Miten korona muuttaa matkustamistasi pysyvästi?
Omalta kohdalta en muusta osaa sanoa, mutta risteilylaivaan en tule astumaan enää jalallanikaan. Maailman pahimmat koronalingot on tähän mennessä olleet laivoja.
Kommentit (29)
Tulee kalliimpaa ja kaikki ei enää lennä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en ole käynyt suomessa moneen vuoteen, covid-19, tasokkaan terveydenhuollon puute ja kommunistinen järjestelmä pelottavat.
Sano ny vielä, että asut itse Sivistysvaltio Amerikassa, niin on jo hyvän provon ainekset kasassa :D
Itse aion tästä lähtien viisastua sen verran, että otan aina peruutusturvan ja pidän vakuutukset kunnossa. Matkustan ulkomaille muutaman vuoden välein ja varmaan sillä linjalla jatketaan. Kotimaan matkailua yritän vähän lisätä.
Aika tavalla. Koko perhe asuu hajallaan eri maissa Euroopassa. Tästä lähtien siis yksikseen :(
Aion matkustaa harvemmin mutta pitempiä matkoja. Olen tähän asti tehnyt esim. kolme-neljä viikonloppumatkaa (pe-ma) vuodessa. Jatkossa uskon että teen esim. kaksi matkaa mutta ke-su/ma tyylisiä. Olisi pitänyt jo aikaisemmin siirtyä tähän koska matkan turhin vaihe on lentokentillä heiluminen ja koneessa istuminen. Eli korona ei tähän muuten vaikuta kun siinä mielessä että se on pysäyttänyt hetkeksi miettimään tilannetta kun ei olekaan bookkaillut sen kummemmin miettimättä seuraavia matkoja.
Jonkin aikaa tulee varmaan vältettyä myös sellaisia kohteita joihin on vaikeat lentoyhteydet (harvat lennot, useampi vaihto). Helpompi päästä kotiin jos jotain tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lennot tulevat todennäköisesti selvästi kallistumaan, niin matkailuni harvenee ja lomien pituus pitenee. Tähän asti olen tehnyt 2-3 matkaa vuodesta ja jatkossa teen varmaan yhden eli pyrin olemaan pois Suomesta koko talven.
Miten perustelet matkojen kallistumisen?
Julkinen liikenne ajaa nut 90% tyhjänä.
Matkoja myydään polkuhintaa kolmen vuoden peruutusoikeudella.
Öljyn hinta on romahtanut ja sitä kaikki tilapäisvarastotkin täynnä.
Uusia lentokoneita saa polkuhintaan ja vähänkäytettyjen markkinat räjähtämässä.
Matkailualan sopparit menee konkurssiaallon mukana uusiksi ja palkat putoavat.
Millä perustelet kallistumisen?
Lennot kallistuu väkisinkin kun puolet lentoyhtiöistä menee konkurssiin. Norwegianin lisäksi Lufthansa nyt.
Norwegian
Lufthansa.
Nämä horjuu konkurssin partaalla
Ei mitään vaikutusta. En matkusta kuin kotimaassa ja omalla autolla, ja tämä on ollut hyvä jo vuosikymmeniä.
Ei mitenkään - heh heh, ette taida ymmärtää, ettei matkustelusta tule ehkä muutamaan vuoteen vapaata, kuten aiemmin.
Jos mitään yllättävää, kuten että korona yhtäkkiä katoaa, ilman selkeää syytä tai rokote saadaan kehitettyä yllätysnopeasti, ei yksikään maa tule vastaanottamaan turisteja maista joissa koronaa ei ole taltutettu todistettavasti. Sorry - älkää tappako viestintuojaa!
Ei mitenkään, sillä en ole matkustellut ennen korona-kriisiäkään. Kerran kesässä käyn mökillä. Viimeksi olin yli 10 vuotta sitten etelänlomalla ulkomailla.