Mitä (muuta kuin huutonaurua) tarkoittaa huutista?
Olen 38v ja reilu 10v nuorempi työkaveri laittoi työkavereiden yhteiseen WhatsApp-viestiketjuun "Huutista vakkarille!", kun kerroin, että minut on vakinaistettu.
Siis miten tuo nyt pitää ottaa? Kuittaileeko se? Työkaveri on itse vakituinen ja minä olen ollut määräaikaisena kaksi vuotta, nyt vakinaistettiin. Onko tuo onnittelu vai jotain muuta?
Kommentit (6)
Ehkä hän ei itse oikein tiedä mitä se tarkoittaa? Huutonauruahan se on, siis tuossa partitiivimuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ei itse oikein tiedä mitä se tarkoittaa? Huutonauruahan se on, siis tuossa partitiivimuodossa.
No sitähän minäkin vähän mietin. Itse en tuota käytä ja urbaanin sanakirjan mukaan se tarkoittaa vain huutonaurua.
En nyt ota itseeni, kun en tiedä, mitä hän oikeasti tuolla tarkoitti. Ystävällinen ja kiva ihminen on, mutta alle kolmikymppisenä jotenkin oletan, että tietää nämä merkityksetkin.
ap
Eiköös ainakin antaa huutia tarkoita samaaa kuin torua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän minäkin vähän mietin. Itse en tuota käytä ja urbaanin sanakirjan mukaan se tarkoittaa vain huutonaurua.
En nyt ota itseeni, kun en tiedä, mitä hän oikeasti tuolla tarkoitti. Ystävällinen ja kiva ihminen on, mutta alle kolmikymppisenä jotenkin oletan, että tietää nämä merkityksetkin.
ap
Onko kyseessä nainen? Nainen ei ehkä tiedä mitä se oikeasti tarkoittaa. Oikea tarkoitus on nimittäin lievästi negatiivinen naureskelu jollekin typerälle asialle. Siinä kontekstissa sitä yleensä käytetään.
On myös mahdollista, että on kirjoittanut jotain muuta. Mutta ah niin ihana ac, jota ainakaan tästä ei saa pois mitenkään, on "korjannut" sen tuohon muotoon.
Huuto-onnittelut.