Sanontoja, joita inhoat
Ostoksille lähtevä, joka meinaa ostaa esim auton: "Laitan ostohousut jalkaan" yäk. Avataan pakettia ja kysytään: "mitähän tämä on syönyt".... örk... ...ja onhan niitä...
Kommentit (184)
Tuli jytky. Ihan kuin viikon ummetuksen jälkeen turahtaisi jotain ja kunnolla housuihin.
Ei tänne (töihin) olla ystäviä tultu hakemaan.
Pulinat pois / olen puhunut.
Jaa, jaa setämies. Taisit juuri huomata hävinneesi väittelyn.
Itse asiassa. Aivan turha hokema.
Hyvä ketju.
Sinänsä surulllista, että moni ketjua lukevista elävät näiden sanontojen mukaan.
Ugh... olen puhunut. Hyi olkoon.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin ja kaiken kritiikin vääntäminen mielen pahoittamiseksi. NIIN kulunutta!
En tiedä, olen vain täällä töissä.
"Ota itse selvää", kun pyydetään lähdettä väitteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven."
Eli vain täydelliset (= ei kukaan) saavat kertoa, jos eivät hyväksy jonkun toimintaa.
Miksi tätä alapeukutettu? Onko tuo teistä mukava sanonta, vai luulitteko minun olevan itse tuota mieltä?
Varmaan siksi, kun raamatunlauseet ovat niin vakiintunut osa kulttuuria ja yleistä kielenkäyttöä, ettei niiden moittimista pidetä mielekkäänä.
Herran haltuun.
Suu auki silmät kiinni, setä antaa makiaa!
Pää jää vetävän käteen. Ei ole koskaan jäänyt, vaikka monesti olen vetänyt. :)
”Minulla on kotonakin ruokaa.” Tarkoittaa, että ei mennä juhliin syömisien takia.
”Annetaan armon käydä oikeudessa. ”
Parempi pyy pivossa, kuin kymmenen oksalla. (Saahan sitä käydä katselemassa muita, vaikka olisi oma ukko kotona ;))
”Haukkana tunkiolla”, ”Käsi ojossa”, ”Eletään kuin siat pellossa.” ”Lyödä raamatulla päähän”.
Oikeastaan kaikki sananlaskut ovat ärsyttäviä. Sitä on helppo töksäyttää jotain muka sopivaa.
Raamatusta tulee paljon sanontoja.
Mielestäni ärsyttävän kliseistä on hautajaisissa ”On aika heitellä kivet, ja on aika kerätä kivet.” Sitten itketään. Mitä sitäkin sitten.
"jaksaa jaksaa"
eikä jaksa!
tekopirteät tsemppaussanonnat...juu ei kiitos