Mies eli todella sotkuisesti kun olimme yhdessä, nyt lapset sanovat että isällä on todella siistiä!
Eli ei saanut koskaan astioita koneeseen, tavaroita paikoilleen tai edes pedattua sänkyä. Kaikki kodinhoito oli minun harteilla kun mies sanoi että on sellainen suurpiirteinen ihminen, joka ei huomas sotkua. No nyt kun olemme eroneet ja lapset ovat olleet isällään, hf kertovat kuinka isä vaatii heiltä siisteyttä ja pitää tiptop järjestystä kotonaan.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaan yksinkertaisesti työläämpää pitää kämppää siistinä, jos siellä pyörii pienehköt lapset kokoajan. Eli on helpompaa ja vaivattomampaa pitää kämppä siistinä, jos lapset on vaan vuoroviikoin paikalla. Ja tuleehan toki kahdesta aikuisestakin enemmän sotkua kun yhdestä.
Huomasin tämän kun mies lähti lapsien kanssa viikoksi mökille. Kämppä ei ollut koskaan kiiltänyt niin puhtaana, mitä sen viikon ajan!Kirjoitin tuossa hieman aikaisemmin jo.
Meillä on niin, että kun vaimo lähtee viikonloppureissuun niin hän odottaa palaavansa siistiin kotiin. Hän palaa siistiin kotiin. Olemme lasten kanssa tehneet niitä 10min ylläpitosiivouksia päivittäin. Sitten kun minä tulen kotiin paikat ovat sotkussa ja alkaa vituttaa kun mun pitäis tehdä ruokaa seuraavaksi kun lapsilla on nälkä. Kaikki kattilat likaisia ja keittiö täynnä, että ensin pitää siivota. Sama sääntö ei päde mulle kuin vaimolle. Mun on turha avata suuta kun riidaksi se muuttuisi ja ilmapiiri menisi pilalle pariksi kolmeksi päiväksi.
Vaimon selitys sotkulle on se että hän on ollut lasten kanssa. No kun vaimo on poissa niin Olenhan minäkin lasten kanssa ja silti koti pysyy siistinä. Jos otan asian esille niin siitähän siitä tulee kun onhan vaimolla olla oikeus viettää aikaa lastensa kanssa. Jos avaan suuni näissä asioissa riidaksi se menisi.
Ymmärrän kyllä tuskasi. Olen tuo ketä lainasit. Viime kesänä meillä oli kesälomat vähän eri aikaan ja se olin minä joka lähti lasten kanssa mökille viikoksi. Noh palattiin kotiin sitten ja kämppä oli aivan kamalassa siivossa. Just kaikki kattilat, astiat likaisina. Meillä on PESUKONE. Ei ollut mies viitsinyt laittaa likaisia astioita koneeseen asti, vaan jätti ne altaaseen. En nalkuta tai huuda yleensä, ymmärrän sen, että jokaisella on oma tyylinsä siivota ja nämä ovat asioita joissa ei ole yhtä oikeaa tapaa.
Onneksi mies älysi myös itse. Sanoi, että oli liian suuri houkutus mennä sohvalle makaamaan töitten jälkeen, olla tekemättä mitään.
Tuntuu, että kotityöt on suurimpia riidan aiheita parisuhteissa, ainakin omassa lähipiirissä. Niissä kun ei tosiaan ole yhtä ainutta oikeaa tapaa, on vaan omat tottumukset. Eli kumpikaan ei koskaan voi olla oikeassa ja toinen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaan yksinkertaisesti työläämpää pitää kämppää siistinä, jos siellä pyörii pienehköt lapset kokoajan. Eli on helpompaa ja vaivattomampaa pitää kämppä siistinä, jos lapset on vaan vuoroviikoin paikalla. Ja tuleehan toki kahdesta aikuisestakin enemmän sotkua kun yhdestä.
Huomasin tämän kun mies lähti lapsien kanssa viikoksi mökille. Kämppä ei ollut koskaan kiiltänyt niin puhtaana, mitä sen viikon ajan!Kirjoitin tuossa hieman aikaisemmin jo.
Meillä on niin, että kun vaimo lähtee viikonloppureissuun niin hän odottaa palaavansa siistiin kotiin. Hän palaa siistiin kotiin. Olemme lasten kanssa tehneet niitä 10min ylläpitosiivouksia päivittäin. Sitten kun minä tulen kotiin paikat ovat sotkussa ja alkaa vituttaa kun mun pitäis tehdä ruokaa seuraavaksi kun lapsilla on nälkä. Kaikki kattilat likaisia ja keittiö täynnä, että ensin pitää siivota. Sama sääntö ei päde mulle kuin vaimolle. Mun on turha avata suuta kun riidaksi se muuttuisi ja ilmapiiri menisi pilalle pariksi kolmeksi päiväksi.
Vaimon selitys sotkulle on se että hän on ollut lasten kanssa. No kun vaimo on poissa niin Olenhan minäkin lasten kanssa ja silti koti pysyy siistinä. Jos otan asian esille niin siitähän siitä tulee kun onhan vaimolla olla oikeus viettää aikaa lastensa kanssa. Jos avaan suuni näissä asioissa riidaksi se menisi.
Omalla akalla on tapana jättää tehtäviä muille kun lähtee itse pois kotoa. "Olisi kiva kun täällä olisi siivottu, kun tulen takaisin". Ei kyllä itselle tulisi mieleenkään antaa vaimolle tehtäviä siksi aikaa kun olen jossain poissa kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän välttmättä ole nyt yhtään sen siistimpi, kuin ennenkään. Sinua vaan ärsytti, ettei hän tehnyt asioita kuten sinä halusit. Ehkä hän siivoaa sotkunsa vain hieman myöhemmin.
Siitähän se sotku tulee, kun niiden siivoaminen tehdään sitten joskus eikä heti.
Onko sillä loppujen lopuksi iso merkitys että siivoaako heti vai vaikka vasta illalla ennen iltatoimia? Kummassakin tapauksessa asunto on nukkumaan mennessä siisti.
Olitko se sittenkin sinä joka teillä sotki? Omille sotkuilleen vaan tulee jotenkin sokeaksi.
Itselleni on tärkeää miehenä, että koti on siisti, kun olen lapsieni kanssa.
Liitossa en juurikaan siivonnut. Tästä sai kyllä exä syyttää itseään. Sitä voi jokainen rouva kokeilla kuinka kauan huvittaa siivota, tiskata, pestä pyykkiä tai mitä vain saadakseen siitä vain haukut. Roskat osasin sentään viedä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän välttmättä ole nyt yhtään sen siistimpi, kuin ennenkään. Sinua vaan ärsytti, ettei hän tehnyt asioita kuten sinä halusit. Ehkä hän siivoaa sotkunsa vain hieman myöhemmin.
Siitähän se sotku tulee, kun niiden siivoaminen tehdään sitten joskus eikä heti.
Onko sillä loppujen lopuksi iso merkitys että siivoaako heti vai vaikka vasta illalla ennen iltatoimia? Kummassakin tapauksessa asunto on nukkumaan mennessä siisti.
Kirjoitit "hieman myöhemmin". Et kertonut, että sinulle se on saman päivän aikana, jollekin muulle seuraavalla viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokun se kämppä on sen oma.
Tässä on totuus, oma myös kuvaannollisesti. Ydinperheiden kodit ovat pääsääntöisesti naisten omia, ei miesten. Ja tietenkään toisen kotia ei ole yhtä motivoivaa siivota kuin omaansa.
Veikkaan itsekin tätä. Kaveri muutti aikanaan tyttöystävän kanssa yhteen ja tyttöystävä halusi sisustaa asunnon oman mielensä mukaan. Kaveri sai hirveän väännön jälkeen laittaa yhden pienen taulun keittiön oven yläpuolelle. Ei varmaan kauheasti tee mieli siivota asuntoa, jota ei koe kodikseen.
ohis
Kirjoitin tuossa hieman aikaisemmin jo.