Mä vihaan tätä korona p*askaa
Luoja alkaa hermot mennä. Yksin lasten kanssa 24/7 ja vielä etätöissä. Lapset hyppivät seinille ja tappelevat ja minun pitäisi saada töitä tehtyä. Päivällä aivan turha toivo. Kaikki hommat jäävät iltaan/yöhön. Nukun aivan liian vähän, kun joudun työt tekemään vasta lasten mentyä nukkumaan eli joskus 19-21 jos malttavat mennä nätisti. Kirottu etätyö mahdollisuus... Kirottu korona... Ikävä on päivähoitoa.. Tänään joku mummo kehtasi vielä valittaa kaupassa, että ei saisi tulla koko perheenvoimin kauppaan ja lapset pitäisi jättää kotiin. Nostin kansainvälisen käsimerkin pystyyn ja totesin että tervetuloa hoitamaan. Taidan tänään juoda tuon viinipullon joka seissyt joulusta asti avaamattomana ja ottaa töistä loparit, ennen kun saan kengän kuvan persuksille.
Korona suksi suolle ja pysy siellä.
Kommentit (21)
Miksi et vie lapsiasi päivähoitoon? Kokoajanhan ne on ollut auki.
Mä oon niin täysin samoilla linjoilla ap. Ja mulla on täällä myös mies kotona etätöissä, ei siis edes lähellekään sinun tilanteesti tasoa, mutta silti mä vihaan tätä tilannetta. Tää on ihan anuksesta.
Toivon, että koulut avataan. Vi...un korona. Jos tulee meille, niin ihan sama, tulkoon.
Otsikon perusteella sanon etta samoin! Tekstin luettuani totean että olen tainnut päästä helpolla. Mummo oli käsimerkkisi ansainnut. Juo se viinipullo jos se tuo helpotusta, edes hetkellistä ja jaksat sitten taas jatkaa. Älä kuitenkaan irtisano itseäsi. Tsemppiä!
Etätyö mahdollisuus? Olisiko sulla kuitenkin mahdollisuus mennä sinne töihin ja laittaa lapset päiväkotiin, vai onko teillä ehdoton kielto mennä työpaikalle?
Mä myös vihaan, en jaksa tätä enää. Olen lomautettuna, asun yksin, olen aika yksinäinen. Mun vanha koira piti lopettaa tammikuussa, ei sitäkään seurana enää. Elämä potkii päähän muutenkin ja sit vielä tää koronan piru aiheuttaa lisää yksinäisyyttä ja eristäytymistä ja taloudellista ahdinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Etätyö mahdollisuus? Olisiko sulla kuitenkin mahdollisuus mennä sinne töihin ja laittaa lapset päiväkotiin, vai onko teillä ehdoton kielto mennä työpaikalle?
Siis ehdotonkielto mennä töihin, kaikki siirrettiin etätöihin ja tästä ei tule mitään. Ja nyt kun olen kotona, vaikkakin etätöissä, niin lapset hoidettava kotona. Anteeksi epäselvä teksti, tunnekuohussa kirjoitettu.
Ap
Voit viedä lapset päiväkotiin, vaikka oletkin etätöissä.
Mä ottaisin viikon parin lomaa ja hoitaisin lapset kotona. Ainakin jos asuisin paikkakunnalla, missä paljon koronaa. Tämä on hankalaa aikaa, tsemppiä!
Minäkin vihaan tätä pirun koronaa mutta olen tosi tyytyväinen ja onnellinen kun voin tehdä töitä etänä enkä esim.joudu pukemaan hankalia kuumia suojavarusteita päälleni ja hoitaa korona potilaita yms. Miettikää vähän mistä valitatte, kyllä tää on vielä todella helppoa tehdä etätöitä verrattuna terv.hoitoalan ihmisiin. Varmasti moni hoitaja vaihtaisi mielummin paikkaa toimistotöitä tekevän kanssa !!
On se elämä kovaa kun vähän joutuu kotona olee lasten kanssa. Jotkut ihmiset elää koko aikuiselämänsä enempi tai vähempi eristyksessä ja pienellä budjetilla. Kasvun paikka.
Vierailija kirjoitti:
On se elämä kovaa kun vähän joutuu kotona olee lasten kanssa. Jotkut ihmiset elää koko aikuiselämänsä enempi tai vähempi eristyksessä ja pienellä budjetilla. Kasvun paikka.
Ei lasten kanssa kotona olossa mitään ongelmaa ole, sen takia heidät otinkin pois päivähoidosta, koska siirryttiin kokonaan etätöihin. Teen siis muutenkin 3päivänä viikossa etätöitä, mutta nyt sitten ollaan kokonaan etätöissä ja ajattelin että helppo homma tehdä töitä ja hoitaa lapset samalla. Tule itse tänne kokeilemaan onko helppoa tehdä töitä ja kaitsea alle kouluikäisiä lapsia yksin, tehdä ruokaa, käydä kaupassa, yrittää kehittää lapsille muutakin tekemistä kuin telkkarin tuijotus jne.
Ekat pari viikkoa sujui ihan hyvin, aamulla lapsille piirretyt pyörimään ja pari tuntia töitä. Sitten lastenhoitoa ja ruoka, päiväunilla taas pari tuntia töitä. Nyt alkaa vaan pakka hajoamaan käsiin, kun lapsia ei enää kiinnosta tv:n katselu ja kaipaavat kavereita ja enemmän viihdykkeitä. Olihan se lapsista varmasti aluksi hauskaa, kun sai aamusin katsoa enemmän telkkaria kuin yleensä, mutta nyt hohto siitä hommasta kadonnut. Päiväunetkin ovat näköjään jäämässä tietty juuri nyt pois. tällä viikolla päiväunia ei olla nukuttu ollenkaan eli ei sitäkään pientä mahdollisuutta tehdä töitä päivällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vihaan tätä pirun koronaa mutta olen tosi tyytyväinen ja onnellinen kun voin tehdä töitä etänä enkä esim.joudu pukemaan hankalia kuumia suojavarusteita päälleni ja hoitaa korona potilaita yms. Miettikää vähän mistä valitatte, kyllä tää on vielä todella helppoa tehdä etätöitä verrattuna terv.hoitoalan ihmisiin. Varmasti moni hoitaja vaihtaisi mielummin paikkaa toimistotöitä tekevän kanssa !!
Minä vaihtaisin mielelläni paikkaa jonkun hoitoalan ihmisen kanssa. Minun työpäiväni alkaa klo 6-7 aikana lasten hoidolla, jos hyvä tuuri käy saan tehtyä aamulla noin 2tuntia töitä. Noh loppupäivä menee lastenhoidossa ja perus kotihommissa. Lapset menevät nukkumaan noin klo 19-21. Sen jälkeen teen noin 6tuntia etätöitä. Kuka haluaa vaihtaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihtaisin mielelläni paikkaa jonkun hoitoalan ihmisen kanssa. Minun työpäiväni alkaa klo 6-7 aikana lasten hoidolla, jos hyvä tuuri käy saan tehtyä aamulla noin 2tuntia töitä. Noh loppupäivä menee lastenhoidossa ja perus kotihommissa. Lapset menevät nukkumaan noin klo 19-21. Sen jälkeen teen noin 6tuntia etätöitä. Kuka haluaa vaihtaa?
Ap
3-5 tunnin yöunet? Valehtelet.
Hirveää kun pomona on jokin päästään seonnut koronahysteerikko. Lapset mäkeen ja töihin kaikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap3-5 tunnin yöunet? Valehtelet.
Mitä ihmeellistä tossa on? Tollasilla yöunilla menin minäkin kun lapsi oli pieni, olin itse yrittäjä ja bonuksena remonttia vaativa omakotitalo ja pari koiraa. Onneksi toki joskus oli vapaapäiviä sekä hoitomahdollisuus lapselle. Silloin nukuin.
En varmasti ole ainoa, ei kaikilla ole mahdollisuutta nukkua 8h yössä.
En ymmärrä mikä tässä nyt niin hankalaa on? Omaa elämää tämä ei ole muuttanut mitenkään, töissä käydään edelleen ja asioilla, lapsi vain on kotona. Saahan tuolla tehä normaaliin tapaan mitävain.
Olisko kannattanut vähän kasvattaa niitä lapsia?
Älä huoli, ei tätä kestä enää kuin muutama vuosi
Helpottiko?