Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko koronatilanteen aikana perheellänne jäänyt rahaa säästöön vai kulunut aiempaa enemmän?

Vierailija
26.04.2020 |

Meillä jäänyt selvästi säästön puolelle. Kun ei ole enää oikein muuta paikkaa kuin ruokakauppa ja alko, minne sitä voi kuluttaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön jää. Mitään ei tehdä eikä ostella.

Vierailija
2/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole elämä muuttunu mitenkään, kivasti vähemmän väkeä ulkona lienee ainoa ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoissa. Ulkona ei käydä syömässä jne ja bensaakin menee paljon vähemmän. Toisaalta on nyt tullut ostettua pihalle kaikenlaista ja panostettua pihan keväthuoltoon kerrankin.

Vierailija
4/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautettu, joten ei ole pelkoa säästämisestä. Päin vastoin olemassa olevia säästöjä on syöty (kirjaimellisesti). Onneksi kassasta tuli maksupäätös, joten vihdoin saan jotain rahaakin jostain.

Vierailija
5/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän väkeä on ulkona kuin aikoihin. Ihmisistä on tullut harrastushulluja. Rahaa meni vähemmän, mutta nyt kun taas pääsee paremmin palveluihin kun availevat oviaan, niin ne kaikki säästetty on käytännössä mennyt jo.

Vierailija
6/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mä olen tehnyt remonttia (maali on yllättävän kallista) ja ostanut jotain sisustusjuttuja nettikaupoista. Juuri perjantaina tilasin uuden kahvinkeittimen. Torstaina itselleni tuulitakin. Lasten harrastukset olen maksanut täysimääräisenä, ihan solidaarisuudesta. Ravintoloissa ei käydä juuri muutenkaan, joten tämän viikon kotiintilaus oli ihan ekstrakulutusta. Olen myös tilannut kukkia kotiin. Itse olen ajatellut, että kun oma toimeentulo on turvattu, niin jatkan ihan normaalisti tai ehkä mieluummin kulutan enemmänkin (mieluusti kuitenkin palveluita tai muuten tarpeellista).

Ruokakauppaan menee myös selkeästi enemmän rahaa.

Vierailija
7/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutosta. Ennenkään ei ole ollut varaa mihinkään ylimääräiseen, ihan samat jutut sieltä ruokakaupasta tulee mukaan kuin ennenkin. Ruokaa nyt enemmän kun kaikki on kotona.

Vierailija
8/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettu on normaaliin tapaan ja ihan myös käyty niissä kaupoissa.

Ostettu puutarhakalusteet.

Kävin ostamassa myös taiteilijatasoisia värikyniä ja ym.

Ostin Pentikistä lakanoita.

Prismasta ulkoilupuku ja juoksukengät eräästä kaupasta.

Tilannut olen läppärin, pimennysverhot,Dysonin tuulettimen.

Eli törsätty on ja paljon.

Vielä auto kovavahaukseen ja kukat ja mullat ostan ihan normaaliin tapaan toukokuun lopulla.

Vierailija
9/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sama tilanne. Käyn normaalisti töissä, aiemminkin olen ostanut vain tarpeeseen. Olen myös halunnut tukea paikallisia liikkeitä, koska työpaikan säilymisen vuoksi olen kokenut sen velvollisuudekseni. Olen ostanut mm. ruokailuryhmän, terassikalusteet, grillin, tuulihousut ja lenkkarit. Salikortti on ainoa, mikä on nyt jäänyt ostamatta.

Vierailija
10/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästön puolelle jää (aiemmin mennyt ulkona syömiseen, työpaikan ruokalaan, bensaan, bussikorttiin) Voisi jäädä enemmänkin, mutta olen tehnyt nyt netin kautta hankintoja eli raha liikkuumutta menee vain eri kohteille kuin yleensä.

Vierailija
11/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt paljon enemmän. Nettipankkia kun katsoo, niin lista menoista on lyhyt. Kerran viikossa ruokaa marketista, satasen siirrot lasten tileille ja normilaskut.

Vierailija
12/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluu enemmän. En ole tuhlaillut ennenkään. Mutta ruokaan menee nyt enemmän, kun kaikki lapset syö kotona.

Vierailija
13/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää säästöön, kun ei tarvitse pojan päiväkoti maksuja maksaa.

Vierailija
14/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on saanut siirtää säästötilille ylimääräiset, ruokakauppaan ja polttoaineisiin menee rahaa niinku normaalistikin.

Vierailija
15/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluu enemmän, koska lukiolaiset syövät kaikki ateriansa kotona. Ja ostamme ruoan ulkoa kuten ennen Koronaakin eli 1-2x/vkossa.

Vierailija
16/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussan puolella. Töissä normaalisti, lapsella pieneni pk-maksu (meillä saa jokaisesta poissaolopäivästä hyvityksen korona-ajan). Ei tuu ostettua kuin ruokaa niin säästöön jää, ajattelin tosin jos tekisi kotona rästiin jääneitä pintaremppoja eli tapettia ja maalia. Huonekaluja pitäisi uusia myös.

Vierailija
17/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plusmiinusnolla tilanne varmaan. Bensaan ei mene juuri mitään kun aiemmin pelkkiin työmatkoja 130km/pv. Työpaikkalounaisiin meni kahdelta noin 120€/kk mutta nyt sitten ollaan koko perhe kotona ja ruokaan menee enemmän.

Shoppailtu/ muitaostoksia varmaan vähän vähemmän kuin normaalisti mutta matkapäivärahat ja kilometrikorvaukset on jääneet pois.

Vierailija
18/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500 € on tullut ylimääräistä säästöä.

Vierailija
19/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa kuluu nyt lähes tuplasti sen, mitä normaalioloissa. Lapset ovat saaneet päiväkodissa aamupalan, lounaan ja välipalan, kotona eivät ole juuri syöneet muuta kuin iltapalan. Nyt he syövät kaikki ruokansa kotona. Samoin minä ja mies, ei enää ilmaista opiskelijan kouluruokaa.

Muuten olemmekin ostaneet näillä pienillä tuloilla vain sen, mitä välttämättä tarvitsemme, tuohon ei ole tullut muutosta. Eikä ole oikeastaan mitään, mistä säästää, sillä esimerkiksi matkat olemme tähänkin asti kulkeneet pyörillä tai jalan. Samalla kirppismyynti on täysin jäässä, lisätulojen saanti on hankalaa. Kotiin kaivattaisiin myös uusia virikkeitä, sisälle ja pihalle, nyt kun täällä ollaan 24/7.

Vierailija
20/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän viikon bensakulut 38 €. Yleensä tuo menee viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan