Paras koirarotu ja miksi
Kommentit (29)
Jack Danielsin terrieri. Helppohoitoinen, sillä saa kavereita. Mukava.
Koirarotuja ei ole. On vain yksi rotu, koirarotu. Jokainen koira on saman arvoinen.
Canis Lupus se ainoa ja oikea. Koira on vain halventava nimitys kuin änwöörd.
Voisitteko myös perustella miksi. Se ei ole peruste, että minulla on tämä koira.
Voisitteko perustella miksi on ylipäätään järkevää/tarkoituksenmukaista hankkia yhtään koiraa paskantamaan luontoa sekä haukkumaan naapurien kiusaksi.
Se että saa jakamatonta huomiota kuolaavan karvakasan taholta? Saa seistä/kävellä narunjatkona, kun koira haistelee joka paskakasan sekä kusitolpan ulkona ja nuolee omistajansa sekä lasten kasvoja senjälkeen sisällä? Ällöttävintä nukkua vielä näiden kanssa - yök.
Omistajansa usein vielä vähävaraisia, jotka typeryyttään pistävät omat, vieraat ja lainatut rahat näiden eläinlääkärimaksuihin ja hoitoihin. Velkaannuttua itketään suurta eläinrakkautta, talous kuralla ja lasten ravintoon,harrastuksiin ja hoitoon ei riitä rahaa. Mutta kun koira. Usein ei riitä edes yksi elikko vaan niitä pitää olla useita. Käsittämätöntä typeryyttä.
Koiria on nykyisin aivan liikaa. Koiravero takaisin ja sairaiden rotujen tehtailu seis.
Suomenpystykorva tuo upea kansalliskoiramme 👍 Suomenpystykorvaa ei ole pilattu jalostamalla, vähän perinnöllisiä sairauksia, on sopivan kokoinen kotikoiraksi ja viihtyy myös metsässä. Suomenpystykorva on viisas ja ruokakulut maltilliset 😁
Borderterrieri. Iloinen ja rohkea pienikokoinen koira, joka tulee toimeen kaikkien kanssa. Vähemmän itsepäinen kuin terrierit yleensä. Minulla ei ole koiraa, mutta isälläni on nyt 14-vuotias borderipoika.
Vierailija kirjoitti:
Borderterrieri. Iloinen ja rohkea pienikokoinen koira, joka tulee toimeen kaikkien kanssa. Vähemmän itsepäinen kuin terrierit yleensä. Minulla ei ole koiraa, mutta isälläni on nyt 14-vuotias borderipoika.
Ei ole olemassa mitään bordereita.
Meillä on Siperianhuskyja. Joten ei ainakaan se. Joo kyllähän ne jaksaa vetää rekeä, joka meillä harrastuksena, ja siksi oikea rotu meille.
Paras no joo... Nämähän ovat täysiä pässejä, ja tottelevat jos haluavat. Ihan älykkäitäkin, ja oppivat temppuja, jos saavat siitä jotain. Välillä alkaa vieruskaverin naama ärsyttämään, ja sitten lähdetäänkin eläinlääkäriin parsimaan koirat kokoon.
No hyviäkin puolia on. Kestävät pakkasta, ja syövät vähän. Eivätkä ole ihmiselle vaarallisia.
Bichon frise. Ihana, hauska, erittäin fiksu, seurallinen. ❤️
Tykkään kyllä ihan kaikista koirista ja koirarodut ovat kaikki saman arvoisia.
Samojedi. Sen iloisempaa, ystävällisempää ja lutuisempaa koiraa ei ole 🥰 Mutta olen tuon yhden vastaajan kanssa samaa mieltä, että koiria on aivan liikaa ja eivät kuulu ainakaan kaupunkiin.
Rescuevillakoiramix. Koska mulla on sellainen ja se on maailman ihanin otus. 🥰