Seinän väriin mielipidettä?
Moikka. On täällä saanut hullumpiinkin asioihin vastauksia niin kokeillaan. Meillä on talossa eteisaula josta mennään makkareihin ja samassa yhteydessä on käytävä mistä pääsee yleisiin tiloihin.
Lattia on ruskea tammiparketti ja katto on valkoinen. Seinät on tällä hetkellä kokonaan valkoiset. Yksi seina ja käytävän toinen puoli on märkä tilaa vasten. Varmaan siitä johtuen seinä on n. 1,5m korkeuteen tiiliseinää. Nyt haluttaisi maalata ko seinien tiilinen alaosa muulla värillä. Onko ideoita että mikä väri sopisi hyvin yhteen ruskean ja valkoisen kanssa? Kiitos jos jeesaatte, olen itse vähän puusilmä näissä.
Kommentit (24)
Onks toi tammiparketti??? Anyway maalaat sitten ylä- tai alaosan, ehdotan jotain hyvin vaaleaa sävyä. Valitse väri ensin ja sitten ota siitä vaaleampi versio. Ja vaalenna vielä kerran.
Hento (läpikuultava) sininen, jos pohjaväri on valkoinen.
Itse yrittäisin varmaan katsoa parketista neuvoa. Siitä jokin väri ja sävy (itse rakastan keltaista) jota haluaisi lisää.
Ja rohkeasti kokeilemaan.
Saattaisin jopa lähteä oranssiin tai punaiseen, riippuen miten muuten on sisustettu.
Sellainen sinivihertävä harmaa. Toimii hienosti tammen ja valkoisen kanssa.