Ostatteko tuotteita pakkauksen perusteella?
Itse en koskaan. Katson vain valmistusmaata ja ainesosasisältöä. Enemmänkin, jos on joku pakkaus nostamassa hintaa, jätän ostamatta. Poikkeuksena on joku lakupaketti, josta joku järjestö saa pienen siivun kun on oma logo (se siivu on muuten todella pieni, tyyliin 15-25 % myyntihinnasta).
Kommentit (6)
No yksi pakkaustyyppi on joka saa minut harkitsemaan, ja se on peltipurkki. En tiedä mikä siinä on, mutta tekee mieli ostaa. Ei niitä kyllä montaa ole kertynyt silti.
Kyllä, ostan lähes aina kivoimman näköisen pakkauksen.
Kyllä ja en. En mä siitä pakkauksesta muuten välitä, mutta se herättää huomion ja vaikuttaa mielikuvaan tuotteesta, joten toisinaan houkutun ostamaan jotain pakkauksen perusteella. Ehkä jopa maun tulkitsee eri tavalla ennakko-odotuksen mukaan? Kaikkihan järjellä tietävät, että pakkaus on itse tuotteesta erillinen asia, mutta sille on syynsä, miksi pakkausten ulkoasuja suunnitellaan niin huolella.
En, mutta täysin bulkki pakkaus voi mennä ohi, koska on vaikeampi huomata. Toisaalta, liian huomiota herättävä pakkauskin jää hyllyyn, koska herättää epäilykset.
Jos kaksi tuottetta on muuten aivan samat, ostan sen joka on pakattu ekologisemmin.
Sama. Selaan aina ainesosaluettelon läpi ja suosin kotimaista.