Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5h kävelylenkki ja kulutus yli 600kcal? Onko mahdollista?

Vierailija
25.04.2020 |

Kävin eilen 1,5h kävelylenkillä ja vasta nyt huomasin, että aktiivisuusranneke antoi kulutukseksi n. 650kcal. Voiko noin suuri luku pitää paikkansa? Kävelin vajaat 8km, eli en mitään kovaa vauhtia. Olen kyllä lihava, bmi 39.

Eipä asialla mitään väliä ole. Kilot tiputetaan syömällä oikein, mutta aloin vain ihmetellä asiaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi pitää paikkaansa. Painoosi nähden teit todella hyvän urheilusuorituksen. Hyvä sinä 👍

Vierailija
2/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, painava kroppa kuluttaa paljon. Minulla kuluu 1,5 h juoksulenkillä noin 900 kaloria, mutta painankin vain 56 kiloa. 85-kiloisella miehelläni kuluu lenkeillä 50 % enemmän kaloreita kuin minulla. Toki nämä ovat aina arvioita.

Laihtuessa onkin tärkeä muistaa, että keventynyt kroppa kuluttaa vähemmän eli tämä pitää huomioida syömisissä ja myös liikunnassa.

Vierailija
4/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi pitää paikkaansa. Painoosi nähden teit todella hyvän urheilusuorituksen. Hyvä sinä 👍

Ihan oikeasti? Ei tuo ollut edes rankka. Olisi jaksanut kevyesti samalla tahdilla vielä ainakin 30min, mutta oli tosi kova pissahätä :)

Vierailija
5/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei 8 km 1,5 tunnissa on varsin hyvä vauhti! Jatka samaan malliin!

Vierailija
6/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painat noin 100 kg, tuo oli ihan oikea lukema. Kävely kuluttaa 0,8 kcal jokaista käveltyä kilometriä ja kävelijän painokiloa kohti. 100 kg painava henkilö kuluttaa siis kilometrin matkalla 80 kcal.

Vierailija
7/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, hieno suoritus :). Tällä viikolla kulutin omalla 8km:n lenkilläni vajaat 300 kcal. Aikaa tuohon kului n. 45 minuuttia. Keskisykkeeni oli 170 ja painoa minulla on noin 50 kiloa (tämä varmaan suurin selittävä tekijä tuolle omalle alhaisemmalle kulutukselleni).

Vierailija
8/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, hieno suoritus :). Tällä viikolla kulutin omalla 8km:n lenkilläni vajaat 300 kcal. Aikaa tuohon kului n. 45 minuuttia. Keskisykkeeni oli 170 ja painoa minulla on noin 50 kiloa (tämä varmaan suurin selittävä tekijä tuolle omalle alhaisemmalle kulutukselleni).

50 kg painava kuluttaa kaloreita samanpituisella lenkillä (matkassa mitattuna, ei ajassa) puolet siitä, mitä 100 kg painava.

Vierailija
9/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo voi olla mahdollista, kävelin tänään tunti kaksikymmentä minuuttia ja 7 km,

kaloreita kului 350.

Vierailija
10/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on painoa 65kg ja kun kävelen 90min niin nopeasti kuin pystyn, kuluu rannekkeen mukaan 500-600kcal.

Vierailija
11/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 kg painava kuluttaa kaloreita samanpituisella lenkillä (matkassa mitattuna, ei ajassa) puolet siitä, mitä 100 kg painava.

Jos juoksee puoli tuntia, niin kuluttaa yhtä paljon kaloreita kuin tunnin kävelylenkillä.

Lähde: https://www.ukkinstituutti.fi/tietoa_terveysliikunnasta/liikunta_ja_pai…

Vierailija
12/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on painoa 65kg ja kun kävelen 90min niin nopeasti kuin pystyn, kuluu rannekkeen mukaan 500-600kcal.

Tuo vastaan sinun painollasi noin 10-10,5 km:n kävelyn kalorinkulutusta, joten tuntuu täysin uskottavalta aikaan nähden.

Vierailija
13/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo voi olla mahdollista, kävelin tänään tunti kaksikymmentä minuuttia ja 7 km,

kaloreita kului 350.

Jos painat noin 60 kg ja ap noin 100 kg, niin kulutuksesi kikometriä kohti on noin 60 % ap:n kulutuksesta.

Vierailija
14/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos juoksee puoli tuntia, niin kuluttaa yhtä paljon kaloreita kuin tunnin kävelylenkillä.

Suurin osa erosta tulee siitä, että juoksemalla etenee samassa ajassa selvästi enemmän kilometrejä kuin kävellessä. Matkaan nähden ero juoksun ja kävelyn kalorinkulutuksessa on aika pieni. Juoksu kuluttaa 1, kävely 0,8 kcal kilometriä ja liikkujan painokiloa kohti. Tämä on selvästi tarkempi arvio kuin sykemittarin antama, jos sykemittariin ei ole asetettu henkilön mitattua hapenottokykyä ja maksimisykettä.

Vierailija
15/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa erosta tulee siitä, että juoksemalla etenee samassa ajassa selvästi enemmän kilometrejä kuin kävellessä. Matkaan nähden ero juoksun ja kävelyn kalorinkulutuksessa on aika pieni. Juoksu kuluttaa 1, kävely 0,8 kcal kilometriä ja liikkujan painokiloa kohti. Tämä on selvästi tarkempi arvio kuin sykemittarin antama, jos sykemittariin ei ole asetettu henkilön mitattua hapenottokykyä ja maksimisykettä.

Luitko ollenkaan kommenttia, johon vasyasit? Siinö ei ollut matkasta mitään puhetta. Tottakai pidemmällä matkalla kuluttaa enemmän. Tuolla linkin takana näköjään kerrotaan liikunnan kuormittavuuskertoimista. Niilläkään ei ole mitään tekemistä matkan kanssa. Ja useat sykemittarit laskevat maksimisykkeen käyttäjän sukupuolen ja iän mukaan. Useimmat sykemittarit kysyvät tätä laskemaansa arvoa korkeamman sykearvon havaitessaan, että tallennetaanko se maksimisykkeeksi, joten käyttäjällä(tai mittarilla) voi olla hyvinkin tarkka tieto maksimisykkeestä.

Vierailija
16/21 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin huvikseni Polar Flowsta, että olen kuluttanut 11,25 km lenkillä 916 kcal. Aikaa meni tunti ja 45 minuuttia. Jää matalammaksi kun tuo paino kg × 0,8 × km, tosin keskisyke näkyy olevan vain 135. Johtuisiko siitä, tai sitten mittaus heittää.

T. 130 kg kävelijä

Vierailija
17/21 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin huvikseni Polar Flowsta, että olen kuluttanut 11,25 km lenkillä 916 kcal. Aikaa meni tunti ja 45 minuuttia. Jää matalammaksi kun tuo paino kg × 0,8 × km, tosin keskisyke näkyy olevan vain 135. Johtuisiko siitä, tai sitten mittaus heittää.

T. 130 kg kävelijä

Ei sykemittari pysty mitenkään mittaamaan, kuinka paljon oikeasti kulutat. Se mittaa vain sykettäsi ja pyrkii sen ja valitsemasi liikuntamuodon perusteella päättelemään, kuin raskasta liikunta on ollut. Sykemittarin antama kulutus on vain karkea arvio. Tuo kaavalla saatu on selvästi tarkempi, vaikka ei sekään ihan täsmällinen, koska se ei ota huomioon esim. eroja kävelytyyleissä ja maaston korkeuseroja.

Vierailija
18/21 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aktiiviranneke antaa tunnin ripeälle kävelylle jotain 650-750 kalorilukemia. Painoa on kyllä ja kuntokin niin kehno että sykkeen saa nousemaan kivasti kävellenkin. Tosin vauhti on todellakin ripeää kävelyksi eli seuraava vaihde olisi jo hölkkää. 

Vierailija
19/21 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, eipä tuo kulutusinfo sitten niin pielessä ollutkaan. Lenkin aikana keskisyke oli vain 121, eli kyseessä ei ollut mikään nopea tai rankka lenkki. Kävelen vain pään tuulettamiseksi, en laihdutuksen takia. Ruokavalio on tarkkailussa ja sillä mä nämä kilot aion saada pois. Ap

Vierailija
20/21 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä te tuota kulutusta mittaatte? Jollain kellolla? Tekisi mieli ostaa joku härpäke mutten tiedä niistä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä