IS: Koronapandemia ei lopu ennen kuin 60 - 70% ihmisistä.on sairastanut sen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006488202.html
Aikaa tähän menee pari vuotta.
Elikkäs asia on nyt vain niin, että sinäkin tulet saamaan koronatartunnan, jos et ole vielä sairastanut sitä.
Itse kuulun jo niihin, jotka ovat jo taudin sairastaneet ja siksi asia ei huoleta.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
En aio sairastaa. Olen äitiyslomalla pienen vauvan kanssa. Voin olla kotona seuraavat kaksi vuotta ilman mitään ongelmaa. Olen säästänyt hoitovapaaseen eli taloudellista pakkoa ei ole töihin mennä pariin vuoteen. Tilaan ruuat ovelle ja mies tekee etätöitä normaalistikin. Ei siis pidä paikkaansa tuo että kaikki sairastaa tämän taudin. Uskon, että meitä on muitakin, joilla on käytännössä mahdollisuus välttyä virukselta.
Teidänkin on joskus pakko poistua kotoa, esim. neuvolaan. Ruokakauppaankin voitte joutua menemään, jos tilauspalvelu ruuhkautuu pahasti.
Ja jos jompikumpi teistä kohtaa koronaa kantavan ihmisen, sairastutte molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se taudin sairastaminen suojaa sua sairastumasta uudestaan tautiin. Immuniteetti kestää vain muutaman kuukauden ja toisella kerralla tauti voi olla jo kohtalokas.
Olen kyllä käsittänyt että juuri tälle virukselle tulee immuniteetti. Erittäin harvinaista on sairastua uudelleen.
Minäkin jo sairastanut.
Kun se virus muuntuu... ei immuniteettia ole. Muutenhan influenssarokotuksiakaan ei tarvitsisi uusia joka ikinen vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-70% ei ole 100%. En tule sairastumaan koronaan. Elän niin, ettei se tule tapahtumaan.
Kaunis ajatus, mutta kaikki käsidesin ja suojamaskien käyttö valuu viemäristä alas sillä sekunnilla kun joku idiootti tulee kauppaan kipeänä ja yskii sinua kohti.
Kuka idiootti menee kauppaan, jos ei halua saada tartuntaa?
Se, jonka lähikauppa sijaitsee 40km päässä eikä toimita kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-70% ei ole 100%. En tule sairastumaan koronaan. Elän niin, ettei se tule tapahtumaan.
Kaunis ajatus, mutta kaikki käsidesin ja suojamaskien käyttö valuu viemäristä alas sillä sekunnilla kun joku idiootti tulee kauppaan kipeänä ja yskii sinua kohti.
Se, jonka lähikauppa sijaitsee 40km päässä eikä toimita kotiin.
Mistä sä päättelit, että tuo, jolle alunperin kommentoit, olisi juuri sellainen? Ehkäpä hän asuu paikassa, jossa kotiinkuljetuspalvelut toimivat?
Nyt on jopa Ruotsissa saatu tartuttavuusluvuksi R alle yhden ja sairastuneiden määrä ei ole lähelläkään tuota. Eli jos maahantuloa rajoitetaan niin epidemiaa ei ole vaikea tukahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
En aio sairastaa. Olen äitiyslomalla pienen vauvan kanssa. Voin olla kotona seuraavat kaksi vuotta ilman mitään ongelmaa. Olen säästänyt hoitovapaaseen eli taloudellista pakkoa ei ole töihin mennä pariin vuoteen. Tilaan ruuat ovelle ja mies tekee etätöitä normaalistikin. Ei siis pidä paikkaansa tuo että kaikki sairastaa tämän taudin. Uskon, että meitä on muitakin, joilla on käytännössä mahdollisuus välttyä virukselta.
Meillä on periaatteessa sama tilanne, paitsi että 5-vuotiaan piti mennä syksyllä päiväkotiin. Nyt en kyllä tiedä kannattaako laittaa. Joka tapauksessa vasta eskariin olisi "pakko" mennä.
No, tämähän oli varmaan odotettavissakin. Eihän sitä voi etukäteen pelätä, saako koronan vai ei. Hulluksihan siinä tulee! Yritetään vaan elää mahdollisimman terveellisesti ja järkevästi turhia riskejä välttäen. Jos sitten sairastuu, niin mietitään tilannetta sitten. Ei kai siinä sen enempää voi tehdä. Elämä on kuitenkin tarkoitettu elettäväksi, ei murehtimista varten.
Ja muutaman sadantuhannen ruumiin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidänkin on joskus pakko poistua kotoa, esim. neuvolaan. Ruokakauppaankin voitte joutua menemään, jos tilauspalvelu ruuhkautuu pahasti.
Ja jos jompikumpi teistä kohtaa koronaa kantavan ihmisen, sairastutte molemmat.
Turhaa jossittelua. Joka tapauksessa heidän tilanteellaan mahdollisuudet tartuntaan on minimoitu, joten heidän on paljon todennäköisempää olla siinä ryhmässä, jotka eivät tartuntaa saa, kuin niiden jotka elävät kuin koronaa ei olisikaan.
Lopettakaa iltapäivälehtien koronajuttujen lukeminen. He vain kierrättävät samoja arvailuja uudestaan ja uudestaan.
Päästään siihen epätasa-arvoon, että osalla on mahdollisuus piileskellä kotona ja osalla ei. Osa sairastuu pakostikin koska ei ole mahdollisuutta pysyä kotona, kuten työttömillä ja esim. kotihoidontuella olevilla. Odotetaan vain millon kansa nousee tässä asiassa vastaan. Onhan tämä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ja muutaman sadantuhannen ruumiin jälkeen.
Suomessa noin 80 työikäistä, 0-2 alle 18 vuotiasta ja n 3000 eläkeläistä.
Miten tuosta saat "muutama satatuhatta"
Vierailija kirjoitti:
Päästään siihen epätasa-arvoon, että osalla on mahdollisuus piileskellä kotona ja osalla ei. Osa sairastuu pakostikin koska ei ole mahdollisuutta pysyä kotona, kuten työttömillä ja esim. kotihoidontuella olevilla. Odotetaan vain millon kansa nousee tässä asiassa vastaan. Onhan tämä väärin.
No näinhän se on. Mulla on etätyö ja kotiinkuljetuspalvelut toimivat. Jollain toisella ei näitä mahdollisuuksia ole. Nallekarkit eivät mene tasan tässäkään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinhän se on. Mulla on etätyö ja kotiinkuljetuspalvelut toimivat. Jollain toisella ei näitä mahdollisuuksia ole. Nallekarkit eivät mene tasan tässäkään asiassa.
Jep, näinhän se menee. Siksi pidän itse tärkeänä, että hallitus toimissaan antaa myös ”huono-osaisemmille” mahdollisuuden suojata itsensä ja läheisensä. Minä ja puolisoni voidaan olla etätöissä tästä maailmaan tappiin ja ruuat tulee kotiin. Aiotaan yrittää välttää korona kaikin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on periaatteessa sama tilanne, paitsi että 5-vuotiaan piti mennä syksyllä päiväkotiin. Nyt en kyllä tiedä kannattaako laittaa. Joka tapauksessa vasta eskariin olisi "pakko" mennä.
Meillä puolestaan harkitaan nyt 6-vuotiaan kohdalta, että pidetäänkö eskari kotiopetuksena. Pojalla on muutenkin jo estolääkitys aivoveritulpan varalta, en välittäisi ottaa riskiä, että saa koronan ja sen seurauksena veritulpan. Päiväkotipaikka varmaan täytyy irtisanoa, siellä alkaa maksut pyörimään 14.5. alkaen.