Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paprikamajoneesi ja Hesburgerin sweetchili maustekastike unohtuivat avattuina kuudeksi tunniksi pöydälle, ovatko nyt roskistavaraa?

Vierailija
26.04.2020 |

Molemmissahan lukee, että säilytys avattuna jääkaapissa, mutta mitä sanoo mammaraati, tekikö tuo kuuden tunnin huoneenlämmössä oleminen niistä kelvottomia nautittavaksi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ovat edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän haluaisin perusteluja kuitenkin päätökseni tueksi, eli luokaa minuun nyt edes vähän uskoa. Kerkisin kumpaakin käyttää vasta kaksi kertaa, eli panineja tein. Ei raaskisi hintavia pulloja meneenkään heittää, mutta toisaalta pelottaa, että jos niihin on tullut pöpöjä

Vierailija
4/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käyttäisin, omalla riskilläni.

Vierailija
5/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ne nyt 6 tunnissa sun pöydällä pilais ja varsinkaan niillä säilöntäaineilla. Eri asia jos ne olis olleet ulkohuussissa kärpästen armoilla.

Vierailija
6/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on siellä suljetussa pullossa aika hyvin turvassa kaikilta pöpöiltä, ja niissä on säilöntäaineita.

Vierailija
7/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä tippa tai pari esinahan alle ja liikuttele esinahkaa. Yleensä se selviää sillä.

Vierailija
8/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesen pulloihin ei pääse edes ilmaa, hyviä ne ovat.

Vierailija
9/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin käyttäisin, omalla riskilläni.

Niin no se riskihän tässä kiinnostaakin. Olen ymmärtänyt, että majoneesi on herkkä pilaantumaan, eli se tässä nyt mietityttää. 

Vierailija
10/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on paskamajoneesia

Zinc

Vierailija
11/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paprikamajoneesi ei ollut hesen ja siinä oli jäänyt korkki aukikin.

Vierailija
12/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paprikamajoneesi ei ollut hesen ja siinä oli jäänyt korkki aukikin.

No onhan se nyt 10 vuodessa aivan varmasti mennyt vanhaksi ..

Zinc

Vierailija
13/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sanoin eukolle joka marisi päiväyksestä, että ooooonhan tässä hyvät 15 vuotta paskamajoneesissa päiväystä wiellä jäljellä !

Zinc

Vierailija
14/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän nyt ole kyse siitä että joku pöpö pääsee pulloon sisälle, vaan siitä että tietyssä lämpötilassa bakteerit alkavat lisääntyä siinä aineessa itsessään, eli tässä tapauksessa majoneesissa. Itse en ainakaan lämmennyttä majoneesia söisi.

Vierailija
15/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaamalla ei tahdo löytä minkäänlaisia vastauksia. Tämän kuitenkin löysin, eikä tämä asiantuntijan kommentti kyllä uskoa lujittanut: "– Majoneesin unohtaisin kokonaan, paitsi jos raaskii ottaa mukaan avaamattoman majoneesipurkin. Sehän säilyy huoneenlämmössä, mutta pitää heittää pois retken jälkeen, sillä majoneesi on otollinen vatsatauteja aiheuttavaille bakteereille." Tuossa siis oli kyse eväsleivistä.

Eli onko minulle kuitenkin luvassa vatsatauti, jos noita vielä käytän?

Vierailija
16/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän nyt ole kyse siitä että joku pöpö pääsee pulloon sisälle, vaan siitä että tietyssä lämpötilassa bakteerit alkavat lisääntyä siinä aineessa itsessään, eli tässä tapauksessa majoneesissa. Itse en ainakaan lämmennyttä majoneesia söisi.

No tätä nimenomaan mietin, kun olen juurikin ollut siinä uskossa, että majoneesit ovat herkkiä pilaantumaan lämpimässä. Mutta onko tämä Hesburgerin Sweet-chili kastikekin majoneesipohjainen: https://www.hesburger.fi/hesburger-kastikkeet/tuotteet/kastikkeet/sweet…;

Tuoteselosteessa mainitaan munankeltuaisjauhe, mutta majoneesista ei puhuta koko putelissa mitään.