Riidan aikana poikaystävä otti esiin kipeimmän traumani ja käytti sitä minua vastaan
Miten kukaan voi olla niin paha että riidan hetkellä tekee noin rakastamalle ihmiselle?? Miksi edes kerroin sen hänelle :( olen vihainen myös itselleni. Olisi pitänyt pitää trauma sisällä
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin, ap on ihan viaton pulmunen. mitään ei tehnyt eikä sanonut itse. hohhoijaa.
haukkukaa nyt kaikki miestä ja blaablaablaa.
Mitä ap teki?? Kerro nyt kun "tiedät".
Ei tietenkään yhtään mitään. Mies riiteli ihan itsensä kanssa ja ap on viaton raukkauhriparka. Kamala mies ja blaablaablaablaa. Kotkotkotkot
Täytyy sanoa että olen aika raukka koska en osannut pitää tilanteessa ollenkaan puoliani vaan jähmetyin täysin koska järkytyin niin syvästi :(
Erittäin tyypillistä traumatisoituneen käytöstä. Oletko tällä hetkellä avun piirissä? Olisi hyvä päästä keskustelemaan tuosta kokemuksesta jonkun ammattilaisen kanssa.
Julma poikaystävä.. Oisko parempi olla yksi?
Tuossa tilanteessa harkitsisin eroamista. Itselläni oli eräs arka saavuttamatta jäänyt asia, josta kerroin silloiselle vaimolleni. Tämä sitten alkoi jossain vaiheessa yhä uudelleen ja uudelleen riitojen yhteydessä nostamaan tämän saman asian esiin vaikka työskentelin jatkuvasti sen saavuttamiseksi samalla kun elätin perhettäni.
Lopulta sitten ymmärsin ettei vaimoni rakastanut minua vaan muita asioita. Siinä vaiheessa kun otti eron. Nyt olen saavuttanut tuon asian ja tiedän etten enää koskaan katsele sellaista ihmistä joka haavoittaa sinua pahiten sen jälkeen olet laskenut suojauksesi.
Vieläkin paskana ja hämilläni :'(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olit avoin ja luotit. Kerroit. Ihminen ei kunnioita sinua, kun käyttää sitä traumaasi aseena.
Jotkut on tommosia. Eivät osaa riidellä toista ihan maahan polkematta.Onko väärti opettaa riitelemään?
En tiedä.
Jos loukkaa syvästi, niin kannattaako jäädä vai lähteä?Onko kunnioitusta molemmin puolin?
Tää kuulostaa ihan Minkkiseltä :D
Jätä se. Tuo oli sellainen temppu jota ei kuulu antaa anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on käynyt joskus riidan aikana noin. Silloin tuohtuneina ihmiset toisinaan käyttäytyvät tavoilla joita eivät itsekään hyväksy.
Olemmeko muka ainoa tällainen pari? Kumpikin on toisinaan käyttäytynyt riidan aikana todella törkeästi silkkaa kypsymättömyyttään. Yhteiset vuodet ovat onneksi hioneet molemmilta pahimpia särmiä pois, vaikka silti yhä joskus tulee ylilyöntejä.
No ette taatusti! Varmaan moni mammakin oikeesti haukkuu miehensä maanrakoon ja nöyryyttää ja alistaa, mutta täällä heristelevät nyt sormeaan... Sinä vaan kehtaat myöntää asian.
Mitä sinä itse sanoit ja teit sitä ennen?
Vierailija kirjoitti:
Meillä riidoissa mies löi aina vyön alle sanoillaan. Itse olin ilkeä, mutten koskaan käyttänyt hänen traumaansa aseena, koska tiesin, ettei ikinä unohtaisi sitä ja suhde olisi sitten taputeltu. Luulen, että se heikommilla oleva yleensä turvautuu likaisempiin temppuihin.
Itse sanoin, etten enää paskaa kuuntele kertaakaan ja jos jatkaa, eroan. Enää emme riitele noin, vaan kuten aikuiset.
Vähättelet omaa ilkeyttäsi :D Just noin...
Emme tiedä ap:sta yhtään mitään. Voi olla että hänkin teki todella paskamaisesti. Harvoin toinen suuttuu noin älyttömästi kun toinen yrittää asiallisesti vaan keskustella.
Kyllä tuo herättää epäilyt, ettei ap kerro mitä itse teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pahat" ihmiset eivät rakasta. Siinä sinulle vastaus.
Poikaystäväni mielestä hän on Jeesuksesta seuraava... Pitää itseään hyvänä ihmisenä ja kaikki ketkä hänet tuntevat pitävät myös, sanoillaan on minua kohtaan piru suljettujen seinien sisällä
Ap
Tunnen tämän ihmistyypin! Haluaa olla niskan päällä, käyttää käsittämättömän julmaa henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Oikein mukava mies muitten silmissä.
Juokse!
Täti 54 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pahat" ihmiset eivät rakasta. Siinä sinulle vastaus.
Poikaystäväni mielestä hän on Jeesuksesta seuraava... Pitää itseään hyvänä ihmisenä ja kaikki ketkä hänet tuntevat pitävät myös, sanoillaan on minua kohtaan piru suljettujen seinien sisällä
Ap
Tunnen tämän ihmistyypin! Haluaa olla niskan päällä, käyttää käsittämättömän julmaa henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Oikein mukava mies muitten silmissä.
Juokse!
Mikä ihmistyyppi sellainen on?
Puhun omasta kokemuksesta. Alussa tasapainoiselta vaikuttaneet kumppanit ovat paljastuneet hyvin haavoittuvaisiksi. Ehkä traumataustan omaavana tietynlainen käytös tuntuu tutulta ja siksi kumppanit ovat valikoituneet näin. Tai sitten psyykkisesti tasapainoiset ihmiset ovat samanlaisia taruolentoja kuin yksisarviset.