Haaveiluketju: Jos muuttaisit ulkomaille asumaan, minne muuttaisit?
Oletuksena, että koronaa ei olisi ja sinulla olisi käytössä säännöllinen tulo esim. eläke. Mikä maa ja paikka olisi haaveesi ja miksi?
Kommentit (35)
Sveitsissä olisi paljon hyviä puolia. Eläkkeen tulisi toki olla aika iso, se on melko kallis maa.
Tukholman saaristoon. Aivan upeaa seutua.
Australiaan, olen siellä ennenkin asunut. Lisäksi esim. terveydenhoito samantapainen kuin Suomessa, ei kuten USA:ssa.
Espanjassa Torremolinoksessa olen tykännyt lomailla, mutta en tiedä olisiko se vakituiseen asumiseen hyvä. Mainekin on kyseenalainen suomalaisten puhelinmyyjien biletyspaikkana. Kreikka saarineen on myös ihana, mutta pitäisi löytää sieltä hotelliketjujen ulkopuolelta itselle sopiva elinpiiri.
Kanadassa olen asunut nuoruudessani, ja sinne vetää veri uudestaan. Varmaan sinne muuttaisin joko Toronton tai Vancouverin lähelle.
Asun Tukholmassa nyt kuudetta vuotta, muuttaisin mielelläni Tokioon tai Bangkokiin, jos saisin työn skandinaavisesta yrityksestä, jossa lomat ja työajat noudattaisivat meidän mallia.
Missään ei varmasti ole niin hyviä ja kattavia kauppoja kuin Suomessa, lisäksi omia erikoistuotteitamme ei löydy mistään muualta. Ja täällä KAIKKI toimii.
En voisi kyllä muuttaa Suomesta mihinkään - olen nähnyt niin paljon maailmaa, etten voisi muuttaa täältä mihinkään.
Joko jollekin Skotlannin saarelle (ihania rantoja ja kieli kuitenkin mahdollista ymmärtää, vaikkei ikinä kunnolla oppisi ääntämään) tai sitten joku Kreikan saari (kauneus).
Olen jo pari vuosikymmentä haaveillut muuttavani eläkkeellä Melbourneen. Sitä varten olen säästänyt ja sijoittanut ja näyttäisi siltä, että haaveeni on talouden puolesta realistinen.
Piensijoittaja kirjoitti:
Olen jo pari vuosikymmentä haaveillut muuttavani eläkkeellä Melbourneen. Sitä varten olen säästänyt ja sijoittanut ja näyttäisi siltä, että haaveeni on talouden puolesta realistinen.
Entä Australian tiukka siirtolaispolitiikka?
Kreetalle. Ihana kulttuuri ja ihania ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Missään ei varmasti ole niin hyviä ja kattavia kauppoja kuin Suomessa, lisäksi omia erikoistuotteitamme ei löydy mistään muualta. Ja täällä KAIKKI toimii.
En voisi kyllä muuttaa Suomesta mihinkään - olen nähnyt niin paljon maailmaa, etten voisi muuttaa täältä mihinkään.
Ajattelen myös samoin. En voisi ensinnäkään asua missään muualla kuin pohjoisella taigavyöhykkeellä, missä on selkeät vuodenajat ja viileä ilmasto, vesissä uskaltaa uida ilman pelkoa esim. tappavista alkueläimistä ja talvella voi hiihtää, kuljeskella metsissä vaikka marjastaen. Trooppiset maat ja päiväntasaajan eteläpuolella olevat maat poissuljettuja kuumuuden, tautien, myrkyllisten eläinten takia. Merenpinnan nousu hävittäisi viehätyksen elää jossain saaristossa muualla kuin Itämeren alueella. Vielä vähemmän haluaisin asua jossain aavikkomaissa. En myöskään haluaisi elää suurten tuloerojen maissa, missä lapsityövoimaa, kerjäläislaumoja jne. enkä missään mistä puuttuu eläinsuojelulait, ympäristönsuojelulakeja ehkä on mutta niitä ei noudateta leväperäisyyden tai korruption takia, ja naisen asema on jo lainsäädännössäkin miehen alapuolella. Tai missä lapsia ei uskalla päästää yksin ulos ja henki-ja omaisuusrikollisuus jatkuva uhka. Tai kulttuuriin kuuluu jatkuva puhuminen tai iloinen sosiaalisuus tai voimakas uskonnollisuus. Suomi on ainakin minulle puutteistaan huolimatta paratiisi jossa saa elää turvallista ja rauhallista elämää, täällä maalla voi vaikka yöt nukkua ulko-ovi auki.järven rannalta näkee kymmeniä kilometrejä avointa selkää kun savusumu ja kaikenmaailman saasteet eivät pilaa ilmanlaatua.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo selvitellyt asiaa. Sinne saa kausiviisumin muutamalla satasella, jos pystyy osoittamaan, että pystyy elättämään itsensä ilman pimeitä töitä. Jos tuo ei onnistu, niin sitten turistiviisumilla kolme kuukautta, vierailu Uuudessa-Seelannissa ja toiset kolme kuukautta. Kesät Suomessa. Viimeinen mahdollisuus on, että työllistää jonkun paikallisen, eli perustaisin vaikka jäätelökiskan ja palkkaisin siihen paikallisen myyjäksi.
Australiaan varmaan jos sinne pääsisi ja saisi töitä.
Mua pelottaisi Ausseissa hämähäkit ja käärmeet. Ihmiset on kyllä ihanan alkukantaisia, mistä iso bonus. On se kumma, että Suomessa juntit ärsyttää, mutta low-key bogans ovat aika symppiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo selvitellyt asiaa. Sinne saa kausiviisumin muutamalla satasella, jos pystyy osoittamaan, että pystyy elättämään itsensä ilman pimeitä töitä. Jos tuo ei onnistu, niin sitten turistiviisumilla kolme kuukautta, vierailu Uuudessa-Seelannissa ja toiset kolme kuukautta. Kesät Suomessa. Viimeinen mahdollisuus on, että työllistää jonkun paikallisen, eli perustaisin vaikka jäätelökiskan ja palkkaisin siihen paikallisen myyjäksi.
Onnea matkaan :)
Sevilla, on ihanin kaupunki jossa Olen toistaiseksi käynyt!😍 Aina voi haaveilla.
Johonkin päin Yhdysvaltoja tai sitten vaan Ruotsiin, Tukholmaan.