Minkä maiden musiikista tykkäät?
Kommentit (29)
Klezmer on minun suosikki folk-musiikkia, upea yhdistelmä iloa ja surua. Afrikkalainen musiikki taas on niin ihanan hyväntuulista, että sitä kuuntelee ilokseen. Harvoin itse tanssin keikoilla koko iltaa, mutta Staff Benda Bililin (taitaa olla Kongosta) musiikki on sellaista, että aina tulee tanssittua alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos vielä kehtaan sanoa, kun tulee jo liian pitkä lista niin Joshua Kadisonin ( Usa) biisejä tulee kuunneltua sekä puolalaisista Karel Bednarek ja muitakin kuuntelussa. Nyt lopetan :)
Siis Kamil Bednarek korjaan.
Victor Deme on usein kuuntelussa. Löysin joskus sattumalta Yafake biisin. Hän oli Burkina Fasosta.
Minulla on kaksi suosikkia yli muiden. Barokkimusiikki ja klezmer!
Mua viehättää kovasti "itämaiset" rytmit ja sävelkulut ja soittimet.... arabimusiikissa ja intialaisessa musassa on jotain tosi kiehtovaa, mutta se pitää miksata osin länsimaiseen kuosiin. Esim. house tai deep house -sävytettyinä kyseiset orientaalimusat toimivat helkkarin hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Mua viehättää kovasti "itämaiset" rytmit ja sävelkulut ja soittimet.... arabimusiikissa ja intialaisessa musassa on jotain tosi kiehtovaa, mutta se pitää miksata osin länsimaiseen kuosiin. Esim. house tai deep house -sävytettyinä kyseiset orientaalimusat toimivat helkkarin hyvin!
Mä tykkään Desert Dwellersin musiikista, joka yhdistää just elektronista musiikkia ja itämaisia meditatiivisia biittejä.
Jos ap. tarkoitti muuta kuin englanninkielistä pop-, soul- ja rock-musiikkia, niin
- brasilialainen bossa nova
- espanjalaisen Silvio Rodriguezin musiikki
- keski-eurooppalainen klassinen musiikki (Bach Saksasta, Chopin Puolasta jne.)
- saksalaiset ja englantilaiset virret ja kirkkomusiikki
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jos vielä kehtaan sanoa, kun tulee jo liian pitkä lista niin Joshua Kadisonin ( Usa) biisejä tulee kuunneltua sekä puolalaisista Karel Bednarek ja muitakin kuuntelussa. Nyt lopetan :)