AU PAIRIT Uudessa-Seelannissa WIRALLINEN
Kommentit (508)
Oon katsonut vasta kaksi jaksoa, mutta hirvittää vähän se, että Jussin perheen yhdellä lapsella on diabetes ja Jussin tehtäviin kuuluu pitää asianmukaista hoitoa silmällä ja laskea hiilareita yms. Tuntuu ihan valtavalta vastuulta vasta perheeseen tulleelle au pairille, kyseessä kuitenkin sairaus, jonka hoidossa tehty virhe voi olla kohtalokas.
Toivon mukaan Jussin perehdytys on ollut todellisuudessa hieman kattavampi kuin tuo yksi lyhyt esimerkki hiilareiden laskemisesta.
Kausi paketissa! :D Loppujen lopuksi tuntui, että kaikki tulivat lopullisten perheidensä lasten kanssa tosi hyvin toimeen - vanhemmat olivat niitä kauden rasittavimpia hahmoja! Lisäksi porukalla tuntui olevan mukavaa keskenään. Alussahan ei mitään draamaa, ja tuntui, että Jane oli käsikirjoitettu tuomaan ristiriitoja. Pieniä selkkauksia toki oli, mutta ei mitään aikaisempiin kausiin verrattuna. En ärsyyntynyt keneenkään tällä kaudella tajuttoman paljon, kaikista löytyi omat hyvät ja huonot puolensa. Ja mukavaa, että lopuksi kaikki lähtivät hyvillä mielin kotiin :)
Jotenkin kiusallinen kausi. Ada pyörittelee vain silmiään ja välillä katsojana miettii liikkuukko siellä päässä mitään tähdellistä.. Emelin toistuva kännykänkäyttö työaikana on täysi peruste purkaa työsuhde, toki asiasta olisi perheen kuulunut keskustella jo aiemmin. Mutta se, ettei siitä huolimatta, että sai potkut kännykänkäytön johdosta, tajua itsestäänselvää asiaa edes toisessa perheessä saa jo epäilemään älykkyyttä.. Tuohon ikään mennessä pitäisi ymmärtää. Jos tarve puhelulle työpäivän aikana, tästä ilmoitetaan työnantajalle erikseen, kuten missä tahansa työssä! Jotenkin niin käsittämätöntä..
Mua ärsyttää se kun ihmiset selittää kusipäistä luonnettaan jollain etelän juurilla. "Joo oon mun suorasananen luonne tulee Turkista" "Joo oon aika äkkipikanen ku oon neljäsosa italialainen" kun kyseessä yksinkertasesti vaan on ilkeä ja huonosti käyttäytyvä ihminen. Etelä-Euroopassa itekin asuneena ei ne ihmiset todellakaan yleisesti sellaisia ole.
Ihme muiden nussimisen kyttääjä tuo Kittilän liimaletti. Tunnustaakin sen yhdessä haastattelussa, että haluaisi päästä kärpäseksi Jussin tyttöystävän makuuhuoneeseen. Millainenhan isäsuhde sillä oikein on kun on noin estoinen? Joka käänteessä pitää mainostaa neitsyyttään ja sitä ettei juo.
Ehkä wirallinen pitää lausua Uuden-Seelannin kiwiaksentilla
Vierailija kirjoitti:
Ah tää täytyy katsoa - en ole ikinä katsonut suomalaista tositeeveetä, mutta asuin 3 vuotta Uudessa-Seelannissa. Sitä aksenttia on ikävä!
En voi suositella jos haluat saastya myotahapealta :D mutta sarjassa kylla kuvattiin hyvin kuinka lepposia ja hyvantuulisia kaikki kiwit on eika varmaan sen takia perheissa ollut sen isompia draamoja.
Itse Queenstownissa asuvana mun mielesta taala olis ollut kylla paljon enemman mielenkiintosta tekemista aupaireille
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa minäkään Jane-tyrkkyä. Ollut jo useammassa ohjelmassa, nyt toistamiseen tässä. Oks.
Jane voisi tulla esiintymään seuraavaan Love Island Suomi jaksoon, joka pidettäisiin poikkeuksellisesti jossain ulkosaaristossa koronasäännöin.
Kuka se Jussi on, kun ei sitä missään esittelyssä esitellä?
Kyllä on sarjaan löydetty kaksi bimboa, Emel ja Ada. Onpa rasittavaa katsoa noiden puhumista kun koko ajan pitää yrittää jotenkin poseerata noissa ”päiväkirjavideoissa”.
Kauhea myötähäpeä tulee tuosta Sinin alkoholijutusta...
Vierailija kirjoitti:
Öö miten äidin kanssa asuminen on konservatiivista? Ja pieni koti surullista?
Eiköhän se ollut vaan mielikuva joka heille syntyi sen päälle mitä vähän Suomesta kuvittelivat tietävänsä. Onhan se noiden mittakaavassa todella pieni koti jos asutaan kaksiossa ja äiti nukkuu olohuoneessa, noilla oli sitten leikkihuonetta sun muuta erikseen. Vielä kun kertoi että äiti ei käy töissä niin kyllä siinä varmaan syntyi mielikuva pienituloisuudesta, ehkä se suretti heitä. Konservatiivinen mielikuva syntyi varmasti kokonaiskuvasta, asunut vain äidin kanssa, ei juo, ei ole seurustellut jne.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne saa edes matkan jälkeen ekoja päiviä kaikki ottaa vähän rennommin :0 huhhuh, jos joutuis kellon ympäri noissa väsymyksissä heti duunaamaan
Tämä pisti kyllä silmään, toiset matkustanu 26 tuntia ja seuraavana aamuna pitäis alkaa täydellä teholla töihin :D Todella huonosti järjestetty, olisivat nukkuneet ensin yhden yön vaikka air bnbssä ja sitten vasta perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kiusallista kun tuon Sinin pitää koko ajan selostaa ettei alkoholi kiinnosta ja ei juo koska ei halua. Eikö kieltäytyminen riitä? Enpä ole koskaan kellekään alkanut selostaa miksi en itse ota alkoholia vaikka muut ympärillä joisi.
- "Otatko viiniä?"
- "Ei kiitos, olisiko joku alkoholiton vaihtoehto?"
Vs.
"Ei mä en juo ollenkaan. En halua eikä kiinnosta."
Niin mutta sitten seuraavalla kerralla sulle taas tarjotaan. Ja sitä seuraavalla. Ja sitten kysytään että no miksi ei koskaan kelpaa. Eiköhän Sini ole kokemuksen kautta oppinut että helpommalla pääsee kun tekee asian selväksi heti, en juo, koskaa, ei muuta syytä mutta en vaan halua. Vaikka yksittäisellä kerralla kukaan ei ehkä selityksiä sen enempää tivaa (tuossa seurassa tosin Ada ja Jane ainakin olisivat sen tehneet, todennäköisesti myös Emel ja Jussi) niin kyllä sille kaivataan selitys jos joku ei koskaan juo.
Ada on harhainen. Kuvitteleeko se todella Jussin olevan kiinnostunut? Jotenkin myötähävettää koko tuo Ada-Jussi -kuvio.
Huh, mitkä pakkelit tuolla Adalla. Näytti niiden kanssa liki kolmekymppiseltä. Ilman megaripsiä ym. oli oikein nätti ja raikas nuori tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Oon katsonut vasta kaksi jaksoa, mutta hirvittää vähän se, että Jussin perheen yhdellä lapsella on diabetes ja Jussin tehtäviin kuuluu pitää asianmukaista hoitoa silmällä ja laskea hiilareita yms. Tuntuu ihan valtavalta vastuulta vasta perheeseen tulleelle au pairille, kyseessä kuitenkin sairaus, jonka hoidossa tehty virhe voi olla kohtalokas.
Toivon mukaan Jussin perehdytys on ollut todellisuudessa hieman kattavampi kuin tuo yksi lyhyt esimerkki hiilareiden laskemisesta.
Äitihän sanoi että poika osaa itsekin asian hoitaa, vanhemmat ja Jussi vaan huolehtii että näin tosiaan tehdään. Hyvin normaalia elämää näytti poika elävän sairaudesta huolimatta eli hyvin hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi SIni ei halunnut suudella sitä aasialaista symppistä kundia? Pelkäsikö että hengityksestä lemahtaa soijakastike ja raaka kala?
Koska ei vaan halunnut? Sinihän ei ollut suudellut ketään aiemmin, miksi suutelisi kerran treffeillä tapaamaansa tyyppiä muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö miten äidin kanssa asuminen on konservatiivista? Ja pieni koti surullista?
Eiköhän se ollut vaan mielikuva joka heille syntyi sen päälle mitä vähän Suomesta kuvittelivat tietävänsä. Onhan se noiden mittakaavassa todella pieni koti jos asutaan kaksiossa ja äiti nukkuu olohuoneessa, noilla oli sitten leikkihuonetta sun muuta erikseen. Vielä kun kertoi että äiti ei käy töissä niin kyllä siinä varmaan syntyi mielikuva pienituloisuudesta, ehkä se suretti heitä. Konservatiivinen mielikuva syntyi varmasti kokonaiskuvasta, asunut vain äidin kanssa, ei juo, ei ole seurustellut jne.
No kertoihan Sini olleensa jo lapsesta saakka sossun varassa.
Juuh, kyllä tuo Emel nyt nousi inhokiksi. Kännykän näpräystä eikä ottanut ekan perheen jälkeen opikseen. Ekassa perheessä hänelle ei puhuttu ongelmista, tokassa ei itse osannut ottaa puheeksi. Prosessoiko tuon ikäinen ollenkaan tietoa, syyseuraussuhteita ja esim perhedynamiikkaan liittyviä asioita? Ihan peruasioita jos aikoo olla aupparina.
Mikä näitä nuoria vaivaa? Miten kukaan kehtaa mennä toisten taloon ja elämiin vaan hengaamaan ja lojumaan?