Mitä kouluun pitää/voi ilmoittaa, jos koulut avautuu, eikä laita lasta kouluun?
Mitä voi, tai pitää ilmoittaa, jos koulut avautuu, eikä lähetä lasta kouluun koronan pelossa?
Mitä siitä seuraa, ettei lasta laita laita viimeiseksi kahdeksi viikoksi kouluun? Mitä sanktioita koulu antaa lapselle?
Kommentit (69)
Sanktioita ei varmaan ”luvaton poissaolo” -merkinnän lisäksi seuraa. Opettajat eivät kuitenkaan ole velvollisia järjestämään kotiin jääville oppilaille etäopetusta. Tilanteessa toimittanee kuin kahden viikon lomamatkalla: huoltaja vastaa lapsensa opiskelusta.
Joko hakea lomaa tai ilmoittaa kotikouluun.
Laitat sieltä wilmasta sen kohdan poissaolo luvallinen ja se siitä.
Kyllä minä aion vaatia lapselle kokeet etänä. Ei voi mennä kouluun koska minä olen riskiryhmäläinen.
Lapseni jäävät kotiin. Kaksiviikkoa elämästä. Lomalle jäävät.
Laitat, että paska on jo housuissa. Emme laita lasta kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä aion vaatia lapselle kokeet etänä. Ei voi mennä kouluun koska minä olen riskiryhmäläinen.
Voihan sitä vaatia vaikka kuun taivaalta. Eri asia sitten saako. Vai luuletko olevasi ainut riskiryhmään kuuluva koululaisen vanhempi?
Haet vapaata koulusta, rehtorilta. Wilmassa on sellainen lomake ainakin meidän yläkoululaisella (alakoululaisella ei taida olla). Jos ei lomaketta löydy Wilmasta, niin oman kaupungin nettisivuilta pitäisi löytyä.
Viisautta on olla varovainen.
Me haimme vapaata muutama päivä ennenkuin koulut suljettiin.
Tärkeää on tietenkin olla kouluun yhteydessä. Huoli on opettajilla suuri, jos ei tiedä missä oppilas on. Minusta olisi oikein ja kohtuullista, että jos ei lapsesta ja vanhemmista mitään ole kuulunut, niin sosiaalipalvelut tarkistavat kodin tilanteen.
Rehtorille Wilma-viesti, meillä ainakin Keski-Suomessa minä itse ja tuttavarehtorit laitamme luvallisiksi poissaoloksi, muu hyväksyttävä poissaolo -kohdan alle Wilmaan.
T. Rehtori Keski-Suomesta
Ilmoitat, että lapsi on poissa koulusta. Ei siitä seuraa yhtään mitään. Veikkaan, että aika moni muukin lapsi jää kotiin.
Ilmoittaa, että perheessä koronan oireita. Ei tarvi mennä. ☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä vaatia vaikka kuun taivaalta. Eri asia sitten saako. Vai luuletko olevasi ainut riskiryhmään kuuluva koululaisen vanhempi?
En tietenkään. Jos ei vaadi, ei saa mitään. Lapsella on pari koetta jotka on pakko saada tehtyä koska aine loppuu sitten yläkoulun osalta siihen. Ei niillä muuten olisi väliä. Voi tehdä myös korvaavan kirjoitelman tms jos se on helpompaa.
Mutta kouluun ei mene.
Miten näin avuttomilla ihmisillä voi olla lapsia?
- Ilmoita, että on yskässä ja kysy voiko tulla kouluun.
- Ano lomamatka
- Kerro rehellisesti
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7e61914a-acc8-485e-ac32-3e5459b55…
Miksi tämä on täällä?
Meillä on jo saatu lupa olla pois loppu lukukausi. Lapsen luokalta ei ole ketään menossa kouluun, kaikki on poissa.
Laita että olen samanlainen luuseri, kuin muutkin ja oma napa on tärkein napa
Laitat vaan rehellisesti, että olen luulosairas hysteerikko. Niin antavat sen 2 viikkoa vapaata etäkouluna käyden.