Mitä teidän lapset sanoi kuullessaan kouluun paluusta?
Some on täynnä "ihanaa, pääsee kouluun, kiljui lapsi tänään" - juttuja.
Mitä teidän lapset sanoi kuullessaan, että koulu avataan vielä ennen lomia? Minkä ikäisiä ovat?
Oma 10 v oli eilen harmissaan kuullessaan asiasta. Tänään aamusta juteltiin asiasta jotain lisää ohimennen ja lapsi rupesi itkemään, että ei halua mennä kouluun. On viihtynyt kotikoulussa tosi hyvin ja edistynyt minusta hienosti.
Hänellä on lukihäiriö takia ollut tosi vaikeaa koulussa välillä, mutta olen ollut käsityksessä, että arki ja kavereiden kanssa sujuu ihan mukavasti. Voimakas reaktio säikäytti minutkin ja mietin nyt, että otanko yhteyttä opeen ja koulupsykologiin vielä, vaikka lukuvuosi rupeaa olemaan jo lopussa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 luokkalainen tyttö sanoi "ai jaa".
Ei mitään ihmeellistä dramatiikkaa tai muuta. Normimeininkiä ja siitä olen tyttärestäni ylpeä. Hän ei vauhkoonnu pikkujutuista.
t.isä
Ei ole mitään ylpeiltävää, että kasvattaa tyttärestään kynnysmattoa.
Mitä tarkoitat kynnysmatolla? Lastako, johon tarttuvat vanhempien pelot ja mielipiteet? Onko kynnysmatto lapsi, joka ei ajattele kuin vanhempansa?
Eli tämän keskustelu perusteella on aika poikkeuksellista, että lapsi purskahtaa itkuun kouluun menemisestä kuullessaan. Mistään koronapelosta ei ole kyse meillä, en usko, lapsi vaikuttaa aika välinpitämättömältä koko koronaa kohtaan, ei juuri kysele asiasta, eikä meillä siitä erityisesti puhuta tai mitään hysteriaa lietsota.
Asiaa täytyy selvittää syvemmin. Minulla on tunne, että lasta kiusataan koulussa, mutta hän ei halua/osaa siitä kertoa kunnolla. Onneksi vain kaksi viikkoa jäljellä. AP
Lapsille tuntuu käyvän kaikki, mutta minä olen tainnut passivoitua, eikä paluu arkeen innosta. On niin helppoa pörrätä vaan kotona ilman harrastuksia tms. Ennen olin tosi aktiivinen. En kaipaa kuin lomamatkoja.