Mies ei edes aio lopettaa juomista
Miesystävä iältään 54v, on välillä kuin kuriton kakara. "Tämmöne mä oon, ota tai jätä". Välillä hän käyttäytyy kuin olisi sinkku. Lauantaina ei suunniyella yhteisiä menoja sillä hän on aamulla ostanut jo 6packin olutta, joten hänen lauantai menee niin ja mä (tyhmänä) kattelen vierestä. Ei, ei, ei emmä tämmöstä halua.
Ollaan oltu noin vuosi yhdessä ja useampi viikonloppu myös. Aina se on juonu. Yks lauantai klo 11 sanoi ettei juo, mutta klo 12 oli jo noukkimassa olutta.
Hitto mun tekis mieli ravistella sitä ihmistä, eikö se tajuu mitä se tekee itselleen ja mulle.
Sen tiedän, ettei se tuu lopettaan, eikä edes vähentään juomistaan. Sunnuntaiki menee mielummin oluen kun mun kanssa, eikö tää kerro sitä, että sen arvostus mua kohtaan on puhdas nolla?
Kommentit (25)
No tuohan on helppo tilanne. Mies on päättänyt mitä haluaa. Nyt sinun täytyy vain tehdä sama.
Ei se kerro mitään arvostuksesta sinua kohtaan vaan alkoholiriippuvuudesta. Sinulla on nyt valinnan paikka:
Jos haluat olla hänen kanssaan, jatka. Hyväksy se, että viikonloput tulevat jatkossa olemaan samanlaisia, ja löydä itsellesi niihin mielekästä tekemistä ilman häntä. Tai hänen kanssaan mutta hyväksyen sen, että hän tulee olemaan kännissä.
Tai valitse elämä ilman häntä.
Assburger kirjoitti:
No, olut on hänelle tärkeämpi kuin sinä.
Erään ystäväni tytär jätti miehensä.
Mies joi joka ilta 6 olutta.
Vaimo antoi vaihtoehdot, jompikumpi lähtee, olut tai perhe.
Mies valitsi oluen.
Näitä 6-8 olutta joka arki-ilta juovia työssä käyviä on paljon!
Ihan varmasti on. Surullista.. Tässä se alkoholin voima nähdään, menee jo perheen edelle :(. Ap
Siis pelkän sixpäkin juo? Eihän se ole mitään.
Millainen vätys olet itse, jos et saa poistettua moista juoppoa äijää elämästäsi? Miten olet tuollaisen edes huolinut? Kertoo sinusta yhtä paljon kuin juoposta ukostasikin. Ansaitsette toisenne.
Jos se on alkoholisti, niin ei se on riippuvainen siitä alkoholista, vaikka järki sanoisi mitä tai kumppani sanoisi mitä.
Joskus alkoholistille tekee hyvää, kun se jätetään juomaan kaikessa rauhassa ihan yksin. Saa löytää oman pohjanoteerauksensa ihan yssikseen, jolloin tajuaa oman tilanteensa.
No itse olet miehes valinnu. Oikein hän sanoo, ota tai jätä.
Mies itsehän sen jo sanoi: ota tai jätä. Mitään muuta neuvoa et tähän tilanteeseen tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kerro mitään arvostuksesta sinua kohtaan vaan alkoholiriippuvuudesta. Sinulla on nyt valinnan paikka:
Jos haluat olla hänen kanssaan, jatka. Hyväksy se, että viikonloput tulevat jatkossa olemaan samanlaisia, ja löydä itsellesi niihin mielekästä tekemistä ilman häntä. Tai hänen kanssaan mutta hyväksyen sen, että hän tulee olemaan kännissä.
Tai valitse elämä ilman häntä.
Tää vastaus avas jotenkin silmät. On aika pohtia mitä mä oikeasti haluan. Kiitos..ap
Helvettiäkö valitat, itse olet polkusi valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Juuei varmaankaan, joka ilta menee tää määrä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään ole mitään, jos vaan viikonloppuisin juo siksarin per ilta eli 12 olutta.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa päivää sulle, olet varmaan täydellinen kun noin voimakkaasti vastaat. Pus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään ole mitään, jos vaan viikonloppuisin juo siksarin per ilta eli 12 olutta.
Arkena juo myös 3-6 isoa tölkkiä.
Jos vähän tissuttelee viikonloppuisin, niin sehän on normaali suomalainen mies. Duunari, olettaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos vähän tissuttelee viikonloppuisin, niin sehän on normaali suomalainen mies. Duunari, olettaisin.
Ei oo duunari vaan osa-aika töissä, jolla rahat vähän väliä loppu. Sitä en ymmärrä kuinka ne olueen aina riittää :D ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo duunari vaan osa-aika töissä, jolla rahat vähän väliä loppu. Sitä en ymmärrä kuinka ne olueen aina riittää :D ap
Tokihan viinaan aina löytyy rahaa. Toista ihmistä ei voi muuttaa. Raitistumisen pitää lähteä alkoholistista itsestään. Huutaminen, mököttäminen tai erolla uhkailu ei auta. Jos uhkailet erolla, se pitää pystyä myös toteuttamaan. Turha uhkailu on yhtä tyhjän kanssa, ja juoppo myös oppii kuvion.
Kuten muutkin ovat neuvoneet, joka hyväksyt sen, millaista elämäsi juopon rinnalla nyt on, tai lähde kulkemaan omia polkujasi. Päihdelinkki-sivustolta löytyy vertaistukea, ja lukemattomia kertomuksia elämästä juopon kanssa. Onnellisia loppuja on harvalla, kuten jo arvata saattaa. Juoppo kun ei yleensä raitistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa päivää sulle, olet varmaan täydellinen kun noin voimakkaasti vastaat. Pus. Ap
Jahas. Eli olet epätäydellisyyttäsi miehen kanssa, joka tulee olemaan täydellinen katastrofi. Tiedetään jo nyt, että et ole tyytyväinen, mutta näköjään on myös niin, että olet nalkissa. Haluat enemmän kuin mitään muuta pakottaa miehen muuttumaan "rakkautesi" arvoiseksi.
Ei se ole rakkautta. Se on hätää, ja kaiken lisäksi olet aggressiivinen ja yli-innokas puolustautumaan. Mene pois roikkumasta oljenkorresta ja opettele uimaan, se korsi ei jaksa sinua kannatella. Eihän se kestä omaakaan seuraansa selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Noh ehkä se pointti tässä oli, että hän juo nuo la kaljat jo keskellä päivää, eivätkä he voi tehdä yhdessä normaali asioita.
No, olut on hänelle tärkeämpi kuin sinä.
Erään ystäväni tytär jätti miehensä.
Mies joi joka ilta 6 olutta.
Vaimo antoi vaihtoehdot, jompikumpi lähtee, olut tai perhe.
Mies valitsi oluen.
Näitä 6-8 olutta joka arki-ilta juovia työssä käyviä on paljon!