Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parisuhteessa aina automaattinen lupa koskea kumppania?

Vierailija
27.04.2020 |

Onko parisuhteessa automaattisesti aina oikeus / lupa koskettaa kumppania? Siis ei pelkästään seksuaalisesti, vaan myös halata, silitellä jne.

Olen huomannut, että mua tämä oletus automaattioikeudesta ärsyttää. En oikein tiedä miksi. Välillä tekisi mieli pyytää, että tänään haluaisin olla täysin rauhassa ilman, että toinen lääppii.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesteilin neittideitin kanssa, oli vakaumuksellinen mies. jossain kohtaa sanoi,

'tiedäthän, että avioliitossa naisen keho kuuluu miehelle'. siihen loppui se tutustelu.

Vierailija
22/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tietenkään.

Kaikilla ihmisillä on oikeus koskemattomuuteen. Jos sanoo puolisolle, että ei halua nyt kosketusta, sitä pitää toisen uskoa.

Myös seksissä on samat säännöt, väkisin pakottaminen on raiskaus avioliitossakin ihan niin kuin muidenkin kohdalla.

Jokaisella on toki oikeus erota, jos ei hyväksy sitä, ettei saa koskettaa toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies ei tykkää minkäänlaisesta ohimennen tapahtuvasta koskettelusta tai halailusta. ei ole tullut mieleenkään alkaa kyseenalaistaa tätä. miksi edes haluaisin halata väkisin, jos se kerran toista ahdistaa. jokaisella on oma tilansa. 

Näin minäkin ajattelen. Varmasti ennen yhteenmenoa on käynyt selväksi, millainen lähentelijä ja koskettelija toinen on. Niin ettei tämä tule parisuhteessa yllätyksenä.

Vierailija
24/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44 kirjoitti:

En pystys olla parisuhteessa, jossa kysytään lupa toisen koskettamisesta.

Ei nyt ole kyse mistään luvista vaan siitä että jotkut ei osaa "lukea" toista ihmistä. Teen töitä kotoa ja jos olen vaikka oikein keskittynyt en todellakaan halua mitään yhtäkkistä halailua siihen väliin. Ja normaali fiksu ihminen näkee toisesta milloin se ei ole kosketettavissa. Te jotka ette nyt tajua mistä puhun ette tajuais vaikka selitettäis kuus päivää.

Ja varsinkin kun lapset oli pienia ja koko ajan roikku kiinni, oli kaikki halailuhalu illalla kulutettu loppuun.

Vierailija
25/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tee asia täysin selväksi puolisollesi, niin saat olla rauhassa. Parhaassa tapauksessa lopun ikääsi.

Vierailija
26/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin ihan käsittämätöntä, että raiskaus parisuhteessa muuttui SUomessa rikokseksi vasta 1994.

Olimme siinä todella jälkijunassa moniin muihin EU-maihin verrattuna.

Vierailija
27/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#metoo vaan teillekin.

Ei ole siitä kyse, älä osallistu tähän jos et tajua.

Vierailija
28/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44 kirjoitti:

En pystys olla parisuhteessa, jossa kysytään lupa toisen koskettamisesta.

Jep jep, että on ihan ok työntää sormi sun p e r s e r e i k ä ä n, kun nukut...

Vierailija
29/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ihan suoraan että rasitut kun tuntuu että raja jatkuvasti ylitetään sulta kysymättä. Nyt kun kaikki on kotona koko ajan, on tärkeää saada omaa tilaa. Normaalisti ollaan päivä toimistolla ja tarpeeksi kauan erillään.

Vierailija
30/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole! Ei saa edes puhua toiselle ilman lupaa, joka täytyy pyytää kiirjeellä 2kk etukäteen.

Pohjanmaalla tuo lienee hyvinkin mahdollista.

Vierailija
31/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä! Älkää antako kenenkään väittää toisin! Suurin osa rai*kauksista tapahtuu parisuhteessa! Älkää antako miesten omistaa ja alistaa teitä!

Vierailija
32/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herraisä.. Että pusua ei saa puoliso antaa, jos ei kysy lupaa

Vierailija
33/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tajunnut aloitusta.

Vierailija
34/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tykkää kovasti kosketella ja puristella ohimennen, halata ja iltaisin silitellä ja sylitellä. Mua se joskus ärsyttää, jos kesken ruoanlaiton pitää lopettaa kaikki halitauon takia hetkeksi, tai vaihdan vaikka vaatteita ja mies juoksee paikalle läpsyttelemään pyllyä. Rakastan kyllä miestäni ja kosketukset on ihan ok, mutta ei ihan joka tilanteessa ja jatkuvalla syötöllä. Me ollaan keskusteltu tästä ja todettu, että ollaan erilaisia, mutta koitetaan tulla toisiamme vastaan erilaisine mieltymyksinemme. Kaikilla pitäisi olla oikeus itsemääräämisoikeuteen kehonsa suhteen ja kaikilla pitäisi olla oikeus osoittaa kiintymystään koskettamalla kumppaniaan. Näistä jutuista täytyy puhua, jos alkaa ärsyttää.

Vierailija
35/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin itse haluan että on.

Jos sinä et halua niin sitten sanot niin?

Vierailija
36/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tykkää kovasti kosketella ja puristella ohimennen, halata ja iltaisin silitellä ja sylitellä. Mua se joskus ärsyttää, jos kesken ruoanlaiton pitää lopettaa kaikki halitauon takia hetkeksi, tai vaihdan vaikka vaatteita ja mies juoksee paikalle läpsyttelemään pyllyä. Rakastan kyllä miestäni ja kosketukset on ihan ok, mutta ei ihan joka tilanteessa ja jatkuvalla syötöllä. Me ollaan keskusteltu tästä ja todettu, että ollaan erilaisia, mutta koitetaan tulla toisiamme vastaan erilaisine mieltymyksinemme. Kaikilla pitäisi olla oikeus itsemääräämisoikeuteen kehonsa suhteen ja kaikilla pitäisi olla oikeus osoittaa kiintymystään koskettamalla kumppaniaan. Näistä jutuista täytyy puhua, jos alkaa ärsyttää.

Ärsyttää kun mulla ei oo tällästä miestä :(

Vierailija
37/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tajunnut aloitusta.

"Siis ei pelkästään seksuaalisesti, vaan myös halata, silitellä jne."

Eli ettei saa antaa mitään huomionosoitusta ilman lupaa. Ei tässä ole puhe, että toinen otetaan väkisin, vaan, että toinen ei siedä pieniäkään huomioneleitä ilman, että on antanut toisen ymmärtää, että nyt on ok hetki koskea.

Vierailija
38/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa mies joka tykkää pusutella ja halia, joskus läppäsee pyllylle.

Yleensä n 90% tykkään mutta joskus ei vaan halua ketään iholle. Silloin sanon miehelle, ei nyt. Anna mun olla. Eikä se pahoita mieltään, kun tietää että rakastan sitä mutta kaipaan välillä omaa tilaa.

Ja kyllä, teen seksialoitteita ja tykkään fyysisestä läheisyydestä, mutta en aina, ihan joka hetki.

Ei ole ollut ongelma. Parisuhde jossa on tarpeeksi läheisyyttä ja fyysistä hellyyttä, kestää sen muutaman EI hetken myös.

Vierailija
39/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran mies joka ei koskenut oma-aloitteisesti. Kaikki fyysinen kanssakäynti alkoi aina sillä, että mies ojensi kätensä muhun päin kuin lapsi joka tahtoo syliin. Kiitos tämän mielikuvan, suhde jäi lyhyeksi. Täältä siis ääni arkiselle koskettelulle ilman lupien kyselemistä, toki joskus jokainen halunnee omaa aikaa ja tilaa.

Vierailija
40/69 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan ole saanut koskea, enkä enää myöskään koske.

t. Mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan