Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset välineet teillä kotona töitä tekevillä on?

Vierailija
02.05.2020 |

Itse ole töissä tottunut kahteen näyttöön, 27 tuuman ja 32 tuuman. En enää osaisi pienempien avulla tehdä ja yksi olisi liian vähän, kun toisessa on kuvat ja toisessa laskelmat. Kotona tällaiseen olisi tilaa vain keittiössä ja pitäisi aina syönnin ajaksi poistaa. T. suunnitteluinsinööri.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat it-alan hommissa ja molemmilla omat työpisteet, säädetyt työpöydät, työtuolit ja kaksi näyttöä kotona. Pakko huolehtia työergonomiasta kotonakin, muuten tulee niska-selkävaivoja. Ja meillä sai ainakin työpaikalta hakea työtuolin ja näytöt, jos niitä ei omasta takaa ole.

Vierailija
2/8 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoleja meillä on, mutta yksi työhuone 7m2 ja meitä on kaksi. Mulla ei ole vielä etätyömahdollisuutta, mutta pakko alkaa puhua, kun kärsin avokonttorissa metelistä muutenkin, että jos alkaisin tehdä töitä kotona, vaikka sitten toiminimellä, jos ei muuten käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoleja meillä on, mutta yksi työhuone 7m2 ja meitä on kaksi. Mulla ei ole vielä etätyömahdollisuutta, mutta pakko alkaa puhua, kun kärsin avokonttorissa metelistä muutenkin, että jos alkaisin tehdä töitä kotona, vaikka sitten toiminimellä, jos ei muuten käy.

Pöytään siis ei oikein ole molemmille tilaa. En tiedä pitäisikö etätyön takia vaihtaa asuntoon, jossa olisi molemmille tilaa tehdä töitä kotona, toisaalta omaa taloa on mietitty muutenkin.

Vierailija
4/8 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimistotyössä sihteerinä, otin töistä näytöt mukaan ja it-tuen asentaman pikkuläppärin. Teen toimistollakin aina työtä seisten/satulatuolilla istuen, eli vaikka töissä on säädettävä pöytä, se on minulla aina samalla korkeudella. Kotiin askartelin parin päivän varoitusajalla liimalevystä saman korkuisen pöydän (100cm) ja hankin satulatuolin, jota olen miettinyt jo aiemminkin kotiin hankittavaksi.

Vierailija
5/8 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on kuvataiteilija ja ominut työhuoneen. Itsellä nion keittiönpöydällä tabletti, telakka ja olisikohan tuo näyttö noin 21". Konttorilla olisi tarjolla kaksi samanlaista näyttöä, mutten ole käynyt siellä enää kolmeen vuoteen, kun ei ole pakko.

Vierailija
6/8 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöytäkorkeus on kyllä usealle väärä korkeus. Niskat nousevat liian ylös ja jännittyvät. Eli kannattaa hankkia työpöytä kotiin.

Itselläni on sivupöytä, jolla työskentelen ja siinä iso näyttö. Normaalisti teen etätyötä kerran viikossa ja pelkällä laptopilla. Toimistolla 2x32 tuuman näyttöä.

Nyt etätyötä tehty 7 viikkoa ja ergonomialuennon jälkeen lisäsin pehmustettuun ruokatuoliin, joka minulla työtuolina, tyynyn allle ja pienen tyynyn selän taakse. Tuntuu paremmalta ja ei selkäkipuja.

Istun n 45 min kerrallaan ja sitten pieni tauko.

Vierailija
7/8 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöytään siis ei oikein ole molemmille tilaa. En tiedä pitäisikö etätyön takia vaihtaa asuntoon, jossa olisi molemmille tilaa tehdä töitä kotona, toisaalta omaa taloa on mietitty muutenkin.

Pelkkä etätyö menee harvalle työnantajalle läpi.

Huono selitys on myös työpaikalla oleva meteli. Hanki vastamelukuulokkeet. Työpaikalla ollessa kuulee tietoa, joka ei välttämättä yleisissä tiedonjaossa kulje. Kahvikeskustelut, epäviralliset keskustelut jne.

Jos etätyötä tekee parikin päivää viikossa, niin kyllä ergonomia pitää olla ok. Eli esim. Pienemmät työpöydät, jotka mahtuu tilaan.

Vierailija
8/8 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kaksi isoa näyttöä, sähköpöytä ja tasapainolauta/satulatuoli, isot ikkunat ja työmateriaalit käden ulottuvilla.

Kotona yksi 15“ läppäri. Kunnon hiiren ja hiirimaton otin mukaan. Osa vei yhden ison näytönkin kotiin, minulla ei ole autoa ja asun kaukana niin kukaan ei voi heittää, en alkanut bussissa kantaa. Meillä on huone, jonka saatoin omia työhuoneeksi (kaukana asumisen etuna taas matalat asuinkustannukset). Yhden pienen pöydän päälle katasin huteraksi viritykseksi seisomapisteen. Toisen pöydän edessä voi tehdä istuallaan, mutta työtuolina joku 1930-luvun pyörivä tuoli, joka ihan väärällä korkeudella. Toisaalta tauolla voi kiskaista vaikka minkä 10 minuutin sambariehunnan, kun ei ole ketään tuijottamassa.

Nyt olen palannut 2 pvä viikosta toimistolle ja saan aika lailla rusinat pullasta tällä hetkellä.