Miksi kouluihin voidaan palata syksyllä, jos ei voida palata nyt?
Selittäkääpä koulujen avaamisen vastustajat, että mikä kesän aikana oikein muuttuu ja miten.
Kommentit (28)
Mitä kauemmin kotona nököttää, sitä vaikeammalta paluu "normaaliin" tuntuu. Syksyllä sanotaan, että katsotaan sitten syysloman jälkeen, sitten joulun ja vuodenvaihteen jälkeen jne, jne...
Korona on voitu saada tukahdutettua.
Onhan osa lapsista ollut koko ajan koulussa, sellaiset joiden molemmat vanhemmat ovat joutuneet olla töissä kuten sairaalat. Näillä lapsilla on ollut lupalaput mennä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kauemmin kotona nököttää, sitä vaikeammalta paluu "normaaliin" tuntuu. Syksyllä sanotaan, että katsotaan sitten syysloman jälkeen, sitten joulun ja vuodenvaihteen jälkeen jne, jne...
Niinpä. Itse olen aika pahasta ahdistuneisuushäiriöstä ja post-traumaattisesta stressihäiriöstä noin 2 vuotta sitten parantunut, ja minun oli vaikea lähteä kotoa minnekään noihin aikoihin. Saatoin valmistella lähtöä, laitoin itseni kuntoon että lähden ostamaan jotain jonnekin liikkeeseen tai marketiin. Ulko-ovella silti romahdin kaikesta keräämästäni rohkeudesta huolimatta, tuntui että saan sydänkohtauksen, ja etten saa henkeä. Jouduin sairaalaan pari kertaa tuon vuoksi, jossa todettiin että sydämeni on kunnossa.
Nyt tulee ne samat ikävät ajat mieleen tästä, kun haluaisin mennä ulos ja palata normaaliin arkeen.
Toivon etten saa paniikkikohtausta sinä päivänä kun täytyy mennä takaisin työpaikalle toimistoon ja ettei kaikki alkaisi alusta, koska jännittää niin paljon kun se toimistolla käynti ei ole kahteen kuukauteen kuulunut rutiiniini. :(( Suoriudun toki töistä kotona mutta eristäytyminen tuo huonoja muistoja koko kehooni.
Minä EN haluaisi tätä vaivaa muille ihmisille, se on sellainen jota en toivoisi pahimmalle vihollisellenikaan. Teille tiedoksi jotka tätä ahdistusta ja stressihäiriötä vähättelette. Jos minun pitäisi valita korona tai tuo yli vuoden kestänyt häiriö joka teki oloni sellaiseksi etten välttämättä jaksaisi elää pitkään, niin valitsisin koronan. Kevyesti heittämällä valitsisin!
Ruotsissa on haluttu välttää lasten mahdollisesta eristämisestä johtuvat tulevat mielenterveysvaivat, pitämällä heidät koulussa.
Siinä Suomelle vähän mietittävää.
On työttömiä ja sinkkuja ei ole edes lapsia. Nämä eivät halua lapsia kouluun.
Ei kouluun välttämättä voidakaan palata syksyllä. Ei sitä kukaan voi vielä tietää mikä silloin on tilanne.
Tällä hetkellä tilanne on kuitenkin sellainen, että lapsia (tai ketään muitakaan) ei kannata päästää kouluun.
Nyt uutisoidaan jo koronaan mahdollisesti liittyvästä tappavasta sairaudesta lapsilla.
https://www.theguardian.com/world/2020/apr/27/nhs-warns-of-rise-in-chil…
Minun vanhat Ruotsin Tukholman aikojen paikalliset opiskelukaverit ovat olleet normiarjessa, eivätkä puhu koronasta niin paljon kuin suomalaiset. Eivät ole panikoineet ja tosiasiahan on se että se korona on siellä ollut ongelma tietyissä tiheään asutuissa ja huonon hygieniatason omaavissa lähiöissä joissa ihmiset kulkee aina 10+ hengen laumoissa. Tämä fakta on ruotsalaisten tiedossa ollut monta viikkoa ja lisäksi koskenut enimmäkseen niillä jotka ovat Kiinassa, Itävallassa tai Italiassa käyneet.