Mitä ruokaa tarjoaisitte muuttoporukalle?
Mulla muutto lähestyy, ja mietin mitä syötävää tarjoaisin muuttoporukalle urakan jälkeen.. Perinteisen muuttopizzan lisäksi olisiko ehdottaa jotain muuta yhtä hyvää mikä sopisi kaikille ja veisi nälän? Tarkoituksena siis edellisenä päivänä tehdä valmiiksi ruoka, jonka sitten vain nopeasti lämmittäisi. Niin ja 4 ihmistä vain syömässä
Juomapuoli ja pienet naposteltavat jo hoidossa
Kommentit (184)
Meillä naiset pakkaa ja miehet kantaa. Miehillä on enemmän lihasvoimaa ja naisilla enemmän silmää, miten saadaan tavarat siististi kasaan. Molempia tarvitaan. Kyllä se "suunnittelu ja pohtiminen" on myös jonkun tehtävä, ei riitä että kannellaan tavaroita sinne tänne.
Eli ihmiset haluaa pizzaa, pizzaa ja pizzaa.
Siinä AP sulle vastaus kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätys, että lihavat av-mammat huutaa rasva suupielistä valuen pitsaa.
Ja näistä on vielä kaikkein vähiten hyötyä muutoissa. Kysyisit ap niiltä muuttavilta MIEHILTÄ , mitä ne todelliset työn tekijät haluaa syödä.
Mistä tiedät tämän ketjun vastaajien sukupuolen ja painon? Minua aina huvittaa tuo joidenkin mielikuva "av-mammoista", joihin liitetään ne omasta mielestä huonot ominaisuudet joita ihmisellä voi olla.
Sitä paitsi muutossa voi olla paljonkin naisia mukana, vaikkei ehkä jaksa kantaa isoja tavaroita. Meidän perheessä miehet kantavat tavarat ja naiset hoitavat siivouksen. Kaikki pitää pestä lattiasta kattoon, kyllä siinäkin nälkä tulee.
Av-keskusteluun kuuluu oletukset toisistamme. Iso osa provoamisesta perustuu siihen, että ihmiset palstalla muodostaa joillain lauseilla ennakkomielikuvia ja jatkaa siitä.
Ja kyllä naiset jaksaa, kun vain kantaa. Harvat muuttolaatikoista on niitä raskaimpia joihin voimat ei riitä. Liian usein vaan käy niin, että miehet suorittaa samalla, kun naiset ”suunnittelee” ja pohtii.
Onko rankan loppusiivouksen tekeminen "suunnittelua ja pohtimista"? Sehän on kovaa työtä, jossa pitää laittaa itsensä likoon. Se on yhtä tärkeä tehtävä kuin se kantaminenkin.
Jos olet mennyt muuttoavuksi, miksi et ota niitä muuttolaatikoita kantaaksesi joita varten olet siellä vaan pohdit kuinka raskasta siivoaminen on? Jos siivoaminen on liian raskasta, kanna niitä laatikoita.
Tämä ketju on niin rasittava kun menee koko ajan jankkaukseksi.
Tässä ei ollut tarkoitus keskustella muuttamisen määritelmästä, eikä siitä onko miesten vai naisten työ arvokkaampaa ja pälä pälä.
Se kermainen lohikeitto- ja einespizzajankkaus sentään liittyi jotenkin aiheeseen.Joo, meni typeräksi jankkaukseksi siivoamisesta. Ketä kiinnostaa, ei ole tämän ketjun aihe.
Jaa minusta oli mielenkiintoista huomata, että jotkut siis pyytävät apua myös siivoukseen muuttopäivänä. Oli tämän ketjun mielenkiintoisin käänne.
En jaksa jäädä jankkaamaan, mutta mulle on ollut itsestäänselvyys että naiset siivoaa kämpän yhdessä ja se on kuulunut jokaiseen muuttoon. Ehkä se on sitten vaan meidän suvun tapa. En kysy kavereita siivousavuksi vaan kantamaan. Äiti, täti ja kummitäti siivoavat. Kyllähän se muuton jälkeinen päivä on aika väsynyt, enkä jaksaisi yhtä hyvin siivota yksin.
Kyllä naiset osallistuu siihen kantamiseenkin välillä, sekä suunnitteluun mihin eri tavarat tulee. Mutta tää on ollut meidän perheessä se järjestys. Ehkä joku muu tyylii toimii muille.
No minä en kehtaisi pyytää kavereitani siivoamaan sotkujani. Onhan tuo aika häveliästä. En edes kehtaisi pyytää maksusta ellei kaverilla ole siivousfirmaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä naiset pakkaa ja miehet kantaa. Miehillä on enemmän lihasvoimaa ja naisilla enemmän silmää, miten saadaan tavarat siististi kasaan. Molempia tarvitaan. Kyllä se "suunnittelu ja pohtiminen" on myös jonkun tehtävä, ei riitä että kannellaan tavaroita sinne tänne.
Meillä vain kannetaan. Tavarat pakataan pikkuhiljaa ennen muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Tulinko liian myöhään sanomaan, että melkein kaikki muut ehdotukset kuin pizza?
Pizza on aika todella rasvainen ja jos siinä muutossa ehtii tulla nälkä, alkaa pizzan jälkeen kaikki raskas työ tuntua entistä raskaammalta. Ei kai kukaan mene salillekaan pizzan jälkeen?
Nyt ymmärrän millaiset naiset palstalla jaksaa jankata siivoamisesta.
Ne on niitä jotka siivoa muutettaessakin. Siis MUUTTOPÄIVÄNÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulinko liian myöhään sanomaan, että melkein kaikki muut ehdotukset kuin pizza?
Pizza on aika todella rasvainen ja jos siinä muutossa ehtii tulla nälkä, alkaa pizzan jälkeen kaikki raskas työ tuntua entistä raskaammalta. Ei kai kukaan mene salillekaan pizzan jälkeen?
Ei kai sitä pitsaa syödä ennen muuttoa? Ensin tehdään töitä ja siinä välissä voi syödä vähän pitsaa ja loput muuton jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran ollut muutossa jossa vasta muuttoporukan tullessa pakattiin. Muutoissa olen ollut vaikka kuinka monesti apuna. Oli aivan turhauttavaa seisoskella odottamassa seuraavaa laatikkoa, kun sitä muuttoa varten oltiin tultu eikä tohtinut toisten esineitä alkaa sekoittamaan.
Please, pakatkaa edes liki kaikki ennen kuin muuttoapu tulee paikalle. Hauskaa se on kavereiden olla muuttamassa, mutta vielä hauskempaa se on käyttää sitä aikaa yhdessä, kun tavarat on muutettu.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset naiset on muutossa vain haitaksi, jopa raivostuttavia.
Kukaan ei myöskään "pakkaa" muuttopäivänä.
Jos tällainen lusmu tulisi minua muuttamaan, saisi lähteä kotiinsa samantien
Hämmentävää, että muuttoapua käytetään myös siihen tavaroiden pakkaamiseen ja loppusiivoukseen itse muuton lisäksi. Oletteko kertoneet rehellisesti muuttoavulle, että tavarat pitää ensin pakata ja lopuksi vielä siivotaan? Mulla menisi hermot tuollaiseen muuttotouhuun. Tavaroita mielelläni kantaisin, mutta todellakin kieltäytyisin pakkaamisesta ja siivouksesta, kun sen voi talonväki tehdä ihan itse kaikessa rauhassa ja ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä kermaisessa lohikeitossa on niin hyvää? Onko siinä muutakin kuin lohipalasia ja perunoita ja kermaa? Millä maustat keiton niin, että se oikeasti maistuu joltakin?
Kermainen lohikeitto on parhaimmillaan, kun antaa lohen maun tulla esiin, eikä yritäkään liikaa maustaa. Perunaa ei saa olla liikaa, vihanneksia mieluummin enemmän, nekin antaa makua. Lohi isohkoina palasina ja perunat ja muut pidempää kypsennystä kaipaavat esikypsennettyinä, lohi vasta aika lopussa mukaan vähän ennen kermaa, jotta se säilyy keitossa mehevänä. Aluksi on tietenkin saatava lohiliemi ruodosta tai muusta, jotta liemi maistuu. Ihan sopiva määrä merisuolaa ja pippuria mausteissa, muuta ei tarvitse, koska ne rikkoo lohen maun.
Ja en ehdota lohikeittoa muuttoon jos ei aivan varmasti osaa tehdä sitä, niin ei tarvitse muuton keskellä miettiä. Jos osaa tehdä ilman, että tarvitsee tarkistaa ohjeita, se on helposti valmisteltavissa oleva ja huippu hyvä.
Jos menen muuttoavuksi en odota gourmeta, mutta ilahdun jos jotain helppoa hyvää on osattu tehdä. Pizzasta saattaisin syödä palan pahimpaan nälkään ja syödä paremmin, kun pääsen kotiin. Muutossa keskittyminen on siihen muuttoon ja yhdessä tekemiseen, ruoka on vähän sivuroolissa ellei jotain grillibileitä pidetä sen muuton päätteeksi.
Kävisin hakemassa muuttoporukalle pizzeriassa pizzaa ja limua.
Vierailija kirjoitti:
Juu, hernekeitto on aina ollut suurien porukoiden ruokaa. Niin armeijassa kuin toreillakin.
Se on myös siitä hyvä, että se todellakin vie nälän.
Ei tietenkään ole kysymys mistään purkki hernekeitosta, vaan itsetehdystä, savustetustuista luista ja lihasta tehdystä hernekeitosta.
Sen voi tehdä ajoissa valmiiksi ja lämmittää muuttoporukalle kun ruokaa tarvitaan. Ja totta on myös, että piimä on hyvä ruokajuoma, sisältää paljon proteiinia, ja vie nälän pitkäksi aikaa.
Hernerokka on edelleen suurien porukoiden ruoka talkoissa ja tapahtumissa, missä pitää ruokia suuria määriä ihmisiä siten, että nälkä pysyy poissa.
Mutta tuskinpa tämän palstan nuoret typerät mammulit tätä koskaan ymmärtää. Mutta miehet käsittävät asian varsin hyvin.
Kiva kanniskella tavaroita, kun pierua pukkaa. Että ei kiitos teidän hernekeitoille.
Mitä ihmettä täällä hölistään? Olen nainen enkä ole ikinä muutoissa "suunnitellut", vaan kantanut laatikoita ja tavaroita. Kyllä niitä hyvin jaksaa kantaa. Ei kaikki kamat ole sohvia ja pesukoneita.
Loppusiivous on tehty myös myöhemmin. Muuttopäivä on ihan oma juttunsa.
Meillä oli kuumia voileipiä kana-, tonnikala-, vihannes- ja jauhelihatäytteillä juuston ja paprikan lisäksi kodissa josta muutettiin. Sen lisäksi oli kakkukahvit loppupäässä ja lisää samoja tarjolla. Muutto kesti nelisen tuntia, mutta väki viihtyi vielä kolme tuntia päälle. Olutta oli tietenkin riittävästi.
Kyllähän loppusiivouksen voi joutua tekemään muuttopäivänä, jos muuttaa vuokrakämpästä toiseen. Uuteen pääsee muuttamaan samana päivänä kun vanha pitää luovuttaa. Omistusasunnon muutossa toki on helpompaa, kun loppusiivouksen ehtii tekemään myöhemmin.
Ja mitä itse aiheeseen tulee, ihmettelisin kovasti, jos henkilö, jonka muuttoa olen tekemässä, rupeaisi käyttämään aikaa kokkailuun ja astioiden etsintään siinä vaiheessa, kun pitää kantaa laatikoita ja huonekaluja. Muuttopäivänä ei ole aikaa ylimääräiseen, siispä joku muu saa tehdä ruokaa, ja tässä pizza on kyllä helpoin vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä täällä hölistään? Olen nainen enkä ole ikinä muutoissa "suunnitellut", vaan kantanut laatikoita ja tavaroita. Kyllä niitä hyvin jaksaa kantaa. Ei kaikki kamat ole sohvia ja pesukoneita.
Loppusiivous on tehty myös myöhemmin. Muuttopäivä on ihan oma juttunsa.
Niin, eli et ole koskaan muuttanut tuntien matkan päähän?
Kyllä se siivous on usein vaan pakko tehdä silloin kun tavarat on kannettu autoon ja ennen kuin lähdetään ajamaan. Koska takaisin ei tulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän loppusiivouksen voi joutua tekemään muuttopäivänä, jos muuttaa vuokrakämpästä toiseen. Uuteen pääsee muuttamaan samana päivänä kun vanha pitää luovuttaa. Omistusasunnon muutossa toki on helpompaa, kun loppusiivouksen ehtii tekemään myöhemmin.
Ja mitä itse aiheeseen tulee, ihmettelisin kovasti, jos henkilö, jonka muuttoa olen tekemässä, rupeaisi käyttämään aikaa kokkailuun ja astioiden etsintään siinä vaiheessa, kun pitää kantaa laatikoita ja huonekaluja. Muuttopäivänä ei ole aikaa ylimääräiseen, siispä joku muu saa tehdä ruokaa, ja tässä pizza on kyllä helpoin vaihtoehto.
Siivouksesta samaa mieltä ja se onnistuu nopeasti ja pakkausta ei kannata jättää muuttopäivään niinkuin täällä on toivottu.
Ruokailu riippuu paljon tilanteesta. Joka tapauksessa jokaisen on syötävä jossain vaiheessa ja jos on paljon väkeä, osa saattaa olla parempia keittiössä kuin laatikoiden kantamisessa. Vaan simppeliä jos muuttoaikataulu ei ole aivan lyhyt. Meidän kaksi muuttoa on ollut 160 km enkä siinä apuna olleille olisi kehdannut valmispitsoja tarjota, en ehkä edes pitserian pitsoja. En muista mitä ruokaa laitoimme silloin, jotain kunnollista kotiruokaa kuitenkin. Kun ollaan parin kilometrin tai kahden kerroksen muuttoja tehty ruoat on olleet tavallisempia, kahden kerroksen muutossa taisi olla vain kahvipullaa jne. tai sitten jomman kumman äiti toi ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppusiivous on tehty myös myöhemmin. Muuttopäivä on ihan oma juttunsa.Niin, eli et ole koskaan muuttanut tuntien matkan päähän?
Kyllä se siivous on usein vaan pakko tehdä silloin kun tavarat on kannettu autoon ja ennen kuin lähdetään ajamaan. Koska takaisin ei tulla.
Sen siivouksen voi tehdä etukäteen tavaroita pakatessa. Pesee vaan tarvittavat seinät ja lattiat muuton yhteydessä. Sen hoitaa yksi ihminen.
Kannettiin yhden kaverin muuttolaatikoita autoon ja eräs tuli paikalle myöhässä. Istahti banaanilaatikon päälle, avasi kaljan ja valitteli krapulaa. Sai se ähisten pari laatikkoa kannettua. Ehkä mielenkiintoisin muutto missä olen ollut apuna.