Onko pakko olla "kiva" että voi menestyä?
Menestymisellä tarkoitan tässä sitä että voisi päästä edes töihin minnekään. Nykyään pitää olla niin saamarin kiva ja aurinkoinen. Jos on korkeassa asemassa, ei enää ole pakko olla, mutta sinne päästäkseen on pitänyt jossain vaiheessa olla.
Kommentit (17)
Riippuu sukupuolestasi. Naisena on, miehenä ei.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin jos todella tahtoo menestyä pitää ajaa vaan ja ainoastaan omaa etuaan..
No tietysti, mutta se pitää tehdä julkikuoren alla.
Onko esim. Donald Trump sinusta kiva?
Ei tarvitse olla. Riittää, että tuntee oikeat ihmiset ja osaa lipoa oikeita pyllyjä.
Tarkoitaat "kivalla" tässsä yhteydessä siiis mielikuvien luomista. Ihhmisen mielihän on ailahtelevaiinen.
RiippuU siitä onko menestys sitä, että on esim. USAn presidentti, jota jokainen normaali myötähäpeää. Menestys voi olla sitäkin, että on onnellinen vaikkei olekaan omaa Late Showta ja kuole kylpyammeeseen kauneusikonina.
Harvoin kukaan haluaa palkata mulkeroa, joten jonkinkin verran kiva on oltava. Ei toki mikään tekopirteä Anna-aurinkoinen tarvitse olla töitä saadakseen.
En ole lainkaan aurinkoinen, mutta olen kai sitten riittävän kiva (lue: osaan normaalit käytöstavat), kun olen työllistynyt hyvin.
Yleensä kaikkein menestyneimmät ihmiset ovat sekä itsekkäitä että häikäilemättömiä. Elleivät sitten ole poikkeuksellisen lahjakkaita, jolloin menestys tulee ilman suurempia taisteluita.
Ei kivat menesty, ei ainakaan kiltit ja ystävälliset.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitaat "kivalla" tässsä yhteydessä siiis mielikuvien luomista. Ihhmisen mielihän on ailahtelevaiinen.
Sorii, mä en lukenut tuota aloiitusta. Se on kohteliaiisuuutta myös ja tokiii siinä missä nauru tarttuu niin pyös positiiivinen fiilis voi peittää omat synkät ajatukset ainakiin hetkeksi.
Olen huomannut että mitä tyhjäpäisempi kakanjauhaja, sitä varmempi työpaikka. Ainakin julkisella. Oikein hävettää joskus eräiden puolesta.
Olen kohdannu pari itsensä työllistävää yrittäjää -siis tällaisia todellsia pen yrittäjiä, jotka nippa nappa onnistuvat työllisämään isensä oman firmansa kautta. Mutta perusluonteeltaa ovat sellaisia, että yrittäminen on heille lähes ellei ainoa tapa työllistyä, koska heillä on jokin kumma auktoriteeti kammo tai muu vatsaava käppii, joka saa heidät hyvin huonosi sopeutumaan kenenkään alaisuuteen. Myös se, että joskus onnisuva saamaan kerralla "vähän" isomman summan rahaa saattaa ieää sitä, että yriys ei hekeen toimi kun lähevä ryyppämään. Ihmeellä täytyy, miten ovat selvinneet hengissä elämäntapojensa kanssa.
Päinvastoin jos todella tahtoo menestyä pitää ajaa vaan ja ainoastaan omaa etuaan..