Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yleisen ohjeen mukaan on tärkeää pitää metrin etäisyys ihmisiin, jotka aivastavat ja yskivät...

Vierailija
27.04.2020 |

...mutta miksi silti pitäisi vältellä kaikkia, jotka eivät edes sairaita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vältellyt kaikkia ihmisiä, ollut kotona 2kk, tilannut ruuat kotiin jne. Ja nyt olen kuumeessa ja järkyttävä päänsärky. Kävelyillä olen käynyt mutta vastaan on tullut vain pari ihmistä ja nekin olen kiertänyt kaukaa. Kotiin tuodut ruuat olen säilyttänyt eteisen jääkaapissa 3 päivää ennen kuin olen niihin koskenut. Postin haen 2 kertaa viikossa ja annan niidenkin lojua eteisessä ennen kuin niitä enempää hipelöin. Ruokiin ja posteihin koskiessa olen pitänyt huolen käsihygieniasta. Jostain tämä flunssa tai mikä onkaan, on muhun tarttunu vaikken ole lähikontakstissa ollut kenenkään kanssa.

Vierailija
2/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vältellyt kaikkia ihmisiä, ollut kotona 2kk, tilannut ruuat kotiin jne. Ja nyt olen kuumeessa ja järkyttävä päänsärky. Kävelyillä olen käynyt mutta vastaan on tullut vain pari ihmistä ja nekin olen kiertänyt kaukaa. Kotiin tuodut ruuat olen säilyttänyt eteisen jääkaapissa 3 päivää ennen kuin olen niihin koskenut. Postin haen 2 kertaa viikossa ja annan niidenkin lojua eteisessä ennen kuin niitä enempää hipelöin. Ruokiin ja posteihin koskiessa olen pitänyt huolen käsihygieniasta. Jostain tämä flunssa tai mikä onkaan, on muhun tarttunu vaikken ole lähikontakstissa ollut kenenkään kanssa.

Eli ei välttämättä väliä, vaikka miten välttelisi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on joku muu sairaus, suolistotulehdus tms. Joku bakteeritulehdus, käy lääkärissä.

Vierailija
4/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ikävää, toivottavasti paranet pian.

Jotenkin toivoisi että joitain välttämistoimenpiteitä tekemällä pysyisi terveenä, mutta eikai ihan kaikkeen vaan pysyy.

Itse sairastuin kun rajoitukset alkoivat ja olin yli neljä viikkoa kipeänä. En kuitenkaan tiedä oliko koronaa joten aion jatkaa ihmisten välttelyä.

Vierailija
5/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on joku muu sairaus, suolistotulehdus tms. Joku bakteeritulehdus, käy lääkärissä.

Joo, aika outoa olisi tuollainen koronan tarttuminen, olet tosi hyvin noudattanut ohjeita. Soita lääkäriin, niin saat ohjeita. Ihan hyvin muutkin taudit vielä voivat iskeä.

Vierailija
6/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, 2 metrin väli pitäisi pitää ihmisiin, koska et voi tietää kuka on sairas. Se tarttuu jo ennenkuin varsinaisia oireita näkyy, ja ainahan niitä oireita ei tulekaan, mutta silti voi tartuttaa toisen.

Suurin riski tartuntaan on, jos on naamakkain jonkun kanssa pitempään, esimerkiksi juttelee kaupassa tuttavan kanssa yli 10 minuuttia. Ohimennen tartunta ei välttämättä ehdi tapahtua, ellei siinä joku superlevittäjä satu juuri yskäisemään.

Vierailija
7/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, 2 metrin väli pitäisi pitää ihmisiin, koska et voi tietää kuka on sairas. Se tarttuu jo ennenkuin varsinaisia oireita näkyy, ja ainahan niitä oireita ei tulekaan, mutta silti voi tartuttaa toisen.

Suurin riski tartuntaan on, jos on naamakkain jonkun kanssa pitempään, esimerkiksi juttelee kaupassa tuttavan kanssa yli 10 minuuttia. Ohimennen tartunta ei välttämättä ehdi tapahtua, ellei siinä joku superlevittäjä satu juuri yskäisemään.

Eikö sitten metrin turvaväli aivastelijoihin ja yskijöijin ole liian vähän?