Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotikouluun saa jäädä omalla ilmoituksella!

Ope
28.04.2020 |

Ihmettelen tätä, että jotkut vanhemmat ovat niin huolissaan koulujen avaamisesta ja siitä, että onko lapsi pakko pistää kouluun. Koskaan ei ole Suomessa pakko pistää kouluun, jos ei halua. Kotikouluun siirtyminen vaatii yhden viestin lähettämisen koululle: "Lapseni opiskelee tästä päivästä alkaen kotiopetuksessa". Mitään lupia ei tarvitse kysellä tai anoa. Huoltajat vastaavat tämän jälkeen itse opetuksen järjestämisestä valtakunnallisen opetussuunnitelman mukaisesti. Jos kyllästyy kotiopetuksen järjestämiseen, voi sitten palata takaisin tavalliseen kouluun milloin tahansa. Älkää siis stressatko, päätätte ihan rauhassa itse kuinka kauan lapset ovat kotona.

https://www.suomenkotikouluyhdistys.fi/mita-kotiopetus-on/

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää!

Vierailija
22/27 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis oikeesti, että koulu joustaa tässä tilanteessa ja kotiin saa jäädä muutenkin, mut jos eivät jousta niin ehkä sitten kotikoulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikouluun vanhempien täytyy itse tehdä opetussuunnitelma. Toki peruskoulun opetussuunnitelmaa voi halutessaan seurata, mutta ei se pakollista ole.

Se on sitten opettajan asia millä tavalla seuraa kotikoulussa olevan lapsen oppimista.

Itse olen pitänyt lastani osittaisessa kotikoulussa. Silloin tein yhteistyötä koulun ja lapsen opettajien kanssa ja seurasin koulun opetussuunnitelmaa.

Päätös osittaisesta kotikoulusta tehtiin määräaikaiseksi.

Kouluissa ollaan yleensä hyvin hiljaa tästä vaihtoehdosta. Hyvin mielellään tyrkkäisivät lapsen kokonaan kotikouluun ja ottaisivat kirjat pois.

Vierailija
24/27 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä jää lapset kotiin, vaikka koulut avattaisiin. Kai sitä voi pari viikkoa olla "kipeänä".

Opetat lapset valehtelemaan.

Hallitus näyttää mallia.

Tällä perustelet, että opetat lapsesi valehtelemaan.

Jokainen hyvä vanhempi opettaa lapsensa pärjäämään tässä yhteiskunnassa. Valehteleminen on perustaito. Jos sitä ei osaa, niin tulee tallotuksi muiden jalkoihin.

Etiikka ja ylväät ajatukset ovat toinen asia. Ne kuulostavat hyviltä juhlapuheissa, mutta niillä ei pärjää oikeassa elämässä.

Vierailija
25/27 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän te luulette, koskee vain ammattikouluja ja lukioita. Polliisi hakkee teijän penskat kouluun jos ei muuten. Kuuluu näes oppivelvollisuuteen.

Vierailija
26/27 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän te luulette, koskee vain ammattikouluja ja lukioita. Polliisi hakkee teijän penskat kouluun jos ei muuten. Kuuluu näes oppivelvollisuuteen.

Koskee myös peruskoulua. Suomessa on oppivelvollisuus, muttei koulupakkoa, toisin kuin esim Ruotsissa.

Vierailija
27/27 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi