Mielestäni suojavarusteissa olevat hoitajat ansaitsivat pidemmät vapaat töiden välillä.
En tiedä miten työ on heillä järjestetty. Mutta kuulostaa että on todella rankkaa ja kuluttavaa olla kuumissa suojavarusteissa ja pienillä tauoilla työvuoron aikana. jos ei kerran edes palkkaa nosteta, niin miksei voisi edes antaa heille vähän pidempiä palautumisaikoja töiden välille? Esim kolme vapaapäivää per viikko tms. siis samalla palkalla kuitenkin. Jotain arvostusta heille jotka tekevät kovaa työtä. Luulisi että jos koronapotilaita on vähän nyt, niin tämä voisi olla mahdollista.
Kommentit (3)
Kiitos, kaunis ajatus. Kuntatyönantaja ehdotti kuitenkin neuvotteluissa heikennyksiä jaksotyöhön (jossa hoitajat on), kompensaationa jos kikyistä luovuttaisiin. Ja haukkui tv:ssä vastuuttomiksi kun näihin ja palkanalennuksiin ei suostuttu. Että eipä taitaisi onnistua, kun enemmän pitäisi tehdä.
Itse vain vanhuspuolella mutta on todella rankkaa fyysisesti olla maski naamalla koko työvuoro, siinä kun ei itse meinaa saada happea kunnolla. Vuoron jälkeen oksettaa ja päätä särkee.
"Sovitteluehdotuksessa" oli myös pykälä, missä koronan vuoksi muihin tehtäviin siirrettyjen hoitajien palkkaa voisi ALENTAA.
En meinannut saada järkytykseltä sanaa suusta kun tuon luin. Työskentelen itse yksikössä, josta on siirretty henkilökuntaa koronatehoille. Nämä kollegani ansaitsisivat tuplapalkan, eikä tällaista påskanhajuista tiskirättiä kasvoille.
Valtaosalla pakkosiirretyistä ei ole aiempaa kokemusta tehohoitotyöstä ja sanomattakin selvää, että kyse on paljon vaativammasta ja raskaammasta työstä kuin leipätyömme. He ovat kuitenkin superlyhyessä ajassa yrittäneet opetella täysin uuden työnkuvan, sellaisen johon usein perehdytään kuukausia ja jopa vuosia. Tämän lisäksi vielä riski saada itse tartunta ja hetki hetkeltä huonolaatuisemmiksi käyvät suojavarusteet. Kiitos tästä? Siniset valot Finlandia-talon seinässä. Itkettää.
Olen ehdottomasti samaa mieltä. Kunnon vapaat työvuorojen välissä tulisi kyllä koskea kaikkia terveydenhuollonalan ammattilaisia, muulloinkin kuin korona-aikana.