Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista että päihderiippuvainen syyttää muita päihteidenkäytöstään?

Vierailija
26.04.2020 |

??

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa kuin naisten syömishäiriöt, itsetunto- ja mt-ongelmat. Aina on muiden syytä.

Vierailija
22/23 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyypillistä.

Mun ex juo ja aina kun olen siellä kun ottaa niin muuttuu ihan psykoottiseksi ja syyttelee mua aivan mielikuvituksellisista jutuista esim. viime kerralla että en ole voinut laulaa erästä suosittua lastenlaulua lapsellemme kun hän oli vauva. Tyyliin tuutituutilullaa- koska en osaa niitä sanoja ja ainostaan hän on opettanut sitä lapselle.

Monta tuntia ihan mt tason juttuja. Kaippa tuo on joku alkoholin myöhäisvaikutuksista.

Se vaihe on jo mennyt ohi että juo koska olen niin veemäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki addiktit tuota tekee. Katsopa joskus sarjaa Hengenvaarallisesti lihava. Syyttävät kaikkia ja kaikkea paitsi itseään. Addiktit ovat vastenmielisiä.

Niin kuin kaikki sairaat vai? Ärsyttää kun porukka myöntää (noin periaatteessa), että riippuvuus on sairaus. Kuitenkaan heitä ei koskaan kohdella kuten sairaita. Sun logiikalla syöpäpotilaatkin on vastenmielisiä.

Syöpäpotilaat varmaan harvemmin syyttää muita ihmisiä ja kieltäytyy hoidoista. Jos näin tekisivät, olisivat vastenmielisiä. Ihan oma valinta on hakeutua hoitoon tai olla hakeutumatta.

Ei. Väärin. Kertoo paljon siitä, että et ymmärrä taudinkuvaa. Jokaisessa taudissa on omansa. Se että alkoholisti syyttelee muita, piilottelee juomiaan, juo salaa, kieltää ongelman, välttelee hoitoa ja niin edelleen ja niin edelleen, on OSA TAUTIA. Se nimenomaan kuuluu taudinkuvaan. Jos ei ymmärrä alkoholismia sairautena, noita voi pitää itsekkyytenä, ilkeytenä tai välinpitämättömyytenä. Todellisuudessa ne ovat oireita siinä missä koronapotilaalla hengen ahdistus tai lihaskivut. Ei hän niitä valitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan