Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä keinoin aiot selviytyä koronasta ja miten parannat mm. vastustuskykyä ja pärjäävyyttä? Miten pysyä toimintakykyisenä pelosta huolimatta?

Vierailija
27.04.2020 |

Olisi hyvä kuulla eri keinoista yrittää selvitä tästä koettelemuksesta, siitä saisi itsekin ideoita vaikeaan aikaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on mielenterveys kunnossa niin selviää eikä hysterisoi.

Vierailija
2/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko ei pahin asia, vaan se jos esim. yksineläjä sairastuu tautiin. 

Oireet ja kova kuume vievät olon tosi heikoksi, testeihin ei pääse ja sairaana soitteleminen eri tahoille että saisitietää onkohan tämä nyt sitä koronaa vaiko jotain muuta flunssaa on työlästä, kun voimat ovat vähissä.

Kevyesti ei pääse edes lääkäriin, eikä ole läheistä joka toisi edes vesilasin sängyn viereen kotona, puhumattakaan, että joku seuraisi vointia.

Tälläisiin juttuihin sitä kotivaraa juuri tarvitaan: juomaa, pussikeittoja, tuoremehua ja muuta.

Rankinta sairastuminen on juuri yksinäisille, kotona asuville vanhuksille, jotka eivät ole kotihoidon piirissä. Samoin kaikille niille muillekin, jotka elävät ihan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko ei pahin asia, vaan se jos esim. yksineläjä sairastuu tautiin. 

Oireet ja kova kuume vievät olon tosi heikoksi, testeihin ei pääse ja sairaana soitteleminen eri tahoille että saisitietää onkohan tämä nyt sitä koronaa vaiko jotain muuta flunssaa on työlästä, kun voimat ovat vähissä.

Kevyesti ei pääse edes lääkäriin, eikä ole läheistä joka toisi edes vesilasin sängyn viereen kotona, puhumattakaan, että joku seuraisi vointia.

Tälläisiin juttuihin sitä kotivaraa juuri tarvitaan: juomaa, pussikeittoja, tuoremehua ja muuta.

Rankinta sairastuminen on juuri yksinäisille, kotona asuville vanhuksille, jotka eivät ole kotihoidon piirissä. Samoin kaikille niille muillekin, jotka elävät ihan yksin.

Tätä en ymmärrä minkään taudin osalta. En ole mihinkään tautiin tarvinnut vesilasin tuojaa.

Vierailija
4/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin 1. lastani olin yksin koko sen ajan. Minulla kävi vieraita viisi kertaa yhdeksän kuukauden aikana. Itse kävin vain neuvolassa ja apuvälinevarastossa kerran. En voinut liikkua normaalisti ja kävin päivittäin vain hitaasti kaupassa kävellen lähellä. Tämä koronarajoitus on niin luksusta siihen verrattuna. Varmaan mietin koko koronan vaan tuota ja oon onnellinen.

Vierailija
5/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta jumppaa ja kävelyä. Älä tapaa muita ihmisiä. Jos on pakko tavata, tapaa ulkona. Käy kaupassa vain korkeintaan kerran viikossa, ei ruuhka-aikaan.

Syö d-vitamiinia ja c-vitamiinia.

Syö terveellisesti, mutta älä laihduta, ellet ole lihava. Kehosi tulee tarvitsemaan energiaa taudin aikana.

Keskity hyviin asioihin. Tee asioita joista nautit. Kuuntele hyvää musiikkia ja siivoa. Halaile perhettäsi. Rakasta.

Vierailija
6/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkoholin käytön, en osta karkkeja tai roskaruokaa, joka päivä poljen tunnin kuntopyörää, syön vitamiineja, laihdutan ja lukemalla hankin hengenravintoa.

Vierailija
7/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa olen koittanut juoda mahdollisimman paljon.

Vierailija
8/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hysteriaa eikä pelkoa. Käyn töissä ja kaupassa aivan normaalisti ja muutenkin elän normaalia elämää. Maskia en alkaisi käyttämään, ottaisin mieluummin vaikka sakot. Minulla on oikeus kulkea ilman naamiota yleisillä paikoilla.

Nyt kannattaa ottaa asenne kuin Tuntemattomassa sotilaassa, mennäänpä tästä yli niin että heilahtaa.

Vierailija
9/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön terveellisesti, liikun ja nukun paljon. Eihän tässä mitään hätää ole. Kaikki menee ohi, jollain lailla tämäkin.

Vierailija
10/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kuumetta 39 astetta, ei iäkkäämpi ihminen jaksa petistä jaloilleen nousta, mutta janottaa silti.

On hyvä jos joku tuo vettä sängynviereen pöydälle ja taluttaa vessaan.

Nuoremmatkin ihmiset menevät heikkoon kuntoon kovassa kuumeessa, mutta heillä on peruskunto silti hyvä, joten voimattomuus ei ole niin rankkaa, kuin vanhemilla ihmisillä.

Pitää kerran sairastua oikein kunnolla, ja asua ja elää aivan yksin, niin tietää miltä sellainen tuntuu.

Vierailija
11/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin töistä ja muutin mökille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi