelikymppinen mies. Moneen asiaan täytyisi kysyä tämän mielipidettä. Jos tekee jotain omin päin (hommaa vaikka työpaikan), niin se on vääränlainen paikka. Esim. Jos olen saanut vuokratyöpaikan. Eihän se käy, kun työstä pitää saada 20e tunnilta. Minulle riittää pienempikin. Tämä tietää, miten asiat pitää tehdä. Minun ei kannata tehdä virheitä. Näistä voisin kuitenkin oppia. Ilman, että tämä sanoo etukäteen kaikesta, että noin ei pidä, tai kannata tehdä.

Vierailija
17/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä piirteet tulleet aiemmin esiin? Ei tuollaisen kanssa kukaan jaksa elää. Jos ette eroa nyt, eroatte muutaman vuoden päästä.

Vierailija
18/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että ap on muuttanut miehen kanssa yhteen maksimissaan kuukauden tuntemisen jälkeen...

Tähän asti asuttiin kerrostalossa, eikä ollut omaa pihaa. Uusi tilanne tähän lähes kymmenien vuosien suhteeseen. Muutenhan ei juurikaan ole puuttunut tekemisiini, joten en kuvitellut että nyt kun on oma talo ja piha niin kaikki haluamani onkin ensin oletusarvoisesti kieltolistalla.

Vierailija
19/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kohtuutonta alkaa nillittämään pihasta, joka on ap:lle tärkeä, kun ap ei ole sanonut mitään hänen omista kiinnostuksen kohteistaan (siis niistä mitkä häntä OIKEASTI kiinnostavat). Teeskentelee kiinnostunutta pihasta huvin ja harrastuksen vuoksi, koska tykkää lytätä puolisoaan. Miksi jakaa ainut elämänsä tuottaisen tyypin kanssa?

Vierailija
20/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on meillä, Vaimo haluaa jotakin. Sille on on ajatuksissa valmis lopputulos. Mulle se on kuukausia hommaa. Vaikka nyt kukkapenkki.

No pitää alustaa hyvin ettei rikkaruohot valtaa, multaa jossa ei oel rikkaruohoja, sitten rakentaa reunukset, kivistä puusta jne. Sitten se multa sinne, lannoitteet. Vaimo ei hommaa siihen muuta kuin ne kukat.

Ehkä miehet hukkuu siihen työmäärään mitä naiset ajattelee.

Verhot ikkunaan.Kipsiseinään on hankala laittaa mitään raskasta ihan minne tahansa sitten pitää puuhastella kaikennäköistä osaa ja rompetta. Sitten lopuksi mies ripustaa verhon ikkunaan, jonka vaimo on valinnut netistä, mutta mies tilannut, kun vaimolla ei vieläkään ole luottokorttia.

Joskus miehen hyvä idea lytätään, koska se ei ollut vaimon idea. Saatetaan ihan oikeasti haukkua idea huonoksi. Sitten joku toinen nainen sanoo samaniden kuinmitä mies oli esittänyt aiemmin niin sitten se on hyvä idea. Ehkä oma mies vaan ärsyttää naista niin paljon, ettei halua kuulla mitään. Tarkoitan, että nainen on valinnut sen asenteen jo valmiiksi.