Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!!!MARRASKUISET 2005 ALKUVIIKKOON!!!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin alkuviikon pinion. Minne asti sitten tätä jatketaan, jos minun pinoni nyt otetaan alkuun. =)) Hehehehe

Ulkona on KUUMA ja mä en kyllä tykkää näin kuumasta, oikeesti, en ole helleihmisiä. Hiestä märkänä oltiin kun käytiin aamusella pojan kanssa kaupungilla ja kaverin luona kylässä. Nyt pikkuinen nukkuu ulkona ja tulin käväseen koneella, mutta ei ollutkaan vielä uutta pinoa.

Pääni on särkenyt jo lauantai aamusta asti, joten en ole paljoa konetta katsellut. Olen särkylääkettä aika paljon ottanut ja hetkeksi auttaa. Silmätkin särkee, joten ei ole järkevää kauaa olla koneella.

Lauantaina ostettiin poijjaalle carenan matkarattaat.

Meillä yöt mennyt ihan kivasti, mutta tiettekö viime yönä siirrettiin poika omaan huoneeseen. Nukkuuko monen pieni omassa huoneessa?

Mies kääntyili ja vääntyili sängyssä ja poika heräsi noin klo 23 (oltiin kaikki tosi ajoissa nukkumassa) ja kun pääni poltti sanoin miehelle että nyt poika omaan huoneeseen ettei herää meijän ääniin. Mies unenpöpperössä, että ai nyt vai. Sanoinettä nyt. Ja niin siirtyi poika. Heräsi kuitenkin pariin otteeseen sieltä. Saa nähdä onko pysyvää vai otetaanko pian takaisin meijän makkariin.

Olen nyt itse tehnyt kaurapuurosta puuroa aamusella ja poika vähäsen syö ja sit kyökkii. Kyökitäänkö teillä ruokia? Meillä nyt alkanut puurot kyökittämään..

Mutta pidemmittä puheitta hellemaanantaita kaikille!!!!!!!!!!11

-puhihaa-

Vierailija
2/28 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhihaa: Sama juttu täällä, en tykkää kun on näin kuuma, Lottakaan ei nuku kunnolla ulkosalla näillä helteillä. Heräs klo 9, ja meni vartti sit EKOILLE päiväunille ....Kävin kyllä vaunulenkillä puolenpäivän

tienoilla mut alkoi huutamaan saman tien suoraa huutoa niin oli palattava kotiin :(

Toivotaan että päänsärkysi hellitäisi!

Meillä Lotta nukkuu vielä samassa huoneessa meidän kanssa, vaikka

harkinnassa on ollutkin omaan huoneeseen siirto. Mutta kun yöllä saa vielä imetellä niin helpompi nostaa pinnasängystä viereen ja takas ku lähteä toiseen huoneeseen.

Taas tänään sama homma muuten ku eilen että ei suostunut syömään tissiltä. Eilen mumma oli ostanut lähdevettä ja se kelpasi tosi hyvin! Nokkamukista jo ihan innoissaan.

Joskus meilläkin kyökitään ruokia, riippuen päivästä. Mikään tietty ruoka ei oo tehny niin vaan ihan mikä vaan. Tänään maistettiin ekan kerran peruna-kanasosetta, ja tuntui maistuvan hyvin.

Miten muutens, meillä Lotta ei oo ollu pahemmin kipeänä (muuta kuin hampaat kiusaa), mut ei muuta kummempaa oo ollu. Onko muita joilla sama homma? Vähä pelottaa että kun ekan kerran on kunnolla kipeänä niin miten selviän ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan kuuma, hikeä pukkaa täälläkin. Viime yö nukuttiin kuumuudesta huolimatta ihanan hyvin (ikkuna oli kyllä auki koko yön), klo 21.30-9.00 vain yhdellä heräämisellä kuuden hujakoilla, silloin poika vetäisi maitosatsit. Tekipä hyvää nukkua kunnolla, kun muutama edeltävä yö olikin taas tunnin välein heräilyä.

Nyt päivällä ei olekaan sitten uni juuri maistunut, mutta aika hyväntuulinen poika on täällä silti seurana. Tänään ollaan ulkoiltu, leikitty, riehuttu, pissitty pottaan :-), luettu, laulettu ja muuta aika tavanomaista (paitsi tuo pottaan pissaaminen on ihan uusi juttu!!!). Normaalisti ollaan vähän enemmän ulkona, mutta tänään on niin kuuma että on miellyttävämpää sisällä. Parin tunnin kuluttua lähdetään varmaan järven rantaan ihmettelemään lintuja, ne on pojan mielestä ihan hirmu jänniä. Yrittää räpistellä mun sylistä lentoon itsekin kun sorsien ja lokkien touhuja katselee. ;-)

Puhihaan kysymyksiin piti kommentoida. Poitsu nukkuu vielä meidän makkarissa. Monta kertaa oon kyllä miettinyt pitäisikö poika jo siirtää omaan huoneeseen nukkumaan, kun tuntuu myös välillä heräilevän niin herkästi. Ei olla vaan vielä raaskittu kun on niin ihanaa herätä aamuisin kun poika kurkistelee pinnasängyn raoista ja hymyilee. :-) Miehellä alkaa pian kesäloma ja tuon loman aikana olisi tarkoitus sänky siirtää. Jännä nähdä miten se vaikuttaa pojan uniin vai vaikuttaako mitenkään.

Meillä Jesse yökkii herkästi karkeampia ruokia (maissinaksujakin), mutta melko paksutkin puurot menevät ihme kyllä kivasti alas. Aamullakin vetäisi hirmuista vauhtia 2dl riisipuuroa, samanlainen hotkija on kuin isänsäkin kun sille päälle sattuu. ;-) Kiva silti on syöttää kun toiselle maistuu. Välillä kun on niitäkin päiviä kun joka lusikallisen päälle kitistään tai karjutaan. Ja silloin se syöminen kestää ja kestäääää. Ja äidin hermoja raastaa.

Kittykatti: Vieläkö teillä soselakkoillaan? Jaksamista jos pojalla suu viivana edelleen!!!

Tintta-liisa: Meilläkään ei Jesse ole juuri sairastellut, onneksi. Noissa allergioissa ja ihottumissa on ollut ihan riittävästi päänvaivaa (ja on edelleen, ihottumat palasi voimakkaampina takaisin edellisen kortisonikuuritauon aikana, nyyh). Pientä nuhaa pojulla oli 3kk ikäisenä, mutta siitä selvittiin laittamalla silloin tällöin keittosuolatippoja nenuun. Oon myös jännännyt milloin mahtaa ensimmäinen kunnon tauti iskeä. Mutta ei kait sitä pitäisi etukäteen niin murehtia...

Noema: Oikeassa olet että hyvää tää pojan perässä juokseminen vaan tekee, linjoille siis. ;-) Tänäänkin kun yritin rauhassa syödä ja kasasin pojalle kaikkia kivoja leluja ympärille niin eikös tuo vaan lähtenyt konttaamaan olkkarin suuntaan ja kädet heti kuopimaan kukkamultaa. Leluista viis ja se siitä rauhassa syömisestä sitten. :-)

Auringonkukka ja kukkamulta-Jesse ;-) 6pv kuluttua tasan 8kk

Vierailija
4/28 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhihaa, toivottavasti päänsärky hellittää. Mua on oikeastaan vaan kerran elämässä särkenyt kunnolla päätä ja se oli kamalaa. Mulle iski joku synnytyksen jälkeinen migreeni, joka oli kerran kun poika oli 1 kk ikäinen, eikä ole tullut takaisin, onneksi. Jaksamisia kipuilun kanssa.

Meillä ei oikeastaan kyökitä ruokia. Äsken juuri maisteltiin ruisleivän palasia ja hienosti poika mussuttaa palat pieniksi suussa :)

Poitsu nukkuu vielä visusti samassa huoneessa kanssamme. Just suunniteltiin miehen kanssa, että pitäiskö ottaa kaveri köllöttelemään meidän väliin, kun vähän kasvaa ja oppii olla tippumatta lattialle. Meillä on sellainen extraleveä sänky, joten sinne uppoaa pieni poika hyvin. Seksiäkin kun ollaan jo totuttu harrastamaan ihan muualla kuin makkarissa, joten siitäkään ei syntyisi ongelmaa :D Eli tässä asiassa olemme täysin " kurittomia" , hyi meitä :) Mulla on sellainen pakkomielle tarkistella Onnia öisin, ettei ole tukehtunut ja muuta sairasta ;) Tulis kilometri yöltä, jos ravaisin kahden huoneen väliä, varsinkin nyt kun poika on alkanut nukkua mahallaan (äidin painajainen). Varmasti kyllä unet paranee teillä, jotka viette lapsen omaan huoneeseen nukkumaan. tämä on ilmeisesti se minun hulluutukseni, josta eroon pääsemiseen tarvitaan tukeva ja tiukka Super Nanny! Ehkä minäkin vielä jonakin päivänä..

Tintta-liisa: Onni oli kerran kuumeessa 4 kk iässä. Kuumetta oli 38,7, eli ei kovin paljoa, mutta kyllä olin sydän syrjälläni. Se oli just se kerta kun kävin sillä " voi morjens" lääkärillä :D Hullu ukko! Sen jälkeen ei olla onneksi sairasteltu, toivotaan, että sama linja jatkuu!

Meilläkin oli tänään pojalla multaleikit käynnissä! Viikkasin vaatteita olohuoneessa ja sekunnissa poitsu oli kaatanut kukkaruukun pöydältä ja multaa olikin sitten joka paikassa. Niin ja Auringonkukka, mikä siinä on, että aina kun yrittää syödä, niin käsky käy. Aivan kuin pikkuiset aavistaisivat, että tämä on pahaa ja väärä hetki, kimppuun! Joskus on päiviä, kun huomaa neljältä, ettei ole ehtinyt pistää mitään suuhunsa. Ei hyvä juttu imetyksen kannalta, ei tosin minkään muunkaan kannalta, mutta juuri tällaisten päivien jälkeen huomaan, että sauraavana päivänä maitoa ei heru normaalisti.

Katsoiko kukaan sitä David Galen Elämä elokuvaa, jota kävin hehkuttamassa illalla? Oli tosi hyvä! Minä tykkäsin, vaikka kyllä jännitti!

Vierailija
5/28 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kyllä nyt tarkenee! Muutaman asteen viileämpi sopis mullekin paremmin, mut eipä passaa valitella..Pian on taas sade ja rämpsykelit, et sit ehtii valitella:)

Mä olin viikonlopun reissussa, mies oli 2vrk koko katraan kans yksin. Oikeestaan eka kertaa. Ja hyvin oli sujunu, poika ei juurikaan kaipaillu äitiä, keskimmäinen neiti 5v ikävöi sit varmaan kaikkien puolesta:)

Mutta kyllä oli mullakin ihan hirvee ikävä!! Reissu oli kiva, mut vielä kivempi oli tulla takas omaan kotiin:)

Meillä on alettu jo suunitella pojan omaan huoneen laittoa. Se vaatii erinäisiä järjestelyjä, joten eipä olla vielä ryhdytty toimeen. Sinänsä meillä ei ole mitään ongelmia siinä et nukutaan samassa huoneessa. Poika nukkuu heräämättä koko yön, ja meidänkään äänet ei herätä poikaa. Oma uni varmaan olis parempaa kun en ihan jokaiseen vauvan kääntymiseen havahtuisi. No varmaan tossa syksyllä sitten.

Meidän poika oli kipeenä 4kk iässä. Oli se kurkunpääntulehdus ja keuhkoputkentulehdus. Kuumetta korkeimmillaan 39 astetta. Pojan henki pihisi ja ahdisti, puoli-istuvassa asennossa nukuttiin monta yötä. Mä valvoin 5 vrk ihan zombina, en siis nukkunut silmänräpäytystäkään. Poikaa piti vahtia et varmaan saa henkeä, oltiin nippanappa koti kuntoisia. Oli aika kova sairastaminen niin pienelle.

Mulle kävi tosi p**** juttu tänään.ajelin nurmikkoa ja leikkurin terä heitti sellasen vähän peukalonpäätä isomman kivan nurmikolta auton ikkunaan ja KRÄTS, ikkuna tuhannen säpäleiksi:( Soitin miehelle et mitäs nyt...No eipä siinä sit muuta kuin lasikorjaamolle auton kans. Voi hitto että ottaa pannuun, maksaa varmaan hunajaa! No onneks ei lentäny esim kenenkään silmään tai muuhun, olis tullu rumaa jälkeä varmaan.

No mutta eipä mulla sit muuta ihmeellistä kerrottavaa tällä kertaa.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

äitykkä ja poikanen

Vierailija
6/28 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksen jälkeen en ole ehtinyt edes pinoja lukea, en ymmärrä mikä kiire muka tullu..

Meidän poitsu alkoi ryömimään lauantaina ja samana päivänä huomattiin, että alahammas on puhjennut :) ja torstaina täyttää meidän poitsu 8kk. voi että miten nopeasti aika menee!

Meillä nukutaan samassa huoneessa, meilläkin extraleveä sänky ja osan yötä Olli nukkuukin vieressä, vaihdellen, mutta viimeistään kuuden aikaan kun havahtuu miehen kelloon, niin otan viereen, jotta unet jatkuu sinne n. 8 asti.

Ja tullaan nukkumaan samassa huoneessa, koska asutaan kaksiossa, ja vasta mun koulun jälkeen muutetaan isompaan. Nautitaan halvasta vuokrasta sen aikaa ja eletään vähän ahtaammin.

Meillä yökitään vähänkin karkeampaa ruokaa.. en edes uskalla miettiä mitään 8kk. soseita. Semperin 5kk. joku kanasose oli liian karkeaa.

Puuroja keitin itse, tai no kaurapuuroa, mutta se ei jostain syystä enää kelpaa ja sitäkin yökitään, joten olen ostanut valmiita puuroja :)

Ja meilläkin syödään yöllä kerran tai kaksi.. nyt kaksi yötä on tuntunut siltä, että Ollilla ei ole oikeasti nälkä, naukkasee vähän pullosta ja sit jatkaa unia, tähän mennessä on vetäny yli 1dl./syöttö.

Annatteko muut kaksi liha-ateriaa? Itse en ekaks antanu, sanoi täti neuvolassa, että riittää yksi, mutta kun poika ei enää voinut sietää pelkkiä kasvissoseita, ruokailut oli yhtä huutoa, nyt olen perjantaista asti antanut kaksi liha-ateriaa (kanaa/nautaa) niin onkin soseet maistunu paremmin.

Mistäs muista on ollut puhetta.. ainakin istuimista ja matkarattaista. Meillä on ollut äitienpäivästä asti gracon cosmic xpt, ja tosi hyvä istuin, poika alkoi viihtymään autossa sen jälkeen kun pääsi isoon istuimeen. Ja matkarattaina meillä on gracon city joggerit, niissä on tosi isot pyörät, niin ne kulkee missä vaan, mutta silti menee pieneen tilaan autossa ja kääntyy hyvin ym.

Jos jättäis muillekin tilaa...

Vierailija
7/28 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vasen rinta ei kelpaa neidille tällä hetkellä ollenkaan, ei vaikka missä asennossa yrittäisi tarjota. En tiedä onko ehtymässä vai hampaiden tulo syynä, oikeaa rintaa tosin huolitaan vaikka sitäkin aika heikosti nyt. Pitää yöllä kokeilla tarjota tuota vasenta jos herää. Nokkamukista on juotu tänään vettä (lähdevettä kun eilen mumma sitä tarjosi ja joi ihan innoissaan, niin isukki tänään osti sitä kaupasta kun hänen mielestään meidän vesi on niin pahan makuista :))

Voi nenä mikä kuumuus meidän makuuhuoneessa on nyt! Meillä oli ilmastointilaite sielä päällä muutaman tunnin, ja kun menin iltapesujen aikaan sammuttamaan sitä niin lämpötila makuuhuoneessa olikin 35!! Jostain syystä laitteen ilmanpoistoputki oli tipahtanut ikkunalta pois ja

puhalsi lämmintä ilmaa huoneeseen ... Sain onneks laskettua lämmön 29-30 asteeseen laittamalla laitteen uudelleen päälle, mutta mielettömän kuuma sielä nyt on! Ikkunaa en saa pidettyä auki kun meillä on pimennysverho käytössä (mun takia kun en saa nukuttua kun on valoisaa ..) eikä ilma sen alta oikein tule :))

Tänään mentiin sitten yksillä päikkäreillä: nukahti vähän ennen neljää ja nukkui parisen tuntia. Ihan uskomatonta. Yöunille kävi kuitenkin vasta kymmenen jälkeen nyt.

auringonkukka05: ois aivan ihanaa olla ulkosalla Lotan kanssa, mutta tämä tuskainen allergia estää tällä hetkellä sen... Oon patistanut isukkia menemään ulos enemmän Lotan kanssa mut ainakaan vielä ei ole tätä tapahtunut. Selvitin tänään että Zyrteciä saisi syödä pieniä määriä imettäessä, nyt pitäisi vain saada joku lääkäri kirjottamaan resepti ...

Ollin_äiti: tänään vasta ensimmäistä kertaa annoin Lotalle kanaa, joten vielä ei ole edes koko lihaa kuvioissa mukana. Testataan nyt ensin se ja katotaan mihin johtaa, jos sais sen edes yhdeksi ateriaksi

päivälle.

noema: annoitkos muuten palautteen siitä lääkäristä? Muistan vieläkin sen jutun mitä kerroit! On siitä palautteen annostakin tainnut olla puhe mutta en muista enää :))

Nyt meen Lotan seuraksi tuonne kuumaan makuuhuoneeseen, josko saisi vaikka nukuttua.

Vierailija
8/28 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin palautetta lääkäristä, eikä ainakaan laskua ole tullut. Sanoin, että samalle lääkärille en enää Onnia vie (selvisi, ettei ollutkaan mikään sijainen, vaan uusi neuvolalääkäri). Myönsivät terveyskeskuksessa, että kyseinen lääkäri on outo, eikä mikään kovin kummoinen lääkäri!?! Omituista, että heppu saa heilua siellä edelleen.. No, mies otti onneksi Onnille vakuutukset heti tapahtuman jälkeen. Oli aivan järkyttynyt, jotenkin se homma meni miehellä vähän överiksi. Minä jo siinä vaiheessa naureskelin koko hommalle, mutta mies oli aivan tuohtunut. Yleensä aika rento tapaus, mutta tämä sai pasmat aivan sekaisin.

Nyt nukkumaan, huomisiin,

Noema

Vierailija
9/28 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimi on Santeri ja mä olen 7kk ja 1vko vanha. Mä ajattelin tulla välillä ihan ite kertomaan, miten meillä päivät menee. Äiti kun ei tahdo ehtiä tänne enää ollenkaan...

Just viikonloppuna mä sitten päätin olla enää syömättä öisin. Äiti näytti vähän väsyneeltä, kun mä nukun vähän levottomasti ja vissiin unissani itkeskelen montakin kertaa yössä. Yks yö sitten huomasin, että se olikin aina iskä, joka anto mulle tutin suuhun. Kävin siinä kerran tisulla, mut ei mulla mikään nälkä ollut. Kunhan imasin, kun sinne apajille pääsin. Sit seuraavana yönä olin tuttiin ihan tyytyväinen. Iskä se vieläkin öisin sitä mulle antaa, äiti nukkuu.

Mä nukun vielä samassa huoneessa, kun meillä ei tässä talossa ole enempää huoneita. Mut tänä vuonna me muutetaan siihen ihmeelliseen paikkaan, jota noi sanoo raksaksi. Kai siitä tulee sitten ihan talo. Siellä mulla on oma huone.

Mä tykkään kaurapuurosta! Nam! Aamuin illoin syön sitä ison lautasellisen jonku soseen kanssa. Äiti laittaa iltasin hiutaleita sellaseen johonki Tuppovaaran muoviastiaan ja kaataa sitä kuumaa vettä päälle, ja sit aamulla siellä on valmis puuro. Jotain Elovenaa. Olen mä syöny riisihiutalepuuroakin, mut sitä menee vähemmän. Aluks kaurahiutaleet yökötti, mut sillon äiti laitto niitä pienemmiksi ennen keittämistä. Puurot tehdään veteen, kun mulla on pientä maitoallergiaa ollut.

Muuten mä syön 4x päivässä, eli puurot ja sitten 2x perunaa. Toisella kerralla mukana on jotain lihaa, kanaa ja possua. Joku nautakin on olemassa, mut maitoallergian takia sitä en saa vielä. Joinain päivinä olen saanut sillä yhdellä kerralla marjasosetta. Aina syön tissiäkin, joskus molemmat, joskus vähän vähemmän. Ei aina ole yhtä kova nälkä!

Se syöminen on kyllä aika ykstoikkosta puuhaa. Menee hermot jossain vaiheessa. Onneks äiti tajus antaa mulle jonku lelun. Sit maistuu ruokakin siinä sivussa. Tänään leikin Piltti-purkin kannella ja söin kaikki puurot!

Mä tykkään sit touhuta lattialla! Istua osaan melkein - aina jossain vaiheessa on jotain mielenkiintoisa jossain kaukana, ja sit kupsahdan. Ja sit on kivaa nostaa peppu kohti kattoa. Mä en tajua, miten siitä pääsis eteenpäin. Jaloilla teen töitä vaikka kuinka ja sit oon yrittäny huutaa, mut ei liiku. Jotain mun pitäis kai vielä tajuta...?

Äiti aina välillä kattoo mun suuhun ja puhuu jostain hampaista. Mitä ne on?

Ai niin, sit mä kypsyin nukkumaan päiväunia vaunuissa. Aamulla ja illalla on ihan ok, mut kyllä mä ne pitemmät unet haluan nukkua sängyssä. Vaikka itkenki aika paljon, kun en jaksakaan harjoitella liikkumista, mut silti vaan harjottelen... Mut kyllä mä jo aika hyvin nukahdan sänkyyn.

Mä olin tosi kipeä sillon, ku olin 3,5kk. Jouduin sairaalaan viikoksi, onneks äiti oli mukana ja iskäkin kävi siellä. Sattu vattaan, mut ei ne osannu sanoa, mikä mulla on. Äiti oli tosi huolissaan, se itkikin. Mut se sano, että se jännitti, koska mä olen kipeä ekan kerran, jossei se huomais. Ja sit se sano, että kyllä sen heti huomaa. Itkin kuulemma eri tavalla. Enkä sit syöny, ku alko masu sattumaan. Onneks päästiin kotiin ja olen ollu ihan kunnossa. Vähä oli nuhaa, ja sillon tuli korvatulehdus. Mut se ei ehtiny vielä sattumaan, ni meni sit ohi sillä pahanmakuisella aineella.

Äiti haluis tänne päästä vähän enemmän, kun ootte kuulemma niin kivoja tyyppejä. Mut se ei enää ehdi niin usein... Mut ei se teitä unohda!

Äitiltä terveisiä kaikille!

t. Santeri

Ps. Äiti käski sanoa, että se katteli sen David Gale leffan ja oli jänskä.

Vierailija
10/28 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oliko se torstai. No toivon että pääkipu loppuisi, mutta ei näytä sille. Jo neljäs päivä. Jollakin oli vain kerran elämässään ollut pääkipu. Ite mulla on TOOSI usein ja on migreeniäkin, mutta kun ei voi nyt imettäessä ottaa lääkettä niin on kärsittävä. Tavallinen särkylääke ei tehoa vaikka niitä kuinka söisi.

Monella pikkuinen nukkuu vielä samassa huoneessa. No nyt oli toinen yö ja sain sitten juosta lähes tunnin välein. MIkäs nyt poikaa herätti, hö. No otin 6.15 viereeni ja heröttiin 8.07. Katsotaan ainakin vielä ensi yö.

Meilläkään ei olla oltu vielä kipeitä ollenkaan paitsi se silmätulehdus viime viikolla. Pelottaa kanssa että mitä kun tulee kipeäksi ekaa kertaa.

En katsonut sitä leffaa, josta oli puhetta. (hyvä muisti mulla)

Mistä muusta oli puhetta.. Ai niin. Annan aamupäivällä lihasoseen. Olen miettinytkin että koska kuuluu kaksi antaa. Hei nyt tuli sellanen juttu, ehkä aika tyhmäki.. Mutta blondi olen, heheheh. Niin kun antaa kaksi lihasosetta päivässä ja eikäs se ollut että 1tl lihaa sai antaa päivässä niin eikös tossa tulee sit jo enempi? Tai jos tekee ite soseen niin miten? Hö, taitaa olla ihan hassua..

Mutta lopettelen ja menen huilaamaan tätä pääkipua kun poika kuitenkin jo paina herää. On vasta nyt aamu unillaan.

moikkatimoi

Vierailija
11/28 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, kyllä seon torstai, mutta ei sillä ole väliä. =) tiistai on ihan yhtä hyvä päivä.

Voi näätä, sulla oli tosi ihana juttu =) sulosesti kirjotettu!!! IHan tuli tippa linssiin,kun aattelin, että varmaan jotain tuohon tyyliin noi muksut oikeesti tuumii tai tiedäpä sitä sitten. =)

tintta-liisa:zyrteciä ei saa enää reseptillä. Itselläni on ollu, mutta vaihtoivat semmoseen kuin Gardex. Jotain korvaavaa. Ja odotusaikana sitä käytin ja nytkin, en kylläkään enää imetä. Muistaakseni jälkitarkastuksess sanoi, että tuota ei imettäessä saa käyttää, kun kirjoitti vaan nenä- ja silmätippoja.

Meidän perttu on sairastellut ja eihän se mitään kivaa ole. Ja vaikka ei mikään kummonen tauti edes ole, niin kyllä sitä huoli pikkusesta on ja vähän isommastakin. Korvatulehduksi ja justa kuumetta, flussaa. 5vko ikäsenä oli 5päivää sairaalassa hoidossa, kun oli ressu niin räkänen ettei meinannu henki kulkea. Ja oksennustauti on myös ollut.

Nyt päiväkahvin keittoon, kun muruset päikyillä.

Ja meidän huoneessa poitsu viel nukkuu, siskon kanssa samaan huoneeseen sitten " joutuu" kun se aika koittaa. Ja saa jotenkin järkättyä paikkoja :)

Multa on leffa menny ihan ohi, kuulosti kyllä hyvältä.

Lostia ollaan miehen kanssa joka ilta vahdattu, kun saatiin ne lainaks kaverilta. =) Ollaan tykätty. =)

Vierailija
12/28 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä neidin suusta jossa on 5 HAMMASTA!! Ja ikää 7kk ja 3pvää!!Meillä on kuun lopussa hammashoitaja, on ainakin jottain näytettävää...Ja tättähäärä istuu ilman tukea varsin " miesmäisesti" .

Meille ei kummempaa, pöperöt maistuu nykyisin, nukkuukin hyvin. Ja neiti tättähäärä muutti isoveikan kans samaan huoneeseen jo, eipä muutto neitiä hetkauttanut. Nukkuu missä vaan, helppo lapsi. Nukkuu omassa taikka vieraassa sängyssä, vaunuissa taikka ihan missä vaan...Maha täys ruokaa ja hampaat ei vaivaa niin uni maistuu! Meillä hampaat on vaivannut välillä kovastikkin, mutta onneks on suppoja!!!

Onko meidän kasvu listaa vielä jossain???

Aurinkoa kaikille, vaikka saisi jo hellittää...

Hormooniska ja tättähäärä+muut ipanat

P.S Oltiin tänään mattopyykil, tättähäärä katsoi totisena touhua! Otti mallia vissiin!

Vierailija
13/28 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Minua ei helle haittaa, antaa paistaa vaan! Harmi vaan, ettei poju ole samaa mieltä, vaan hermostuu heti, jos tuntuu liian kuumalta. Nytkin yritin puolituntia nukuttaa päiväunille vaunuihin, muttei hommasta tullut mitään. Nostin sitten ylös vaunuista ja vein sisälle omaan sänkyyn, niin nukahti saman tien.

Käytiin tänään ekaa kertaa leikipuistossa ja olikin tosi kivaa. Poika viihtyi hyvin katsellessa toisten lasten touhuja. Itse kun ei vielä liiku mihinkään, niin pidin koko ajan sylissä. Käytiin sylikkäin vähän keinumassakin, kun vauvakeinua siellä ei ollut. Näin siellä myös tuttuja, jotka kertoivat käyvänsä puistossa usein aamupäivisin. Taidetaan mekin siis ottaa leikkipuistossa käyminen meidän vakio-ohjelmaan. Sinne on matkaakin meiltä vain n. 400m ja puisto on ihan uusi, toukokuussa valmistunut.

Sattui sitten sellainenkin kiva juttu, että siellä puistossa törmäsin vanhaan perhepäivähoitajaani. Eli kenen luona minä olen lapsena ollut hoidossa. Hän toimii hoitajana edelleen ja sanoi, että kun minä olen lähdössä takaisin töihin, niin poika hänelle hoitoon vaan. Nyt siis olen jäämässä kotiin ainakin vuodeksi, koska tämä on niin ainutlaatuista aikaa ja mielestäni pienen lapsen paras paikka on kotona.

Mistäs täällä olikaan ollut juttua... Sairastelusta ainakin. Meillä ei olla oltu sairaana vielä ollenkaan ja minäkin jännitän, millaista sitten tulee olemaan, kun hampaita puhkeaa (joku muukin siitä kirjoitti). Sen leffan, josta noema kirjoitti, olen katsonut joskus dvd:ltä ja se on kyllä tosi hyvä. Nyt jää meikäläiseltä noi myöhäisillan ohjelmat hiukan vähälle, kun menen nukkumaan jo klo 21.30, jotta jaksan herätä pojan kanssa pirteänä klo 6.30. Olen kyllä muutenkin sellainen illan torkku eli menin kyllä ajoissa nukkumaan ennen pojan syntymääkin. On muuten tainnut poika tulla äitiinsä siinä asiassa, kun hän tosiaan menee yöunille jo klo 19.

Nyt jo taisi pikkukaveri herätä päiväunilta (nukkuikin sitten jo 45min...) eli mentävä on.

Iloista tiistaipäivän jatkoa äideille ja vauvoille!

T. A-Ä

Vierailija
14/28 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekaksi pitää sanoa näätä77:lle, että oli ihuna juttu sulla!!! Otapa kopio siitä vauvakirjaan, niin jää kiva muisto Santerille! Pitäisköhän itsekin raapustaa samanlainen meidän typylle *miettii*

Ei ole paljon koneelle ehtinyt viime aikoina, lukemassa ole tosin käynyt teitin juttuja, että vähän pysyy kärryillä...Jussitkin on sitten vietetty...Yllättävän hyvin meni mökkireissu, vaikka etukäteen vähän pelkäsinkin alkeellisia oloja. Ainoastaan pullojen pesu oli hieman hankalaa ja peppu pääsi punoittamaan puhdistuspyyhkeistä ( vaikka vedellä pesin aamulla ja illalla).

Meillä syödään lihaa 1xpvä. Lisäksi 1xkasvisosetta, 2xpuuroa sekä välipalaksi marjaa/hedelmää. Kaurapuuro on ehdotonta herkkua ja samoin ruispuuro, joka otettiin menuuseen pari päivää sitten. Kaupan valmispuurot eivät uppoa niin hyvin. Muuten on kova tyttö syömään tuo meidän neiti. Korviketta menee päivässä 4x160 ml.

Meillä tyttö on nukkunut meidän makkarissa, mutta nyt viikonloppuna, kun meillä kävi yövieraita, niin siirrettiin sänky esikoisen huoneeseen (annettiin siis meidän makkari vieraiden käyttöön). Hyvin nukkuu sielläkin. Todennäköisesti siirretään sänky vielä joksikin aikaa takaisin meidän huoneseen, koska päikkäreiden nukkuminen on hankalaa, jos esikoinen tuleekin just silloin omaan huoneeseensa leikkimään...Meillä nukutaan päiväunet pääosin sisällä, tyttö nukkuu paljon paremmin!

Sitä elokuvaa katselin puolella silmällä ja tietysti jäi loppu näkemättä...Harmi, hyvältä vaikutti!

Onkos kaikilla paikkakunnilla 8 kk neuvolalääkäri? Kertokaahan te, jotka ootte jo käyneet, että mitä siellä tehdään/tutkitaan. Meillä käynti on vasta joskus elokuussa, koska tietysti palveluita on supistettu heinäkuussa...

T:nillanalle & typy 7kk 2vko

Vierailija
15/28 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANA oli Näädän kirjoitus, tai siis Santerin. ;-) Tuli ihan tippa linssiin kun sitä luin. Tulehan Santeri toistekin kertomaan kuulumisiasi! :-)

Ollin_äiti: Meillä annetaan vain yksi lihasose per päivä. Varmaan sitten kun pojalla selkeästi ruokahalu kasvaa, lisään sen toisenkin liha-aterian päivään. Nyt on nää helteet taas vienyt vähän ruokahalua, syöttäminen on ollut tänään aika takkuista. Illalla onneksi söi kunnon annoksen puuroa ja maitoa.

Tintta-liisa: Nuo allergiat on kyllä ikäviä. Mullakin on heinäallergia, mut oon selvinnyt tänä kesänä toistaiseksi aika lievillä oireilla. Vain muutamana päivänä oon joutunut ottamaan Zyrtecia. Mulle muuten sanottiin raskausaikana että Zyrtecia voi silloin tällöin ottaa. Pari kertaa otin lääkkeen viime kesänä kun Jesse oli vielä masussa, muuten vaan sinnittelin kuten säkin oot nyt tehnyt. Toivottavasti teidän tytsi lopettaa pian tuon rintalakkoilun. Jesse ainakin lakkoili hampaita tehdessään eikä suostunut syömään kuin siten että mä ravasin pitkin kämppää Jesse rinnalla. Kun maisemat vaihtui, kiinnosti syöminenkin enemmän. ;-) Jaksamista sulle tissilakkoiluun ja allergiaan!

Nillanalle: Tampereella on ainakin tuo 8kk neuvola. Käytiin siellä jo viikko sitten, vaikka Jesse täyttääkin 8kk vasta tämän viikon lopussa. Se oli lääkärineuvola ja ihan samat rutiinitutkimukset siellä tehtiin kuin aiemminkin, ei mitään kummallista siis. Ja terkka otti mitat. Nopea käynti oli. Seuraavaksi 10kk neuvola syyskuun alussa.

Noema: Mitäs jekkuja Onni on tänään keksinyt? ;-) Jesse on tänään jopa totellut mua pari kertaa kun oon sanonut EI, kun on ollut taas suuntaamassa kukkaruukuille. Vautsi! :-) Perässä oon saanut tänäänkin juosta, mutta mitään tuhmuuksia ei ole tänään poitsu tehnyt. Suurin " synti" on ollut tänään äidin hiusten repiminen, mutta sekin on tehty niin suloisella tavalla että on kovasti suukoteltu samalla. Jesse on tosi kova pussailemaan ja usein tarraa hiuksiin kaksin käsin kiinni niin ettei " uhri" pääse karkuun, sitten suukotellaan toisen kasvot ihan märiksi ja nauretaan päälle. :-D

Nyt meidän pusukala on jo uiskennellut unten maille ja itse taidan suunnata seuraavaksi iltakävelylle, on jotenkin niin hiostavaa täällä sisällä. Miehelle kun kerroin että lähden kohta pihalle niin kysyi haluaisinko että lähtisi seuraksi. Kaunis ajatus, mutta ehkä ois ihan kiva että joku jäis tänne Jessen kanssa. ;-)

Vierailija
16/28 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kirjoitus Näätä! Kyllä sitä saa itseään muistuttaa, että nämä vauvat ovat hyvin perillä asioista, vaikka eivät vielä ihan parhaalla tavalla osaakaan kommunikoida. Kirjoituksesi oli taas hyvä muistutus siitä!

Auringonkukka: Ihana ehdotus mieheltäsi :) Just tänään mietin, että nyt sitä ei sitten enää lähdetäkään kaksistaan iltalenkille miehen kanssa.

Onni ei tottele, tuplaa vaan vauhtinsa ja alkaa huohottamaan kun kuulee, että juoksen perään estämään pahantekoa ;) Pojalla on myös sellainen tapa, että sänkyyn nostettaessa " esittää" nukkuvaa. Sitten kun kuulee, että nukuttaja on kävelemässä pois huoneesta, pomppaa sekunnissa seisomaan ja nauraa pinnasängyn pinnojen välistä. Poikaa saa siis todella pitää kiinni makuuasennossa, että nukahtaa. Silmät kiinni makaa ja kun käsi irtoaa, niin taas pomps vaa pystyyn ja virne naamalle. Ole nyt sitten sellaiselle vihainen :)

Ihana tuo Auringonkukan Jesse kun pussailee, suloista. Taitaa pojasta tulla oikea hurmuri, joka juoksee tarhassa sitten tyttöjen perässä pussaamismielessä! Hyvä se on aloittaa harjoitukset jo varhain, taidot karttuu. Meillä kanssa tartutaan hiuksiin ja suu avoinna " nokitaan" äidin ja isän kasvoja, kai se sitten on sitä suukottelua, mutta miksi minulla sen yhteydessä irtoaa tuppo hiuksia ja naamaan ilmestyy naarmuja :D ?

Tein tänään Onnille mansikkamannapuuroa. Ohje oli purkin kannessa, jätin vaan makeutusaineet ja sokerin pois. Tuli tosi hyvää, Onni hoki mmm mmm koko syömisen ajan. Tosin pojalla on niin mieletön ruokahalu, että söisi luultavasti vaikka pieniä kiviä. Riisipuuroa en ole vielä kokeillut, täytyy testata. Meillä menee jo kaksi liharuokaa päivässä. Poitsu kuluttaa hurjasti kaloreita ja jostain niitä on saatava. En ole keittiövaa´alla punninnut lihan määrää, mutta arvioisin, että päivässä menee noin 40 grammaa lihaa yhteensä.

Meillä on kanssa 8 kk lääkärineuvola tiedossa.

Onni on siirtynyt kylpyammeesta " ämpäriin" :). Poitsu nousi koko ajan seisomaan ammeessa ja kaatui, koska pohja oli veden takia liukas. Ostettiin kaupasta sellainen ihan tavallinen muutaman euron matala saavi, jossa voisi esim liottaa jalkoja. Se on juuri passelin kokoinen vaavin pyllylle ja siinä pysyy menevämpikin kaveri kuin nakutettu. Onni käy aina illalla iskän kanssa suihkussa. Viihtyy todella hyvin. Hoksasin sen saavin vauvauinnissa, siellä laittoivat jo istuvia vauvoja sellaisiin. Suosittelen.

Nyt nukkumaan!

Vierailija
17/28 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon taas ihan pihalla teidän jutuista, mutta yritän lueskella niitä jossain välissä :)

Meillä on syöty 2xliha-ateriaa jo kuukauden verran, välipala hedelmäsose vaihdettiin maitoon ja sosetta annetaan jälkkäreinä. Näin saatiin yöstä vähän ehyempi, toissa yönä ei herätty syömään kertaakaan!!

Sairastelusta; tytölle nousi lämpöä eilen iltapäivällä ja yöllä kuumetta oli jo 39,6! Aamulla vieläkin 39 mutta supon avulla on laskenut. Mitään muita oireita ei ole, joten oiskohan tämä nyt sitä vauvarokkoa. Näppylöitä odotellaan.

Hampaitakin ajattelin, kun ei meillä ole vielä yhtään, mutta taitaa olla vähän liian korkea kuume pelkille hampaille...

Ryömitään jo hyvin tehokkaasti käsien avulla lattialla ja melkein noustaan istumaan.

Eipä täällä sen ihmeempiä, taitaa tulla rauhallinen päivä ku tyttö nukkuu jo toista tuntia.

Vierailija
18/28 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Ei ole maa nielaissut meitä, vaan kesämökki. Olemme olleet jo monta viikkoa mökillä eikä siellä tietokoneista ole vielä kuultukaan! Ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä jo kotiin.

Onneksi mökki ei ole " ihan peräkylässä" vaan Espoossa.

Calzal: Meidän pojullakaan ei ole vielä hampaan hammasta. Hammashoitaja epäili, että menee lähemmäs vuoden ikää hampaiden puhkeaminen.

Ainakin joitain hyvää siinä ettei ole hampaita; poika on innostunut johdoista ja niitä " syö" . Hampaiden kanssa voisi tulla pahaa jälkeä.

Nyt ihmettelette että eikö ne kiellä lastaan ollenkaan.. no juu. Yritys on kova meillä estää johto syömiset. Ainut hankaluus vain on, että aina johdon nähdessään poika ryntää kärppänä paikalle.

Turvaistuimista: Meillä on myös se Akta-Gracon Cosmic xft (tai vastaavaa) Käytössä on ollut jo pari-kolme kuukautta.

Matkustajakin tuntuu olevan tyytyväinen tähän istuimeen. Ulos näkee hyvin ja unen tullessa voi hyvin nojata pään tukiin.

Liikkumisesta: Jere on jo aikas kova menijä (jota en olisi pari viikkoa sitten vielä uskonut)

Konttaaminen ei onnistu mutta raputekniikalla on kiva liikkua.

Poju myös istuu jo tukevasti. Eilen istui ostoskärryjen semmoisessa lastenistuimessa ensimmäistä kertaa.

Yritän taas päästä käymään täällä, voi olla että menee ensi viikolle tai sitten ei :)

Lämmintä keskiviikkoa kaikille!

10kaks ja ukkeli 7kk1vko noin suunnilleen

Vierailija
19/28 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sanoi Jessen jalat kun järvivettä polki. :-)

Ihana, aurinkoinen päivä taas! Käytiin Jessen kanssa rantsussa ja poitsu pääsi kokeilemaan miltä auringon lämmittämä rantavesi tuntuu. Ja hyvältä tuntui. Aivan innoissaan polki jalkojaan vesirajan hiekassa ja hyppi pomps-pomps-pomps. Vesi roiskui ja kivaa oli. Sitten vielä huljuteltiin jalat polvia myöden vedessä ja kiljuttiin riemusta (äiti vähän hillitymmin ;-). Harmi vaan kun veden ääreltä ei niitä varjopaikkoja oikein löydy, jää läträämiset kovin lyhyiksi tuokioiksi. Noh, Jesse viihtyi hyvin nurmikollakin. Konttasi ympäriinsä ja repi apiloita ja ruohoa. Pakko oli pitää pojalla tuttia suussa, muuten tuo olisi varmaan oksentanut lopun päivää ruohopalloja. ;-)

Kivaa kesäpäivää kaikille! Ja Jesseltä märkiä pusuja! :-)

Vierailija
20/28 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertomaan että minä ja Noora lähdetään tänään bussilla kohti Pihtipudasta ja matka kestää about 6h. Saas nähä miten reissu menee. kerran ollaan jo tehty talvella samainen reissu bussilla. Tarkoitus olisi oleilla 2-3vkoa landella.

Aurinkoisia terkkuja toivotellen nia ja noora