!!!MARRASKUISET 2005 ALKUVIIKKOON!!!
Kommentit (28)
Kaksi viikkoa ollaan oltu mökillä ja tänään kotiuduttiin. Piti tulla jo sunnuntaina mutta kun nuo ilmat oli niin kauniit, ei maltattu Saimaan rannalta poistua.
Reissu meni tosi ihan hienosti, paitsi että neidillä pakki sekaisin koko reissun. Ei nyt ihan ripulilla, mutta kakkaa 5-7 krt päivässä. Ikävää kun noi olot kuiteskin aika paljon alkeellisemmat kuin kotona. Mökillä esim juokseva vesi, tarkoittaa sitä että pappa juoksee hakemaan sitä kaivosta :) Liekö mahavaivojen ja kärttyisyyden syynä ollut hampaat. kun niitä tehdään nyt kerralla kovaa. Alhaalla nyt kaksi hammasta ja ylhäällä loistaa kaksi alkua. Kolme tullut siis ihan parin viikon sisään.
Santerin äidille terkkuja! Aivan upea tarina. Voi kun itekin osaisin kirjoittaa noin.
Me ollaan siirrytty Britax Freeway istuimeen nelisen viikkoa sitten. Suosittelen. On erittäin hyvä istuin.
Kehityksestä: tuntuu että marrasvauvat menevät kaikki omilla kehityskäyrillään, ja näinhän sen täytyy mennäkin. Onni on selkeästi aivan etunenässä :) Itse olen ollut huolissani, kun neiti ei juurikaan höpötä. Isosisko kun aloitti pölinät jo puoli vuotiaana ja 2 v puhui todella hyvin. Nyt lomareissulla tapahtui meilläkin muutos, ja on jo konsonatteja kehissä. Tulee gääg, gääg, tää, täät, älä, älä jne. Vähän jo huolestuin kun ei mitään kuulunut mutta alkoihan se pulina. Ryömimään meillä ei selkeästi lähetä ollenkaan (niin kun ei siskokaan ryöminyt). KOettaa tyhmästi istuma-asennosta suoraan venyä eteenpäin, ja sitten menee turvalleen lattialle :) Mutta kummasti ihan itseään venyttämälläkin pääsee hiljalleen eteenpäin. Ja aina on tuhoja tekemässä. Mökilläkin istui keittiön lattialla, ja ihmettelin kun on niin hiljaa, niin olipas löytänyt lattialta paistetun muikun ja pisteli sitä innoissaan poskeen :) Tai sitten siellä suussa on havunneulanen tai jos ei muuta keksi niin kiskoo matosta nöyhtää :)
Niin, ja ei meillä syödä kuin 1 liha-ateria päivässä, Meil 8 kk neuvolalääkäri 12.7, joten sit täytyy kysästä tosta lihan lisäyksestä
Nyt loppu ajatus, kun uni painaa. Olen taas ainakin " kuulolla" 1,5 viikkoa ja sitte taas viikox möksälle pulikoimaan ja muikkuja paistelee.
Tiitu ja tytsät
me ollaan oltu mummolassa jo viikko. Matkasuunnitelmat muuttu kesken ajomatkan(meidän piti yöpyö pihtiputaalla ois ollu puolessa välissä) kun matka sujui niin reippaasti ja mukavasti niin ajeltiin koko matka heti. aikaa meni 8h ja vain yksi pysähdys oli, teemu oli äärimmäisen reipas matkaaja vaikkei autossa oikein osaa nukkua(teemu nukkuu aina kyljellään ja kaukalossahan se ei todellakaan onnistu). kova oppimisrysäys on nyt alkanut, ymmärtää ihna selvästi asioista paljon enemmän ku aikaisemmin, istuminen ja seisominen alkaa sujua jo hienosti. ryömimisestä ei niinkään ole tietoa, mutta maisemat vaihtuu ku pyörii napansa ympäri. niin ja sanoo jo ihan selvästi " äiti" ei niinkään tarkotuksella mutta monta monta kertaa on se sana selvästi tullut. samoin yrittää matkia mitä ite sanoo..luultavasti hänestä tulee yhtä kova puhumaan ku mie oon ollu pienenä(pappa jopa maksoi amrkan mulle siitä että olin minuutin hiljaa).
matkarattaat me ostettiin myös tänne mummolaan, jotku graco nekin oli, ihan toimivat kyllä ovat olleet ja samalla ostettiin cosmic xtp, mutta sitä ei oo vielä asennettu, täytyy harkita josko asentas vasta siten ku kotiin takasin tullaan.
mies jää meillä nyt kuun vaihteessa kotiin kuukaudeksi teemun kanssa(pitää 2vk mun älomasta ja sain 2vk bonusvapaan)halus iteettä sais olla lapsen kanssa ihan kunnolla. mie meen sitten siksi aikaa töihin ja voi kiesus sentään ku sain työvuoroni niin läkähdyn jo pelkkään ajatukseen semmosesta työmäärästä, onneksi sitä kestää vain se kuukausi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lihaa meillä menee vain yhellä aterialla/päivä, ja syödään vain 4kertaa päivässä. niin ja hampaita on 3, kaksi alhaalla ja kulmahammas ylhäällä.
nyt onkin mentävä päikkärit on nukuttu :)
Ompas taas lämmintä... onneks meillä on sisällä aika viileää, niin poika nukkuu päikyt. Kolmet päikyt päivässä menee edelleen.
Syöminen on vähän vähäisempää näillä helteillä. Ymmärrettävää kyllä.
Me oltiin järvessä jo uimassa. Poika myös. Kokeilin kans ensin vaan varpaita veteen, mutta tämähän potkii ittensä sylistä jollei pääse veteen. Siinä se istui sitten rantavedessä läiskyttelemässä ja koljahtelemassa. Käytiin sit syvemmälläkin uimassa ja sukellettiin. Eikä mitään tullu pojalle siitä.
Aiotaan käydä siis toisenkin kerran viilentymässä.
Meillä taas vauvauinnissa sanottiin, että kyllä järveen voi viedä kesällä.
Oltiin viikonloppu hotellilomalla Tampereella ja kivaa oli. Poika viihty tosi hyvin, ku oli niin paljon uutta seuraamista ja särkänniemessä vasta kivaa oli ;)
Meillä miehellä on vasta elokuussa lomaa, joten 2 mökkeilyreissua tehdään silloin. Vierumäelle ja tähän saaristoon lähelle.
Meillä siirryttiin jo 6kk iässä kaukalosta pois. alkoi käydä niin ahtaaksi hartioista. Meillä Britax two way elite. mainiosti on toiminut meillä.
Nyt lähdetään taas kyläilemään..
Helleterveisin, Marica
Odotellaan veljeäni ja sen tyttöystävää grillaamaan niin ajattelin poiketa koneella. Tuntuu että meillä on niin paljon touhua ja tohinaa etten ole nyt ehtinyt kirjoittaa.
Poika tuli takas mein huoneeseen, kun kone ois poijjaan huoneessa niin ei päästäs sitten illalla enää siihen ja miehen pitää hommia tehdä aina välillä. No, ei se haittaa. Viime yö meni vain 3 herätyksellä ja on siirrytty nyt enää 1 syöttökertaan tai ainakin nyt ollaan niin menty pari yötä.
Viides hammaskin puhkesi. =)
Olin tänään jalkahoidossa. Sain lahjakortin äitinpäiväksi ja oltiin poijjaan kanssa yhdessä. Ihanaa ja meni hyvin. Se täti sanoi laitetaanko viltti lattialle. Sanoin ettei kannata kun ei tämä siinä pysy. =) Oli sylkyssä ja sit siinä lähettyvillä lattialla.
Me ei olla viel vaihdettu kaukalosta pois, pian kyllä pitäisi.
Mutta pidemmittä puheitta, mukavaa torstaita
-puhihaa
en edes muista milloin olen viimeksi kirjoitellut, vaikka lukenut lähes joka päivä olenkin pinoja. jotenkin on vain niin takki tyhjä, ettei jaksa antaa itsestään mitään (ylimääräistä). juhannusreissusta palautuminen kesti yllättävän kauan, on ollut kaikenlaista menoa ja mieskin työreissussa, niin tuntuu, että ihan tämän arjen pyörittämisessäkin on tekemistä tarpeeksi. ja kun koneelle ehtii, on aivan naatti, eikä muista edes miten oma nimi kirjoitetaan, saatika sitten jotain muuta :o) toisaalta, eipä meillä mitään ihmeitä ole tapahtunutkaan. poju lähtee konttaamaan ihan just, vaikkei vielä edes ryömi. istuu jo tosi napakasti, muttei vielä itse istumaan hakeudu. hiekkalaatikolla möyryäminen ja keinuminen ovat lempipuuhaa, sisällä kiljuminen ja tavaroiden viskominen ja äidin juoksuttaminen =o) ovat ykköshauskoja juttuja. oikeasti hauskin sisäleikki on varmastikin patjalla myllääminen! tisuttelu uhkaa loppua kohta kokonaan, useimmiten menee enää kahdesti päivässä, mutta ei mene kyllä korvike tai pumpattu maitokaan alas :o/ välipalana olen alkanut antamaan jogurttia ja aamupuurokin tehdään nykyään sitten korvikkeeseen kuten iltapuurokin, että maitoa tulisi edes lähes riittävästi päivän aikana. Tämä imetyksen väheneminen on johtanut sitten siihen, että kroppa on alkanut pikkuhiljaa heräillä ja tänään alkoi menkat. ei niin kiva juttu sinänsä, mutta ehkäpä se pikku2:n kuumeilu on nyt " helpompaa" , siis kun tietää, mistä laskea. tosin, saisi tuo hormoonien hyrräys vilkastua vielä sen verran, että pääsisi ajatuksesta tekoihin... ;o) huomenna lähtö mökkeilemään kolmisin ja reissussa ollaan ainakin 1,5 viikkoa, sen jälkeen heti perään sukulointia ym, joten voi olla että koneelle ei ehdi seuraavaan kolmeen viikkoon! vieroitusoireita tulee vamasti sekä teistä että koneesta ylipäätään! mutta vastapainoksi saamme olla koko perheen kera aamusta iltaan, mikä varmasti on ihan outoa, kun mies on ollut niin töissä kiinni koko kevään, että ei ole paljon kotona näkynyt. mulla ainakin lomastressiä pukkaa, toivottavasti ei odotukset ole liian suuria ja purkaudu jossain vaiheessa ikävällä tavalla. tässä loman aikana täytynee ostaa turvaistuin (isofix kiinnikkeinen, kaukalokin on), pyöränistuin, ... jotain muutakin oli, mutta en muista eikä muistilista ole tässä lähettyvillä.
mukavaa heinäkuun jatkoa marrasmammoille ja pesueille :o)
kävin nyt vasta ostamassa loput parvekekukat, jo oli aikakin!! huomiselle jää niitten multaan laitto.
Tiituliitu voi mikä kakkarumba teillä on ollut mökillä, huh huh. Varsinkin kun ei ole juoksevaa vettä, vaan pitää kantaa kaivosta. Onnea hampuista!
Puhihaalle kans onnea uudesta hampaasta! ja kellä kaikilla niitä onkin tullut. Meiän pojalle ei oo vielä hampaan hammasta. Mutta ei sinänsä harmita kun vielä imetän, säästynpähän vielä toistaiseksi puraisuilta ;o)
Puhihaa ihanaa, jalkahoito! mulle kans!! :) en kyllä tiiä uskaltaisinko poikaa ottaa mukaan, tulis varmaan huutoa. ei se jaksais niin kauaa olla samassa paikassa :)
marrasfantti meiän pitää kans ostaa turvaistuin. yksi käytetty mutta kolaroimaton saataisiin melko edullisesti sukulaisilta, mutta en tiedä pitäisikö sittenkin ostaa ihan uusi. laitoin tästä oman aloituksenkin, kun mietin että kuinka vanhaa turvaistuinta yleensäkin uskaltaa käyttää.
Huomenna meillä on aamulla neuvola. Mennään hakeen pojalle rokotus, ja saas nähdä mittaillaanko samalla sit kun tää on " ylimääräinen" käynti kerta. Seuraava on sit vissiin lääkärineuvola meilläkin.
Tulee niin pitkä kirjoitus että taidan jatkaa huomenna, juttua kyllä vielä piisaisi :))
gerda ja karhunpoikanen
Meillä syötiin kans viikon verran yksi liha-ateria päivässä. Nyt on ollut taukoa kun tuntui tulevan entisestään lisää vielä vatsavaivoja. possua kokeiltiin silloin, nyt aloitamme viikonloppuna kanan maistelun niin sais jotain lihaa mukaan kuvioihin. mutta siis yhdellä liha-aterialla vielä jatketaan.
tamatu, voih on varmaan ihanaa kun lapsi oppii sanomaan äiti. ainakin siihen saakka kunnes sen kuulee joka toinen minuutti :o) mä oon kans erottanut joitain sanoja mielestäni, okei ja hyvä. nii ja ämmä :D mutta ei varmasti tiedä mitä ne tarkoittaa, eli vahingossa sanonut niin kaiken muun mölötyksen keskellä. pappapap ja mamama ja lälävävävä on yleisiä kailotuksia kovaan ääneen!
marica kuulostipas ihanalle teidän hotelliviikonloppu. ja teillä on kans vissiin oikea vesipeto, kun pitää päästä uimaan. meiän poikanen tykkää ihan mahottomasti vedestä, ihan sama onko suihkussa vai uimassa vai kylvyssä, tai vaikka vesihanan avaa niin tulee hymyä ja riemunkiljahduksia :)
kolme viimeistä kirjoittamaani kappaletta pompsahti keskelle tekstiä. en tiiä mitä tein, vissiin vähän liian väsynyt :D
gerda ja nukkuva karhunpoikanen
tultiin tässä tänään illalla, ja heti piti tulla tänne lukemaan viikonlopun ja tän alkuviikon kuulumiset, kunhan olin saanut pojan nukkumaan. :) oli jo ihan ikävä teitä :D
me oltiin siis noin viikko sukulaismökillä. tai aluksi piipahdettiin mun isän luona ja siitä sit mentiin mökille. reissu meni kaikenkaikkiaan hyvin. tosi kuuma oli välillä autossa, meillä kun ei oo ilmastointia, mutta hienosti poika jaksoi matkustaa kun pidettiin aina välillä taukoja ja juotiin reilusti.
huomattíin kyllä että kaukalo alkaa todella käydä pieneksi. poika on kait kasvanut niin kovasti :) täytyy varmaan jo heti ensi viikolla mennä hankkimaan istuin. muutamalla oli ainakin se gracon cosmic, mitäs muita istuimia marraskuisilta löytyy? onko kaikki muut jo siirtyneet istuimeen??
apua en muista mistähän kaikesta oli juttua. puhihaa kyselit muistaakseni riisipuuron veteen tekemisestä. mä oon keittänyt ihan veteen, en oo lisännyt maitoa enkä korviketta. eli vain riisihiutaleita kiehuvaan veteen, ja sit valmiiseen puuroon sekoittanut vähän hedelmäsosetta makua antamaan.
santerille terkkuja, hymyilytti monin kohdin kirjoituksesi :)
auringonkukka, sainkin sulta ahaa-elämyksen että vois mennä rannalle huljutteleen pojan varpaita. vauva-uinnissa sanoivat etteivät suosittele vielä näin pienen uittamista järvissä, joten me ei olla rantsuilla käyty. mut poika tykkää tosi paljon vedestä, niin hyvä idea vain polskutella jaloilla ja huljuttaa varpaita uimisen sijasta. niinkin voi siis tehdä *lamppu syttyy pään päällä* :D
noema ihana vintiö tuo onni :) voin nähdä mielessäni sen tekonukkumisen, jonka jälkeen nousee pystyyn nauramaan :) meillä tehdään vähän päinvastoin. minä esitän (missä vain, esim. nyt automatkalla kun oltiin) nukahtanutta, ja sit yhtäkkiä herään ja heilun ja pidän meteliä loilottelen niin poika käkättää katketakseen. :D ja sit taas nukahdan, sanon et äiti nukkuu nyt, laitan silmät kiinni ja oon ihan hiljaa. ja hetken päästä avaan silmät ja heilun et eipäs nukukkaan, hirmuiset kätkätykset :DD tätä voi toistaa monta monta kertaa peräkkäin.
nia hyvää bussimatkaa teille!! toivottavasti matka sujuu hyvin.
kitty minua kans kiinnostaa onko ruoka alkanut yhtään paremmin maistua pojalle? toivottavasti!
mammakka oli kiva lukea " romaanisi" se lopun onnenhuokaus...tiedän tunteen. :) on se vaan niiiin ihanaa :))
tästäkin tulee jo eepos kohta. joten ensi kerralla lisää.
paitsi vielä täytyy sanoa, että poika oppi viikon aikana liikkumaan paremmin. yhtäkkiä on alkanut makuuasennosta nousta tapailemaan konttausasentoa, samoin istuu yhtäkkiä jo paljon paremmin kuin ennen. ja on alkanut harjoitella tavaroitten heittämistä. tuntuu että viikon aikana on tapahtunut tosi paljon edistymistä, vaikkei mitään kovin dramaattista. mut silti. sykähdyttävää aina huomata jotain uutta. :)
vielä kerron että äippä, siis minä, on ollut keskimäärin suht hyvällä mielellä. Olen nauranut viikon aikana oikein kunnolla muutamaan otteeseen. Se on ollut harvinaista pitkään pitkään aikaan. En muistanutkaan miten hyvältä tuntuu oikeesti olla iloinen ja nauraa. Hyvä tunne. Vaikka oon mä välillä ollut vähän huonollakin mielellä ja aika usein (liian usein) pahalla päällä ja kärttyinen. mut niitä ei viitti muistella :D
hyvää yötä!
gerda ja rakas poikanen