Pitäisi saada käytettyä yht. 450 g pakastepinaattia, mitä tekisit siitä?
Hiutaleiksi hienonnettu laatu kyseessä. Esim. munia on käytössä 5, maitoa ei ollenkaan. Ei haittaa, jos koko määrä ei mene yhteen ruokaan. Ideoita? :)
Kommentit (40)
Miksi haluat käytettyä pinaattia? Hyi.
Palak paneer on ihanaa mutta etsi oikea ohje tuon aiemman esitetyn sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan aina makaroonilaatikkkoon niin, että sekoitan pinaatin jauhelihaan
Jos sinulla on lapsia, he eivät tule tapaamaan sinua kun olet vanha.
Pinaattia makaronilaatikkoon... 🙄
Joku raja julmuudellekin.
Palak paneer on ihanaa. Osan voi lisätä lettutaikinaan ja perunamuusiin.
Helpon lisukkeen kalalle tai vaikka pastalle saa paistamalla pannulla valkosipulia öljyssä ja heittämällä pinaatit sekaan. Vähän sitruunamehua, sormisuolaa ja parmesaania mausteeksi.
Pinaatti sopii myös pitsan päälle erinomaisesti.
Laittelen yhden jäisen pinaattipalan liki mihin ruokaan tahansa.
Tekisin siitä semmoisen kreikkalaisen tortun. Täyttäisin voideltua filotaikinaa pinaatilla ja vuohenjuustolla (tai fetalla, pitää tarkistaa joku hyvä ohje?), rullaisin sen pötköksi ja laittaisin spiraalina vuokaan. Voitelu ja uuniin, kypsänä ehkä joku rantu hunajaa siihen päälle. Olen pitkään halunnut tehdä tuommoisen itse, Lidlin kreikkaviikoilla myyvät aina noita pakastettuna valmistuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan aina makaroonilaatikkkoon niin, että sekoitan pinaatin jauhelihaan
Jos sinulla on lapsia, he eivät tule tapaamaan sinua kun olet vanha.
Pinaattia makaronilaatikkoon... 🙄
Joku raja julmuudellekin.
Lapsiakin on erilaisia. Täällä tykkäävät pinaatista niin pakasteena kuin tuoreena. Makaronilaatikkoon menee punajuurta ja viimeksi kaaliakin,
Laitan lähes poikkeuksetta riisin sekaan.
Toinen, jota teen usein on tonnikala-pinaattipasta. Sipulia ja valkosipulia kuullotetaan, perään pinaatti, tonnikala, suolaa, pippuria ja purkki ranskankermaa. Oiva viiden minsan arkiruoka!
Onko osa palstan kirjoittajista lapsia? Aikuisen ei uskoisi kirjoittavan hyi yök, en syö, heitä kompostiin -kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Onko osa palstan kirjoittajista lapsia? Aikuisen ei uskoisi kirjoittavan hyi yök, en syö, heitä kompostiin -kommentteja.
Näinpä.
Pinaattiohukaisia, pinaattipannukakkua
Minä tekisin lettuja, tai piirakkaa. Palak paneer on myös helppo ja herkullinen ruoka.
Ihan yks kyssäri tähän, vaik ei sillai kuulu aiheeseen, niin voiko noit Apetit pakastepinaattikuutioita laittaa smoothieen vai onko se vaan tarkoitettu lämpimiin ruokiin jossa kuumuus tappaa mahdolliset pöpöt yms. Ainakaan sen pussin kyljessä ei lue voiko käyttää kylmänä.
Vierailija kirjoitti:
En ole. Olen itse asiassa 40+ vuotias ja kokeilen ekaa kertaa näitä emoji-virityksiä, mitä näemmä saa esille😆😅😂🤣Yöök😝😝
Voe voe voe, miten sinä nyt pääset tästä ongelmasta?
Jos häävieraille varattuun makaronilaatikkoon (200g/vieras) lisää 4,5g/annos, niin siitä riittää sadalle!
Ilman maitoakin pystyy tekemään lettuja