Miksi ihminen ei tänä päivänä saa enää syödä lihaa hyvällä omallatunnolla?
Miksi ihmisten tulisi syödä yliprosessoituja lihankorvikkeita? Mitä pahaa on riistan
syömisessä? Muutkin eläinlajit syövät lihaa, miksi se on niin kamalaa jos ihminen metsästää ruokansa?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän saa syödä! Kaikki trendikkäät vegetuotteet jäi kauppojen hyllyyn pilantumaan koronan takia, eli kaikki hamstrasi lihaa ja kanaa :D Gluteiinia vältelleet tutut ostivat jauhot ja hiivat kaupoista, enää ei ollut trendikästä olla silläkään dieetillä.
Ehkä jossain Pihtiputaalla. Helsingissä oli monessa kaupassa vegetuotteet loppu silloin kun ihmiset alkoivat hamstraamaan ruokaa.
Ei siinä Helsingissä, missä minä asun.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kerran pysty syömään lihaa hyvällä omallatunnolla, niin eikös silloin jokin sitä omaatuntoa kolkuta?
Ei saa ≠ Ei pysty
Huomaatko eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnosta muiden mielipiteet siitä, saanko syödä hyvällä omallatunnolla vai en. Syön joka tapauksessa. Kasvissyöjät nyt ovat aina vinkumassa muiden ruokavalioista. Kuka enää edes välittää niiden ruikutuksesta.
Itsehän kidutan ja syön koiranpentuja. Ei kiinnosta muiden mielipiteet siitä, saanko syödä niitä hyvällä omallatunnolla vai en. Syön joka tapauksessa.
Syö ihan mitä vaan haluat. Ei ketään sekasyöjää kiinnosta mitä sä syöt. Tässä se ero onkin.
Joopa joo. Postaapa tuo koirajuttu johonkin facebookin koiraryhmään ja katsotaan, mitä sekasyöjät sanoo. :D
Tämä. Odotan innolla tuloksia
Johan kasvisruokavalio alkaa olla menneen talven lumia. Ihmiset alkavat taas herätä siihen, että ihminen on sekasyöjä ja pysyy terveimpänä syömällä myös lihaa. Kaiken maailman vouhotukset nostavat ajoittain päätään ja kuolevat sitten muiden vastaavien hapatusten mukana. Sen kun syöt lihaa, ei sinun tarvitse lupia kysellä tai omatunnontuskia kokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnosta muiden mielipiteet siitä, saanko syödä hyvällä omallatunnolla vai en. Syön joka tapauksessa. Kasvissyöjät nyt ovat aina vinkumassa muiden ruokavalioista. Kuka enää edes välittää niiden ruikutuksesta.
Itsehän kidutan ja syön koiranpentuja. Ei kiinnosta muiden mielipiteet siitä, saanko syödä niitä hyvällä omallatunnolla vai en. Syön joka tapauksessa.
Syö ihan mitä vaan haluat. Ei ketään sekasyöjää kiinnosta mitä sä syöt. Tässä se ero onkin.
Joopa joo. Postaapa tuo koirajuttu johonkin facebookin koiraryhmään ja katsotaan, mitä sekasyöjät sanoo. :D
No postaapa. Tule sitten tänne kertomaan millainen reaktio oli. Minä väitän, että ketään ei kiinnosta sun provoilut.
Vegaanit on itsekkäitä ruoalla leikkijöitä. Syödään ruokaa hyvällä omalla tunnolla eikä välitetä tylsien ihmisten paradokseista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No postaapa. Tule sitten tänne kertomaan millainen reaktio oli. Minä väitän, että ketään ei kiinnosta sun provoilut.
Postaa vaan sinä, kerta olet niin varma että sekasyöjiä ei kiinnosta muiden syöminen. :D
Ai ei sekasyöjiä kiinnosta toisten syöminen, hahaha! Kokeilepa asua maalla ja ryhtyä kasvissyöjäksi 15-vuotiaana, saat osaksesi sellaista ihmettelyä, päänauontaa ja raivoamista ettet uskokaan.
Ja olen edelleen kasvissyöjä kolmekymppisenä mutta siellä persreiässä en todellakaan enää asu.
Eat Lancetin planetaarinen dieetti on kestävä ja terveellinen. Siinä saa syödä lihaa ja mikäli haluaa samalla pelastaa pallon niin oikein suositeltava.
Vierailija kirjoitti:
Johan kasvisruokavalio alkaa olla menneen talven lumia. Ihmiset alkavat taas herätä siihen, että ihminen on sekasyöjä ja pysyy terveimpänä syömällä myös lihaa. Kaiken maailman vouhotukset nostavat ajoittain päätään ja kuolevat sitten muiden vastaavien hapatusten mukana. Sen kun syöt lihaa, ei sinun tarvitse lupia kysellä tai omatunnontuskia kokea.
Älä puhu paskaa. Välimeren ruokavalio on todistettu terveellisimmäksi ja siinä ei mitään punaista lihaa tai nugetteja mussuteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postaa vaan sinä, kerta olet niin varma että sekasyöjiä ei kiinnosta muiden syöminen. :D
En minä jaksa trollailla. Katsos kun olen kiinnostunut vain omasta ruokavaliostani, toisin kuin eräät. 😊
Ongelma on tehotuotanto ja eläinten siitä kärsiminen. Kuinka moni oikeasti söisi lihaa jos joutuisi itse eläimen metsästämään ja tappamaan? Ihmiset on aivopestyjä ja itsekkäitä oman edun tavottelijoita tossa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa. Välimeren ruokavalio on todistettu terveellisimmäksi ja siinä ei mitään punaista lihaa tai nugetteja mussuteta.
Kuka on todistanut ja miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä jaksa trollailla. Katsos kun olen kiinnostunut vain omasta ruokavaliostani, toisin kuin eräät. 😊
Sen verran kuitenkin kiinnosti että piti tulla tähän ketjuun inttämään.
Kyllä sekasyöjät ovat tosi kovia arvostelemaan muiden ruokavalioita ja muitakin valintoja ihan niin kuin monet muutkin.
Koska ?
4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
4:2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
4:3 ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
4:4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;
4:5 sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella
Mää en koskaan syö ateriaa, jossa ei oo lihaa, ja omatunto on lumenvalkoinen.
Ihmisen ruuanmetsästys on nykyään sitä että ajetaan prismaan ja heitetään kärryyn marinoituja kanasuikaleita.
Ei sillä ettenkö itse lihaa söisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa syödä, kun on vain piittaamatta Paremmista Ihmisistä (mikä on usein vaikeaa, koska tykkäävät muistutella Omasta Paremmuudestaan ja Sinun Huonommuudestasi).
Kasvissyöjät eivät maksa eläinten kiduttamisesta ja tappamisesta, joten he ovatkin siinä mielessä parempia ihmisiä.
Totuus sattuu, tiedän.
Kasvissyöjän vuoksi eläin ei saa elää lainkaan. Lihansyöjä antaa eläimelle elämän.
*Miksi ihminen ei tänä päivänä saa enää syödä lihaa ilman moraalisaarnoja?
Ole hyvä. Oletan, että sitä tarkoitit.