Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveiluketju: Jos muuttaisit ulkomaille asumaan, minne muuttaisit?

Vierailija
01.05.2020 |

Oletuksena, että koronaa ei olisi ja sinulla olisi käytössä säännöllinen tulo esim. eläke. Mikä maa ja paikka olisi haaveesi ja miksi?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pari vuosikymmentä haaveillut muuttavani eläkkeellä Melbourneen. Sitä varten olen säästänyt ja sijoittanut ja näyttäisi siltä, että haaveeni on talouden puolesta realistinen.

Entä Australian tiukka siirtolaispolitiikka?

Olen jo selvitellyt asiaa. Sinne saa kausiviisumin muutamalla satasella, jos pystyy osoittamaan, että pystyy elättämään itsensä ilman pimeitä töitä. Jos tuo ei onnistu, niin sitten turistiviisumilla kolme kuukautta, vierailu Uuudessa-Seelannissa ja toiset kolme kuukautta. Kesät Suomessa. Viimeinen mahdollisuus on, että työllistää jonkun paikallisen, eli perustaisin vaikka jäätelökiskan ja palkkaisin siihen paikallisen myyjäksi.

Onnea matkaan :)

Kiitos! 😊

Tässä on tosin vielä 16 vuotta aikaa eläkepäiviin ja täytyy toivoa, että terveys kestää haaveiden toteuttamisen.

Vierailija
22/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bozwanamaahan - ihan vaan sen hauskan nimen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko jollekin Skotlannin saarelle (ihania rantoja ja kieli kuitenkin mahdollista ymmärtää, vaikkei ikinä kunnolla oppisi ääntämään) tai sitten joku Kreikan saari (kauneus).

Skotlannista haaveilen minä ja miehenikin. Aiomme tämän unelman toteuttaa heti kun mahdollista jos vain brexitin jälkeinen aika tämän sallii.

Vierailija
24/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Norjaan.

Vierailija
25/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottaisi Ausseissa hämähäkit ja käärmeet. Ihmiset on kyllä ihanan alkukantaisia, mistä iso bonus. On se kumma, että Suomessa juntit ärsyttää, mutta low-key bogans ovat aika symppiksiä.

Aina saisi kopistella kenkänsä skorpionien varalta ennen kuin laittaa ne jalkaansa, käärmeitä tulee sisään jne. Meressä vaanivat tappajameduusat ja valkohait, 90-luvun alun ihanalle kokemukselle snorklausretkestä valliriutan pohjoisosiin kirkkaisiin vesiin mitä kauniimpien kalojen sekaan voisi nykyään varmaan vaan haaveilla kun paratiisi on tuhoutunut niin pahasti. Epäsosiaaliselle jurottajalle australialainen elämänmeno on pieni helvetti.

Vierailija
26/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pari vuosikymmentä haaveillut muuttavani eläkkeellä Melbourneen. Sitä varten olen säästänyt ja sijoittanut ja näyttäisi siltä, että haaveeni on talouden puolesta realistinen.

Olen jo selvitellyt asiaa. Sinne saa kausiviisumin muutamalla satasella, jos pystyy osoittamaan, että pystyy elättämään itsensä ilman pimeitä töitä. Jos tuo ei onnistu, niin sitten turistiviisumilla kolme kuukautta, vierailu Uuudessa-Seelannissa ja toiset kolme kuukautta. Kesät Suomessa. Viimeinen mahdollisuus on, että työllistää jonkun paikallisen, eli perustaisin vaikka jäätelökiskan ja palkkaisin siihen paikallisen myyjäksi.

Kiitos! 😊

Tässä on tosin vielä 16 vuotta aikaa eläkepäiviin ja täytyy toivoa, että terveys kestää haaveiden toteuttamisen.

No sinä aikana ehdit käydä monesti Ausseissa ja luoda suhteita.

Vierailija
27/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 19v. ulkomaalla ja siitä viimiset 3v. haaveilin SUOMESTA, täällä ollaan.

Vierailija
28/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! 😊

No sinä aikana ehdit käydä monesti Ausseissa ja luoda suhteita.

Joo. Serkulla on aussivaimo, joten aloitan heistä.

Vierailija
29/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkiin, hyvää ruokaa,hyvät kelit. Kauniita anteliaita naisia.

Jos joku snaoo että ne naiset vanhenee äkkiä siellä, niin ei vanhene, pitää vain ottaa aina uus  nuori.

Vierailija
30/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallassa. Upeimmat maisemat mitä olen ikinä nähnyt ja muutenkin upea maa.

Vierailija
31/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkkiin, hyvää ruokaa,hyvät kelit. Kauniita anteliaita naisia.

Jos joku snaoo että ne naiset vanhenee äkkiä siellä, niin ei vanhene, pitää vain ottaa aina uus  nuori.

Trolli

Vierailija
32/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin Marokkoon.

Maailman kaunein maa.

Vierailija
33/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmana ja tavoitteena on muuttaa jonnekin meren rannalle. Käydä aamuisin meressä uimassa ja nauttia aamiaista parveekkeella katsellen laineiden liplottamista. Ilmaston puolesta Florida on mulle ihanteellinen ilmaston puolesta. Kaliforniastakin tykkään, mutta siellä on kylmempi merivesi ja viileämmät talvet.

Vierailija
34/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Venäjä ei olis Venäjä niin muuttaisin Lena-joen rannalle.

Mutta koska se on, niin vastaan vaikka pohjoinen Kanada.

Vierailija
35/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaan. Minulla on siellä jo vastavalmistunut asunto, ja nyt harmittaa koronan vuoksi kun en sinne voi mennä. Siellä se kuitenkin odottaa, ja toivon mukaan voin sinne sitten joskus eläkkeellä jopa muuttaa.