Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten oppisin pärjäämään haastatteluissa? En pääse ryhmähaastatteluista eteenpäin.

Vierailija
01.05.2020 |

Miten oppisin pärjäämään haastatteluissa? Olen todella ujo ja minulla on paniikkihäiriö. Käytän beetasalpaajia, mutta ne eivät auta. Olen ollut työpaikassani sijaisena useita vuosia, enkä pääse edes oman työpaikkani haastatteluissa ryhmähaastattelua pidemmälle. Häpeän ja vihaan itseäni, koska en kelpaa edes omaan työpaikkaani. Työpaikkani on aika pieni kuitenkin ja pomot tuntevat minut ja tietävät minkälainen olen työntekijänä. Tulee tunne, että olen niin huono, että kelpaan sijaisuuksiin paremman puutteessa. En kehtaa hakea ulkopuolelle töihin, koska eihän kukaan tuntematon palkkaa minua, kun en kerran kelpaa edes tutuille pomoille.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene johonkin esiintymiskurssille tai lue aihetta käsitteleviä kirjoja. Itsetunnon kohotus olisi myös varmaan paikallaan, siihenkin löytyy kirjallisuutta vaikka kuinka. Kokemus on myös yksi eli jokainen hävittykin haastattelu kehittää sinua. Voi myös rohkeasti kysyä haastattelun jälkeen palautetta.

Vierailija
2/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ottaa aiheen puheeksi esimiesten kanssa ja kertoa havainnoistasi ja pyytää palautetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi kurssille. Olen valinnut tarkotuksella työn, jossa saa olla yksin omissa oloissaan eikä ole pakko puhua mitään koko päivänä. Työssäni ei ole mitään palavereja eikä kokouksia. Työ itsessään siis sopii tällaiselle esiintymiskammoiselle / sosiaalisista ahdistuksista kärsivälle. Olen saanut hyvää palautetta kehityskeskusteluissa, mutta en kai sitten kuitenkaan kelpaa oikeaksi työntekijäksi. 

Vierailija
4/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tai ole tekemättä mutta älä mangu.

Vierailija
5/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin varmaan kaikissa töissä odotetaan jonkinlaista kommunikointia tiimissä. Kuvasit, että teet töitä yksin enimmäkseen. Voiko olla, että olet vähän näkymätön työyhteisössä ja niitä kaikkia vahvuuksiasi ei nähdä. Jokainen vetää itse rajat siihen mitä haluaa jakaa itsestään ja millä tavalla liittyy työyhteisöön. Toisaalta työnantaja myös arvioi rekrytoinneissa henkilön sopivuutta yrityksen kulttuuriin. Toivottavasti löydät ratkaisuja tilanteeseen ja tarvittaessa pyydä ulkopuolista apua esim omalta esimieheltä, HR:stä, ystävä jne

Vierailija
6/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen villi ajatus: Entä jos oletkin niin hyvä sijainen, että sinut halutaan siksi pitää sijaisena? Useimmat työssään viihtyvät ja hyvin pärjäävät haluavat vakkariksi aivan kuten sinäkin, joten kun ajattelee tältä kantilta niin hyviä sijaisia voi olla vaikea löytää. Ja jos olet luonteeltasi alistuva ja kiltti niin ajattelevat, että myös jatkat kiltisti sijaisena.

Toki tuo on väärin sinua kohtaan jos haluaisit vakkariksi, mutta ei välttämättä tarkoita että olisit huono vaan että nimenomaan olet hyvä juuri siinä työssä mitä teet nyt.

Vierailija
7/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut ryhmähaastattelussa, vaikka olen ollut kymmenissä työhaastatteluissa!

Että ei sen puutekaan ole avain onneen.

Vierailija
8/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko tuohon teoriaan. Olen ajatellut, että sijaiseksi kelpaa vähän huonommatkin työntekijät ja vakkariksi otetaan hyvät. Sijaisesta pääsee eroon, kun löytyy tilalle parempi. Ehkä työnantaja hyötyy minusta enemmän sijaisena, koska olen tuollainen kiltti ja alistuva. Mutta itselleni ei ole sijaisuuksista mitään hyötyä. Emme saa esim. asuntolainaa, koska minulla ei ole vakituista työtä. Ja epävarma työ on pidemmän päälle henkisesti aika raskasta. Vaihtaisin työnantajaa vaikka heti huomenna, jos saisin vakkaripaikan muualta, mutta ongelma on tämä, ettei kukaan palkkaa minua.