Ruotsin koronataktiikka
WHO ja nyt Trumpkin kehui Ruotsia. Muutama viikko sitten Trump taas haukkui Ruotsia mutta nyt, kun itse valinnut saman taktiikan niin mieli muuttunut. Samoin eikö tämä WHO:n asiantuntija ollut britti ja brittilehdistössä ollut hehkutusta Ruotsin tilanteesta, kun Englanti alunperinhan itsekin pyrki "no lockdowniin."
Tuntuu silti ajoittain jopa feikkiuutisilta nämä Ruotsihehkutukset ja sitä hehkuttavat eivät ota huomioon, että Ruotsissa joudutaan jo nyt priorisoimaan tehohoidon saavia. Ihmettelen myös tätä höpötystä siitä miten Tukholma on kohta saanut laumaimmuniteetin. Siis anteeksi mutta minkä laskukaavan mukaan?
Kommentit (11)
Kaiken järjen mukaan Tukholmassa on sairastunut vasta muutama prosentti.
Nosiia mun mielestä ruotsin taktiitta on oikea. Se pitää talouden pyörät pyörimässä ja siten kansalaisille pystytään verorahoilla turvaamaan terveyspalvelut tulevaisuudessakin.
Mun mielestä Suomen lehdistö on nimenomaan yrittänyt etsiä negatiivisia uutisia Ruotsin stragiasta. Esim. se ei pidä lainkaan paikkansa ettei rajoituksia olisi Ruotsissa. Aivan kaikki ketkä suinkin työnpuolesta pystyy on tehnyt kotoa töitä jo varmaan pari kuukautta. Ihmiset ei matkusta ruotsin sisällä. Kaupoissa lattiat täynnä tarroja etäisyyksistä ja kassoilla pleksilasit ollut ties miten kauan.
Trumpin hehkutus viimeistään todistaa, että ruotsalaiset ovat idiootteja.
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1255825648448348161
Ja nyt hän sitten taas moittii Ruotsia ja kehuu Suomea. Ihme tuuliviiri.
Nainen37. kirjoitti:
Nosiia mun mielestä ruotsin taktiitta on oikea. Se pitää talouden pyörät pyörimässä ja siten kansalaisille pystytään verorahoilla turvaamaan terveyspalvelut tulevaisuudessakin.
Mun mielestä Suomen lehdistö on nimenomaan yrittänyt etsiä negatiivisia uutisia Ruotsin stragiasta. Esim. se ei pidä lainkaan paikkansa ettei rajoituksia olisi Ruotsissa. Aivan kaikki ketkä suinkin työnpuolesta pystyy on tehnyt kotoa töitä jo varmaan pari kuukautta. Ihmiset ei matkusta ruotsin sisällä. Kaupoissa lattiat täynnä tarroja etäisyyksistä ja kassoilla pleksilasit ollut ties miten kauan.
Niin. Nimenomaan todellisuudessa ruotsalaiset ovat rajoittaneet paljon elämistä. Ja siellä BKT on nyt ennusteiden mukaan laskemassa paljon, jopa enemmän mitä kuukausi sitten osattiin ajatella. Samoin työttömyyden ajatellaan noisevan lähelle 11% kesän lopussa. Ja siellä esim. muutamat ravi ntolat sai nyt huomautukset rajoitusten huomiotta jättämisestä, joten olivat jotuneet sulkemaan ovensa. Toki siellä varmasti kampaamot ym. säilyvät paremmin mutta ei ne koko Ruotsin taloutta pidä pystyssä.
Ruotsin talous on erittäin vientivoittoista ja monet tehdastyöt ovat siellä saaneet osumaa. Ja tämän lisäksi siis terveydenhoito kiristellään äärimmilleen ja paljon kuolleita lyhyen sisään. Ja tätä laumaimmuniteettia en ymmärrä yhtään. Mihin laskelmiin tämä muka perustuu. Ap
Vierailija kirjoitti:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1255825648448348161
Ja nyt hän sitten taas moittii Ruotsia ja kehuu Suomea. Ihme tuuliviiri.
Oho. No, näköjään! Hah.
Suomen linja on ollut vapaimmasta päästä. Mm. Espanjassa vasta lapset saivat mennä ulos VALVOTUSTI.
Vierailija kirjoitti:
Suomen linja on ollut vapaimmasta päästä. Mm. Espanjassa vasta lapset saivat mennä ulos VALVOTUSTI.
Jep. Näinpä. Suomessa ei todellakaan ole "lockdownia", vaan "partial lockdown."
Vierailija kirjoitti:
Koska epidemia levisi hallitsemattomasti alussa niin siksi joudutaan rajoittamaan noin.
Meilläkin oltaisiin voitu olla tarkempia lentomatkustajien kanssa mutta saatiin tilanne haltuun. Nyt edetään hallitusti ja rajoituksia voidaan lieventää asteittain.
Suomin on aika lähellä Ruotsin linjaa. Mitä nyt koulut on kiinni, ja ravintoloissa ei saa istua, ja meillä ei saa kokoontua. Opetus kuitenkin tapahtuu ja ruokaa saa hakea (jos vain raflalle sopii).
Mikä muu meillä on erona?
Up