Minkä ikäistä naista voi jo kutsua tädiksi?
Kommentit (27)
Eläkeikäistä, tai lähempänä eläkeikää olevaa.
Olen itse 43v. näytän 35v ikäiseltä, ja minusta on kamalaa jos joku vieras nainen sanoo minusta lapselleen marketissa, että "varotko ettet törmää tädin ostoskärryyn!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kutsuu tasan kaksi ihmistä tädiksi, veljeni ja hänen tyttärensä. Muille korjaan kyllä, että en ole heidän tätinsä. Jos tarvitsee jollain sanalla viitata, niin sitten vaikka XXXX-neiti.
Ei mekään saatu lapsina kutsua vieraita tädeiksi/sediksi tai vanhempia ihmisiä mummiksi tai ukiksi. Nämä ovat sukulaisille varattuja sanoja, vieraan ihmisen kohdalla käytettynä miellän epäkohteliaiksi ellei asiasta ole erikseen sovittu.
N35
Mummut ovat herkkiä loukkaantumaan!
Lapset voi kutsua kaikkia aikuisia naisia tädiksi.
Lapsenlapseni saavat kutsua minua mummoksi.
Jos sinä tulet mummottelemaan, tuskin teet sitä toiste, koska olen hyvä tuottamaan vastanimityksiä sekunnissa :D
Siskoni oli 32, kun he kavereidensa kanssa aloittivat jokavuotisen Tätipilkin.
Vierailija kirjoitti:
Minua kutsuu tasan kaksi ihmistä tädiksi, veljeni ja hänen tyttärensä. Muille korjaan kyllä, että en ole heidän tätinsä. Jos tarvitsee jollain sanalla viitata, niin sitten vaikka XXXX-neiti.
Ei mekään saatu lapsina kutsua vieraita tädeiksi/sediksi tai vanhempia ihmisiä mummiksi tai ukiksi. Nämä ovat sukulaisille varattuja sanoja, vieraan ihmisen kohdalla käytettynä miellän epäkohteliaiksi ellei asiasta ole erikseen sovittu.
N35
En kyllä sano 35 vuotiasta neidiksi. Vanhapiika ennemin, jos täti ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
Oisko tätinainen tai tantta parempi?
Miksi pitäisi kutsua vierasta ihmistä sukulaisuussuhteeseen viittaa alla sanalla? Tai loukkaavalla nimityksellä? Lapsenkin voi opettaa kunnioittamaan kanssaihmisiä.
Mutta kun feministiseen kasvatukseen kuuluu alleviivata ihmisen sukupuolta tyyliin setämies sitä, setämies tätä. Niin kai ne naiset sitten on tätinaisia?
Mua sanoi joku äiti lapselleen tädiksi kaupassa kun olin 16 ja sellainen hevari-goottiteini-ilmestys. En pahastunut, se oli hassua.
Eli minusta lapselle tai lapsi voi sanoa tädiksi teinistä ylöspäin, kaikkai sunnilleen aikuisia. Ja minua saa kyllä täditellä ihan kuka vaan, ei haittaa. Ïtse en tädittele kuin tätejäni.
Keneltäpä muulta ne lapset sen tädittelyn oppii kuin vanhemmiltaan.