Mitkä ulkokukat pärjää jo ulkona e-suomessa?
Siis näistä tavallisimmista joka marketin kukista... orvokki, pelargonia, lobelia jne?
Kommentit (15)
Ostin Tokmannilta parvekkeelle pink kisses-neilikkaa, mainitaan erityisesti hallankestävyys ja koko kesän kukinta. Samoin kivikkokasveja Honkkarista
Mulla on amppelissa miljoonakello ja ruukussa tähtisilmiä. Olen kyllä nostanut aina yöksi sisään vielä, kun on mennyt pakkaselle. Saattaishan nuo kyllä pärjätäkin jo.
Tähtisilmät pärjää, ne kestää hyvässä ruukussa helteitä harvalla kastelullakin. Ja kukkivat pitkälle syksyyn. Olen ollut jo monta vuotta niiden uskollinen käyttäjä koska siinä ei mene rahat hukkaan kun en saa tapettua niitä kesken kesän. Eikä niihin tule mitään ötököitä tai humusta mitä lie, mitä orvokeihin on minulla tullut viimeistään heinäkuussa ja sitten ollut ärsyttävän näköisiä loppukesän.
Varmuudella ulkona pärjää orvokit. Muiden aika on vasta toukokuun puolen välin jälkeen. Näin Espoossa.
Meillä on miljoonakelloja amppelissa. Viime yönä ainakin oli ollu pakkasta vähän, mutta näyttää onneksi olevan kukat hengissä.
Eikö aika moni kukka pärjää nyt jo, kun kaupat niitä jo myyvät?
Orvokit, narsissit, tulppaanit, helmililjat. Muut vasta sitten kun ei enää mene öisin pakkasen puolelle.
Kukkapenkissä kukkii nyt ainakin narsissi, hyasintti ja orvokki. Mikseivät pärjäisi kaupasta ostettuina myös jos ihan "luonnostaankin"? Eivät ole pakkasöistä olleet milläänkään, vaikka maa on vieressä ollut kuurassa.
Kukkapenkistä kasvaneet ovat tottuneet kylmään kaupasta ostetut ei.
Vierailija kirjoitti:
Eikö aika moni kukka pärjää nyt jo, kun kaupat niitä jo myyvät?
Monen kaupan kukat on suojaisalla paikalla/osittain sisähallissa/kukkarullakot huputetaan yöksi, joten ei todellakaan kannata luottaa siihen että vaikka niitä kaupasta saakin, ne kestää jo omassa kotipihassa. Kaupathan alkaa puskea kesäkukkia markkinoille vuosi vuodelta aikaisemmin kun on huomattu että malttamattomana asiakkaat ostaa kukat ainakin kahdesti; saadaan myytyä alkukevään paleltuneiden kukkien tilalle uudet.
Täällä lounaassa mulla ei ole ikinä nuo kestävät, aikaiset kevätkukat olleet moksiskaan vaikka öisin on mennyt pakkasellekin. Kutakuinkin heti olen ostanut kun niitä on ollut saatavana.
On kai pakko mennä jo optikolle, luin että ulkokakat .
Mulla on jo kolmatta viikkoa orvokit terassilla, hyvin pärjäävät. Kyllähän ne kestävät pientä pakkasta, ei tosin yhtä hyvin kuin narsissit.
Espoo
Orvokit on ensimmäiset yleensä mitä laitetaan.Tosin nyt varmaan tarvitsee yöksi vielä peittää etteivät jäädy.