Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vietitte vappuaaton 1990?

1975
30.04.2020 |

Minä muistan sen hyvin. Olin 15-vuotias koulukiusattu yksinäinen nuori. Kotioloissakaan ei kehumista; alkkis äiti ja avioliittoaan ja lapsiaan katuva jäärä-isä.
Tuona päivänä tasan 30 vuotta sitten menestyneempi sisareni lähti juhlimaan, äiti retkotti kamarissaan känässä jo alkuillasta ja isä kyrmötti keittiön pöydän ääressä iänikuisine sanomalehtineen.
Televisiosta tuli länkkäri Mies joka ampui Liberty Valancen, mutta oli niin kurja olo etten siihen saanut keskityttyä. Menin peltoon makaamaan ja itkemään, oli huikea täysikuu.
Siellä ei kuitenkaan voinut koko yötä maata joten tulin sisälle ja yritin omassa huoneessani kuunnella ja äänittää musiikkia. Itkin Erasuren Blue Savannah-biisin tahtiin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, oli 17... ehkäpä olen stadissa kavereiden kanssa vappuhumussa. En juonut alkoholia vielä, olin kiltti nuori.

Vierailija
2/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut olemassa tuolloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viisivuotias. Joten ei nyt tarkkaa mielikuvaa, mutta todennäköisesti suurin hetki oli valita vappupallo torilla.

Vierailija
4/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mutta oletettavasti leikin pikkuveljeni kanssa kotona. Meillä oli varmaan ilmapalloja, serpentiiniä, munkkeja ja simaa. Äiti teki siman aina 10 litran punaiseen ämpäriin. Olin vappuaattona 1990 6-vuotias. 

Vierailija
5/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaiketi 7 lk ja kiltisti kotona 🤔

Vierailija
6/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin hieno muistelu, Ap, oikeasti. Rispektit sulle. Mä vietin vanhempien kanssa varmaankin, olin 12, enkä juhla-aikoihin suosittu kaveripiirissä. Tylsää oli/on.

Vierailija
7/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin avovaimoni ja hänen naispuolisen kaverinsa ja tämän miesystävän kanssa alkuillasta meillä aloittelemassa vapuviettoa. Avokin naisystävän mies oli tuonut laivalta viinaa jota sitten yhdessä juotiin. Yhdeksän jälkeen mentiin porukalla juhlimaan paikalliseen ravintolaan, jossa menikin pilkkuun asti. Kaikilla oli mukavaa. 

Vierailija
8/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä kiltahaalari päällä.  Selvisin kotiin 3 päivää myöhemmin erään liki 10 vuotta itseäni vanhemman aivan mahtavan naisen luota.  Toivottavasti hänelle jäivät yhtä positiivisen muistot kuin minullekin.

Vierailija
9/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kasiluokalla ja varmaan join valkoviiniä kavereiden kanssa.

Vierailija
10/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imin maitoa äidin tissistä, nukuin, paskoin vaippaan ja luultavasti välillä itkin. Olin tuolloin 2kk.

Vierailija
11/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollasia voi selvin päin muistaa.

Vierailija
12/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä pussikaljan kanssa "kulumasa" pömisin.

!974

Vierailija
13/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin olleeni pilkkeeenä isän silmäkulmassa.

Vierailija
14/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin noin parikymppinen ja tarjoilijakoulutuksessa. Sekä vapunaattona, että -päivänä oli duunia, ylläriylläri, olin täysin ilmainen harjoittelija ruokaravintolassa (hotellin yhteydessä). Todella kiire, lapset sotki jumalattomasti, väki ei ollut kovinkaan kännissä, mutta kivaa oli, siis asiakkailla, ei itsellä ja muilla työntekijöillä😀 Sitä paitsi oltiin muutaman kaverin kanssa saatu just asuntolasta kenkää ja punkkailtiin armosta tuttujen luona, tosi tressaava ajanjakso ennen kuin sain kämpän...

Vierailija
15/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää. Olen ollut 15-vuotias. Tuskin mitään ihmeellistä.

Vierailija
16/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Syön tonnikalaa

Vierailija
17/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blue Savannah onkin hieno biisi. 👍🏻

Vierailija
18/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vasta vanhempieni suunnitelmissa.

Vierailija
19/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25-vuotias ja naimisissa pari vuotta. Oltiin mukanan Kansanlähetyksen nuortan aikuisten toiminnassa, elikkä vappu ehkä toteutui sielllä. Ei mitään mielikuvaa.

Vierailija
20/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16v, varmaankin kotona oon ollu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi