Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lemmikeille pakollinen vakuutus

Vierailija
29.04.2020 |

Liian usein lemmikki otetaan vain hetken mielijohteesta ja jää heitteille kun ei enää jaksa. On myös tilanteita että lemmikin sairastuessa kustannukset tulevatkin yllätyksenä ja lemmikki jää hoitamatta ja kärsii. Vakuutuksen ohella olisi hyvä miettiä jos lemmikeille pitäisi määrätä vuosittainen lääkärintarkastus. Eräänlainen katsastus jossa todettaisiin lemmikin saaneen hyvää hoitoa ja voivan hyvin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin itse vakuutuksen koiralleni jos vakuutuksen hinta olisi edes jollain lailla kohtuullinen suhteessa siihen mitä se korvaa. Tässä 9 vuoden aikana kun minulla on koira ollut olemme joutuneet käymään lääkärissä 3 kertaa tapaturman takia. Kustannuksia tullut n. 600e. Pelkkiä vakuutusmaksuja tältä ajalta olisi tullut lähemmäs 3500e. Tämä summa ja enemmänkin meillä on säästettynä koiraa varten.

Vuotuinen terveystarkastus tulee kun käymme rokotuksessa.

Vierailija
2/5 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannatan ideaa. Oman kissani viiden viimeisen vuoden lääkärikustannukset olivat noin 7500€ ja siihen lääkkeet päälle. Tiedän mihin ratkaisuun moni muu olisi päätynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään vakuutusta enää! 472 euroa maksaa vuosivakuutus ja korvausehdot ovat todella HUONOT! Kaiken joutuu maksamaan omasta pussista joka tapauksessa. EI pakkovakuutuksille! Ennemmin oma säästötili lemmikille  pakolliseksi.

Vierailija
4/5 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan ideaa. Oman kissani viiden viimeisen vuoden lääkärikustannukset olivat noin 7500€ ja siihen lääkkeet päälle. Tiedän mihin ratkaisuun moni muu olisi päätynyt.

Sehän riippuu ihan siitä mikä kissallasi oli, joten vaikea kommentoida mitä itse olisin päätynyt tekemään.

En pidä sitä hyvnä elämänä jos eläimelle vaikka syötetään vuosikausia aina vaan kovempia lääkkeitä pitämään kipuja poissa.

Ystäväni koiralla oli addisonin tauti. 1,5 vuotta diagnoosista koira eli jokseenkin normaalia elämää, mutta kun lääkemäärän nostostakaan ei enää ollut kuin aina hetkellinen apu niin armollisempaa oli lopettaa eläimen kärsimys vaikka olikin vasta 6 vuotias.

5/5 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kannatan, ja olen joskus itsekin ajatellut tuota. Yksi syy, miksi en voi ottaa kissaa on se ettei minulla välttämättä olisi varaa maksaa sille toimenpiteitä, lääkkeitä ja lääkärikäyntejä, jos se sairastuisi. Luultavasti saisin rahat jostain lainattua, mutta en voisi olla siitä varma.

Kissaan pitää olla varaa, paitsi ruokiin ja hiekkoihin, myös sen sairastumisen varalle. Olen itse päätellyt, ettei minun kannata ottaa kissaa.