Onko parisuhteessa aina automaattinen lupa koskea kumppania?
Onko parisuhteessa automaattisesti aina oikeus / lupa koskettaa kumppania? Siis ei pelkästään seksuaalisesti, vaan myös halata, silitellä jne.
Olen huomannut, että mua tämä oletus automaattioikeudesta ärsyttää. En oikein tiedä miksi. Välillä tekisi mieli pyytää, että tänään haluaisin olla täysin rauhassa ilman, että toinen lääppii.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Voi herraisä.. Että pusua ei saa puoliso antaa, jos ei kysy lupaa
Nyt puhuttiin koskettamisesta, pusun antaminen on pikkasen koskettamista intiimimpi asia.
Onnea vaan teillekin. Näitä lukiessa en yhtään ihmettele miksi erotaan niin paljon. Itse olen pusutellut, halaillut ja lääpinyt vaimon herkkupyllyä ja osoittanut rakastavani ja haluavani häntä koko ikäni. Aviossakin jo yli 40v, eikä koskaan ole tarvinnut elää puutteessa. Joka ilta mennään samaan aikaan nukkumaan ja liimaudun vaimon kylkeen ja silittelen kevyesti korkeaa häpykumpua. Siihen molemmat nukahtaa, vaimo yleensä ennen minua. En yhtään ihmettele, että molemmilla on alhainen verenpaine ja pulssi, vaikka molemmat yli 60v. Jos ei kestä toista lähellä, ei ole oikean kanssa kimpassa.
M62 kirjoitti:
Onnea vaan teillekin. Näitä lukiessa en yhtään ihmettele miksi erotaan niin paljon. Itse olen pusutellut, halaillut ja lääpinyt vaimon herkkupyllyä ja osoittanut rakastavani ja haluavani häntä koko ikäni. Aviossakin jo yli 40v, eikä koskaan ole tarvinnut elää puutteessa. Joka ilta mennään samaan aikaan nukkumaan ja liimaudun vaimon kylkeen ja silittelen kevyesti korkeaa häpykumpua. Siihen molemmat nukahtaa, vaimo yleensä ennen minua. En yhtään ihmettele, että molemmilla on alhainen verenpaine ja pulssi, vaikka molemmat yli 60v. Jos ei kestä toista lähellä, ei ole oikean kanssa kimpassa.
Te olettekin sitä ikäluokkaa, että feminismi ei ole päässyt tuhoamaan parisuhdettanne.
Ei tietenkään ole. Parisuhteessakin sinulla on oikeus omaan vartaloosi ja oikeus määrittää kuka saa ja kuka ei saa koskea sinuun milloinkin. Toki useimmissa parisuhteissa saa lähtökohtaisesti koskettaa toista, mutta aina saa kieltääkin koskemisen ja toisen on kunnioitettava kieltoa.
M44 kirjoitti:
M62 kirjoitti:
Te olettekin sitä ikäluokkaa, että feminismi ei ole päässyt tuhoamaan parisuhdettanne.
Meillä on alusta lähtien vallinnut täydellinen tasa-arvo ja toisen kunniotus yhdenvertaisena, eli feminismiä aika puhtaimmillaan. Silti vaimo haluaa, että mies osoittaa halunsa, jotta hänen halunsa herää. Mies myös on mies sängyssä, eli vie naisen nautintoon.
Niin kuin joku jo aikaisemmin kirjoitti; nämä ovat todella henkilökohtaisia asioita ja jokainen on kosketustarpeen suhteen yksilöllinen. Toivottavasti parisuhteessa olevilla on kosketustarpeiden mukaan yhteensopivat kumppanit. Ja että kommunikointi ja toisen lukeminen onnistuvat.
Minulla on todella tasa-arvoinen parisuhde (molempien mielipiteitä kunnnioitetaan ja kuunnellaan, arvostetaan toistemme erilaisia ominaisuuksia ja tarpeita jne), mutta kehoni on miesystäväni... Meillä on sm-suhde ja rakastan hänen dominoivia otteitaan. Hän saa tehdä milloin tahansa mitä tahansa keholleni (hassua kuinka ne sopivatkin niin hyvin siihen mitä itse pidän kiihoittavana, enkä vielä koskaan ole joutunut oikeasti epämielyttäviin tilanteisiin...). Vaikka työntää sormensa keskellä yötä sisääni, tai vääntää käteni huomaamattomasti selkäni taakse ollessamme kahvilassa tai tarttua napakasti hiuksiini kun tulen hänen luokseen vierailulle, ja retuuttaa minut siitä olohuoneensa matolle... Haluaisin hänen osoittavan dominoivaa rooliaan useamminkin....
Mutta tämä ei tietenkään sovi kaikille. Minä olen vihdoinkin onnellinen.
M44 kirjoitti:
En pystys olla parisuhteessa, jossa kysytään lupa toisen koskettamisesta.
Pähkähullu ajatus. Jos kumppania ei saisi halata tai koskettaa... no, eihän se ole mikään kumppani se. Parempi yksin kuin semmoisen kanssa.
M62 kirjoitti:
M44 kirjoitti:
M62 kirjoitti:
Meillä on alusta lähtien vallinnut täydellinen tasa-arvo ja toisen kunniotus yhdenvertaisena, eli feminismiä aika puhtaimmillaan.
Eli sillä ei ole mitään tekemistä feminismin kanssa, aika lailla feminismin vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
M62 kirjoitti:
M44 kirjoitti:
M62 kirjoitti:
Meillä on alusta lähtien vallinnut täydellinen tasa-arvo ja toisen kunniotus yhdenvertaisena, eli feminismiä aika puhtaimmillaan.
Eli sillä ei ole mitään tekemistä feminismin kanssa, aika lailla feminismin vastakohta.
Feminismin määritelmä:
Feminismi on sosiaalisista ja poliittisista liikkeistä sekä ideologiosta koostuva kokonaisuus, joita yhdistää yhteinen päämäärä saavuttaa poliittinen, taloudellinen, henkilökohtainen ja sosiaalinen sukupuolten tasa-arvo.
Niin, että miten niin.
Sehän riippuu aivan täysin, millaiset säännöt, ääneen sanotut tai sanomattomat, teillä on.
Minä saan koskea ja tulla kosketuksi milloin vain. Nautin siitä. Ollaan iholla koko ajan. On sovittu myös, että saa kosketella, seksuaalisestikin siis, ja enemmänkin, kun toinen nukkuu. Mielestäni tuo on sellainen asia, josta tarviikin puhua etukäteen.
Joo, niin meilläkin oli alussa, mut 25v jälkeen ei enää :( vaikka kaipaisin kovasti alkutilannetta, mut ei niin ei, vaikka ollaan keskusteltu :(
Eikös tuo ole ihan henkilöistä riippuva juttu. Ei siihen mitään yleistä sääntöä ole.
Minunkin vaimoni oikein kavahti, kun halasin. Koskaan en ollut satuttanut, uhannut tai edes käyttäytynyt uhkaavasti. Käyttäydyin kuin herrasmies ja lopulta otin eron, kun vaimo innostui vain humalassa seksiin.
Tottakai saa. Omassa suhteessa kosketteluu puolin ja toisin. Aina läppäsen avovaimoa pyllylle ohikulkiessa tai halaan. Lähgeisyyttä on paljon meidän suhteessa
Tottakai saa koskettaa. Mutta se on todellista parisuhdetta ja toisen huomioimista, kun toinen osaa tulkita milloin toinen ei halua kosketusta.
Tapailin kerran naista joka vaikutti kaikin puolin fiksulta ja normaalilta. Tapailu syveni sen verran, että vietettiin muutamia öitä toistemme luona. Olin sitten toista kertaa yökylässä naisen luona. Illalla harrastettiin seksiä ja nukuttiin puoli yötä lusikassa. Aamulla nainen heräsi vähän aikaisemmin. Kun nousin itse sängystä menin keittiössä puuhaavan naisen luokse, taputin hellästi pepulle ja suukotin poskelle toivottaen samma hyvää huomenta. Nainen jäätyi täysin. Alkoi huutaminen "miksi koskin häntä ilman lupaa" ja "Mitä oikein tarkoitin koskemalla tuolla tavalla". Tilanne eskaloitui siihen, että nainen nyyhkytti sohvan nurkassa hysteerisenä ja häneen ei saanut mitään kunnollista puheyhteyttä. Kavereilleen viestitteli ja purki järkytystään. Parin tunnin draaman jälkeen uskalsin lähteä kun olin varma ettei naiselle ollut enää suurempaa hätää. Myöhemmin nainen oli todella ihmeissään kun en halunnut jatkaa tapailua...
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole. Parisuhteessakin sinulla on oikeus omaan vartaloosi ja oikeus määrittää kuka saa ja kuka ei saa koskea sinuun milloinkin. Toki useimmissa parisuhteissa saa lähtökohtaisesti koskettaa toista, mutta aina saa kieltääkin koskemisen ja toisen on kunnioitettava kieltoa.
Minusta on oikeus, ellei toinen nimen omaan pyydä, ettei toinen koske. Esim oma käteni sujahtaa helposti toisen pakaraa silittelemään ilman mitään panoajatuksia.
Ei ellei sellaisesta ole erikseen sovittu ja senkin sopimuksen voi milloin tahansa pyörtää
Mitä täällä feminismiä syytellään? Todennäköisemminhän koskettamista vierastavat neurokirjolla olevat miehet, jotka eivät "ymmärrä" mitään "lääppimistä".
Et yhä vieläkään ymmärtänyt aloitusta etkä näköjään lukenut vastauksia.