15-vuotias pudotti 10-vuotiaan 14 m alas kalliolta maanantai-iltana Jyväskylän Tikkakoskella
En kyllä ymmärrä miksei ole vangittuna. Taponyritys.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c0bf5772-5ff8-4b28-a37e-0ac33ed7979d
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Tapaus tuli viranomaisten tietoon, kun epäilty itse ilmoitti asiasta läheisilleen, jotka olivat yhteydessä viranomaisiin.
Niin? Eihän tuossa kerrota avun hälyttämisestä mitään. Vain se että syyllinen tuli tuota kautta ilmi.
Siis millä perusteella täällä nyt sanotaan tätä 10-vuotiasta kiusaajaksi?
Olikohan miten harkittua, vai sekunnin ajan tullut musta hetki, jolloin on tönäisty vähän liian lujaa... Kurja tapaus, onneksi ei käynyt pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Siis millä perusteella täällä nyt sanotaan tätä 10-vuotiasta kiusaajaksi?
Sitä minäkin ihmettelen. Älytön ikäerokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaus tuli viranomaisten tietoon, kun epäilty itse ilmoitti asiasta läheisilleen, jotka olivat yhteydessä viranomaisiin.
Niin? Eihän tuossa kerrota avun hälyttämisestä mitään. Vain se että syyllinen tuli tuota kautta ilmi.
Luin jostain myös sen, että kun hän heti kertoi, saatiin apu nopeasti paikanpäälle. Onko sinulla joku kauna, jonka vuoksi et halua hyväksyä tekijän heti selvästi katuneen ja pelästyneen tekoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä kuule jos se 15v on alunpitäenkin kiusannut sitä 10 vuotiasta? On aika vajaa 15v jos antaa 10v hyppyyttää itseään tai että ylipäätään liikkuu noin nuoren seurassa jos nuorempi seuraisi. Hehän eivät olleet samasta perheestä.
Henkinen väkivalta. Ihan ekaluokkalaiset osaa kiusata jo rankasti. Me emme tiedä sukupuolia tai muuta taustaa joten automaattinen oletus 10-vuotiaan heikommassa asemasta on juuri sitä eli oletus. Minua kiusattiin ala-asteen ekoilla luokilla eikö todellakaan ollut mitään kevyttä kamaa.
Mikä pakko sen 15-vuotiaan sitten olla seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Taustalla vanhoja riitoja ja kaunoja asianosaisten välillä"
Noin iso ikäero, tuskin on mikään normaali kaverisuhde.
Tää 10 vuotias ilmeisesti kiusaanut tätä 15-vuotiasta, jolla keitti lopulta yli? Käsittämätön tapahtumavyyhti, jos tuonikäisillä on jo vanhoja kaunoja.
Tuskin tiedämme, kumpi on kiusannut kumpaa (alun perin). - Luojan kiitos tapahtui sellainen ihme, että uhri selvisi lievillä vammoilla. Paljon pienempikin pudotus on tappanut, jos on vaikka pää edellä pudottu. - Ei unohdu tapaus ikinä tekijältä eikä hänen perheeltään, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain myös sen, että kun hän heti kertoi, saatiin apu nopeasti paikanpäälle. Onko sinulla joku kauna, jonka vuoksi et halua hyväksyä tekijän heti selvästi katuneen ja pelästyneen tekoa?
No kerro toki mistä luit? Ihmettelen sun tarvetta tulkita tuollaista kun missään ei niin uutisoida.
15 vuotias se on se joka siellä on töninyt! Ihan sama mistä syystä niin ei ole oikeutettua eli aivan yksin hänen vikansa!
Turha täällä on kaunistella asiaa ja yrittää valkopestä että joku 10v olisi kerjännyt sitä. Toisekseen ei tuollaisissa paikoissa tai soramontuilla hengata huvikseen; sen tietää moni että kun kaksi tai kolme tyyppiä menee soramontulle yksissä tuumin niin yleensä sieltä ei tule kaikki ehjänä takaisin!
Se, että kyseessä on näin nuoret/lapset niin ei hitto mikä tätä maata ja pentuja vaivaa!!!?
15-vuotias kertoi tapauksesta perheelleen, ja uhri löydettiin tapahtumapaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro toki mistä luit? Ihmettelen sun tarvetta tulkita tuollaista kun missään ei niin uutisoida.
Uutisia on tästä paljon, mutta yritän etsiä. Ihmettelen vastaavasti sun jankutusta. Jos löydän niin laitan linkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä kuule jos se 15v on alunpitäenkin kiusannut sitä 10 vuotiasta? On aika vajaa 15v jos antaa 10v hyppyyttää itseään tai että ylipäätään liikkuu noin nuoren seurassa jos nuorempi seuraisi. Hehän eivät olleet samasta perheestä.
Henkinen väkivalta. Ihan ekaluokkalaiset osaa kiusata jo rankasti. Me emme tiedä sukupuolia tai muuta taustaa joten automaattinen oletus 10-vuotiaan heikommassa asemasta on juuri sitä eli oletus. Minua kiusattiin ala-asteen ekoilla luokilla eikö todellakaan ollut mitään kevyttä kamaa.
Sun kiusaajat oli varmaankin samassa koulussa mutta vaikea kuvitella miten 15-vuotiaan olisi pakko olla alakouluikäisen kanssa yhdessä, varsinkaan nykyhetkellä, jos ei halua.
Vaarallinen henkilö tuo 15- vuotias, jos noin napsahtaa ja yrittää tappaa toisen....
Ihan sama mitä lastensuojelu sanoo mutta jos olisi minun pentu tuo 15vuotias niin selkäänsä saisi niin että tukka lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisia on tästä paljon, mutta yritän etsiä. Ihmettelen vastaavasti sun jankutusta. Jos löydän niin laitan linkin
Luin useamman mutta kaikissa oli vain tuo että tunnusti tekonsa, ei avun hälytyksestä.
Varmaan olisi voinut heti itse soittaa 112, mutta ei niin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
15-vuotias kertoi tapauksesta perheelleen, ja uhri löydettiin tapahtumapaikalta.
No voi hitto, ei ollut kanttia soittaa edes itse ambulanssia.
Se että 15-vuotias kertoi teosta perheelleen, mikä auttoi uhrin löytämisessä, ei anna anteeksi eikä puolustele 15-vuotiaan tekoa. Yhtä paha mielenvikainen teko se on silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hitto, ei ollut kanttia soittaa edes itse ambulanssia.
... eli kunnon luuseri.
No onneksi kylällä kiertää sana kuka tämä 15-vuotias on ja aina löytyy niitä 16-18-vuotiaita, jotka opettaa tällaisille miten pienempiä kuuluu kohdella.