Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vietitte vappuaaton 1990?

1975
30.04.2020 |

Minä muistan sen hyvin. Olin 15-vuotias koulukiusattu yksinäinen nuori. Kotioloissakaan ei kehumista; alkkis äiti ja avioliittoaan ja lapsiaan katuva jäärä-isä.
Tuona päivänä tasan 30 vuotta sitten menestyneempi sisareni lähti juhlimaan, äiti retkotti kamarissaan känässä jo alkuillasta ja isä kyrmötti keittiön pöydän ääressä iänikuisine sanomalehtineen.
Televisiosta tuli länkkäri Mies joka ampui Liberty Valancen, mutta oli niin kurja olo etten siihen saanut keskityttyä. Menin peltoon makaamaan ja itkemään, oli huikea täysikuu.
Siellä ei kuitenkaan voinut koko yötä maata joten tulin sisälle ja yritin omassa huoneessani kuunnella ja äänittää musiikkia. Itkin Erasuren Blue Savannah-biisin tahtiin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen teekkarivappuni! Sain lakkini, ja juhlin kavereiden kanssa Otaniemessä aika humussa. Asuin Helsingissä, mutta en käynyt kotona moneen päivään. Niin se vaan aika kultaa muistot, enää ei jaksa yhtäkään iltaa dokata, silloin meni helposti 4-5 päivää.

Vierailija
22/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viimeisilläni raskaana, laskettuun aikaan oli enää vajaa viikko. En muista yhtään, mitä vappuna tein. Sen muistan, että laskettuna päivänä ajettiin sukulaisiin 150 kilometrin päähän ja tullessa mies ajoi huonokuntoista tietä, että synnytys käynnistyisi. Ei toiminut sekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kavereiden kanssa heiluttiin pussikaljojen voimin pitkin kotikylää :D Oikeasti nuo oli huikeita vuosia, kaikki yläasteen ja lukioajan vuodet... oi niitä aikoja <3

vm -73

Vierailija
24/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imin maitoa äidin tissistä, nukuin, paskoin vaippaan ja luultavasti välillä itkin. Olin tuolloin 2kk.

Aika lailla sama, olin 4kk.

Vierailija
25/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vappuheila, ikä 16 vuotta, pusuttelua kännissä pikkuisen maaseutupitäjän kylänraitilla.

Pohjana taisi olla 1/3 kossua cokiksella.

Kavereiden kanssa liikkeellä. Paljon nuorisoa, kuten siihen aikaan oli.

Vierailija
26/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä muistan vapun -88, mutta muista vapuista ei havaintoa. Vappu ei ole ollut minulle koskaan kovin tärkeä. -77

Vierailija
27/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pyysi muutaman kaverin kotiinsa bileisiin, mutta en lähtenyt, koska vaimoni odotti esikoistamme, joka syntyi 12.5.

Vierailija
28/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, siitä on jo aikaa.

Vierailija
29/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahassa odotellen vielä 10 päivää et putkahtais ulos.

Vierailija
30/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaiketi 7 lk ja kiltisti kotona 🤔

Mä olin kanssa 7.luokalla ja join ekan kerran. Olin siis itsekin kiltti ja tuo juominen hirvitti aivan kamalasti, mutta kun kaikki läheisimmät kaverit oli tuon luokkavuoden aikana alkaneet "aikuisiksi" ja alkaneet polttaa tupakkaa, käymään discossa ja kotibileissä sekä "sekoilemaan" niin sitten oli vaan puolipakko mennä mukaan.

Olin tyhmä ja lapsellinen ja voi kun olisikin tuolloin ymmärtänyt kuinka monta vuotta sitä ehtiikään olla aikuinen..

Vierailija
31/32 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyvinin paljon kuten kirjoitit paitsi että neljän seinän sisällä ainoana lapsena, ei ollut peltoakaan minne paeta.

Vierailija
32/32 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up