Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykoterapia on suunnattu eliitille?

Vierailija
25.04.2020 |

Esimerkiksi eläkeläiset eivät saa Kela-tuettua terpiaa vaikka sitä kipeästi tarvitsisivat.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ainakin olla hahhahaaaaaa....kun ovat psykopaatteja hahhahahaa.....

Vierailija
2/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko yksityinen terveydenhoito on suunnattu eliitille - jos et ole huomannut. Sinulle jää sitten arvauskeskus ja psykopoli, jossa saat hoitsun kanssa ”rupatella” kerran kuukaudessa, jos saat. Ei kaikille ole varaa antaa hyvää hoitoa. Tätä sanotaan myös mukainhimillisyyden verholla peitellyksi holokaustiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-tuetun, kuntouttavan terapian edellytyksenä on, että se edistää työntekoa/opiskelua/työhön paluuta jne... Tämä ei ole mielestäni elitististä vaan nimikin sen sanoo: Se on kuntouttavaa. Mihin eläkeläinen olisi kuntoutumassa? Niin, ei mihinkään.

Mikäli eläkeläisenä on tarve keskustella ammattilaisen kanssa, kunnallisen terveydenhuollon kautta voi päästä psykologille, ryhmäterapioihin ja muuhun vastaavaan.

Vierailija
4/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko yksityinen terveydenhoito on suunnattu eliitille - jos et ole huomannut. Sinulle jää sitten arvauskeskus ja psykopoli, jossa saat hoitsun kanssa ”rupatella” kerran kuukaudessa, jos saat. Ei kaikille ole varaa antaa hyvää hoitoa. Tätä sanotaan myös mukainhimillisyyden verholla peitellyksi holokaustiksi.

Mitäs sinä nyt noin? Vähän yli vuosi sitten meillä oli "maailman paras terveydenhoito", jota ei saanut missään tapauksessa sotkea millään sotella eikä yksityisiä koskaan päästää härväämään julkisen terveydenhoidon rinnalle kaikille avoimena vaihtoehtona!

Vierailija
5/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela-tuetun, kuntouttavan terapian edellytyksenä on, että se edistää työntekoa/opiskelua/työhön paluuta jne... Tämä ei ole mielestäni elitististä vaan nimikin sen sanoo: Se on kuntouttavaa. Mihin eläkeläinen olisi kuntoutumassa? Niin, ei mihinkään.

Mikäli eläkeläisenä on tarve keskustella ammattilaisen kanssa, kunnallisen terveydenhuollon kautta voi päästä psykologille, ryhmäterapioihin ja muuhun vastaavaan.

Tietysti Kela-tuen ideana on saada sen hinta mahdollisina verotuloina takaisin, mutta typerää kuvitella että tässä ei olisi mitään eettistä ongelmaa. Onhan eläkeläiselläkin oikeus psyykkiseen hyvinvointiin. En kyllä tiedä missä kunnassa pääsee psykologille tai kunnan terapiaan, olen sellaisesta kysellyt kun ei ole varaa maksaa Kelan tukeman terapian omavastuuta, eikä kuulemma ole tarjolla.

Vierailija
6/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole varaa maksaa kelan tukeman terapian omavastuuta... nyt kuset omaan sukkaan. Jokainen terapeutti hinnoittelee itsensä, mulla omavastuu on tasan 0 euroa.

Vierailija
7/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapian tarkoitus uudelleenkouluttaa yksilö asennoitumaan ja käyttäytymään siten kuin on järjestelmälle suotuisinta.

Vierailija
8/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti Kela-tuen ideana on saada sen hinta mahdollisina verotuloina takaisin, mutta typerää kuvitella että tässä ei olisi mitään eettistä ongelmaa. Onhan eläkeläiselläkin oikeus psyykkiseen hyvinvointiin. En kyllä tiedä missä kunnassa pääsee psykologille tai kunnan terapiaan, olen sellaisesta kysellyt kun ei ole varaa maksaa Kelan tukeman terapian omavastuuta, eikä kuulemma ole tarjolla.

Kela ei yhäkään tue eläkeläisen terapiaa. Maksettavaksi ei jää ”omavastuu”, vaan koko paska.

Eläkeläinen46

Vierailija
9/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan oikeasti vähävarainen, niin silloin ei ole varaa ostaa terapiaa omalla rahalla, mutta tosi monella olisi, mutta eivät älyä tai raski. Minä en ymmärrä, kun jotkut työssä käyvät tai varakkaat eläkeläiset valittavat, kun eivät saa itse tai heidän lapsensa eivät saa terapiaa ja joku voi jopa ehtiä tappaa itsensä roikkuessaan yhteiskunnan jonoissa. Hyvän psykologin voi saada 80 €/kerta ja jos vaikka käy kaksi kertaa kuussa keskustelmassa, niin väittäisin, että suurin osa ihmisistä pystyy irrottamaan sen verran rahaa jostain jättämällä jotain ostamatta tai jättämällä etelänloman väliin. Jos on kyseessä inhimillinen kärsimys ja joskus jopa henkikin, niin rahat kannattaa käyttää tuohon. Yksityiselle terapeutille voi mennä ilman lähetettä, eivätkä terapian tiedot päädy Kantaan ellei satu menemään ison paikan, kuten Mehiläisen terapeutille.

Vierailija
10/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole varaa maksaa kelan tukeman terapian omavastuuta... nyt kuset omaan sukkaan. Jokainen terapeutti hinnoittelee itsensä, mulla omavastuu on tasan 0 euroa.

Minä olen eläkkeellä, ja maksan terpiastani noin 95 euroa kerta. Käyn kerran viikossa. Ja kyllä, se pitää minut elämässä kiinni edes sen verran, etten tapa itseäni. Minulla on kohtuullinen eläke, mutta tiedän kyllä että suurella osalla tarvitsijoita ei ole tähän varaa. Eli terpia on kyllä suunnattu ”eliitille” - ei niinkään tarvitseville.

Julkinen puoli on pelkkä vitsi.

Vierailija
11/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapian tarkoitus uudelleenkouluttaa yksilö asennoitumaan ja käyttäytymään siten kuin on järjestelmälle suotuisinta.

Haluaisin kuulla tästä lisää. Minun terapeuttini yrittää saada minun ajatusmaailmani muuttumaan niin, että minä en vaatisi itseltäni kohtuuttomia työssä ja yksityiselämässä eli enempää kuin jaksan ja että kehtaisin paremmin jäädä sairauslomille silloin, kun sille on tarvetta.

Vierailija
12/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen päässyt. Jonot on sellaiset, ettei psykologille pääsekään tuosta vaan "höpöttelemään" vaan vasta sitten, kun on (liian) huonossa kunnossa. Jos olet sossun asiakas, kysy omavastuuta sieltä. Jos et niin kyllä sen verran pitäisi olla itsellä halua panostaa, että sen maksaa. Kelan tuki terapiaan on kuitenkin hyvä. Jos toimintakyky on heikentynyt, voit hakea vammaistukea. Terapia vaatii sitoutumista ja omaa työtä, kuten myös avun hakeminen. Nyt vähän sinnikkyyttä!

Vierailija
13/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei yhäkään tue eläkeläisen terapiaa. Maksettavaksi ei jää ”omavastuu”, vaan koko paska.

Eläkeläinen46

Mutta ei se siltikään ole kuin 80-90 euroa viikossa. Ei tarvii olla eliittiä, että pystyy tuon maksamaan.

Vierailija
14/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen46

Mutta ei se siltikään ole kuin 80-90 euroa viikossa. Ei tarvii olla eliittiä, että pystyy tuon maksamaan.

Kyllä tarvitsee. Puhumattakaan minimieläkeläisistä - eli nuoremmista sairastavista, joilla on kymmeniä vuosia kärsimyselämää edessä ilman varaa ammattiapuun.

Holokausti.

Vierailija
15/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi käydä terapiassa! Vai onko se jokin pakko?

Vierailija
16/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim hyväksikäytetty ei hyödy ryhmistä, päinvastoin ahdistuu lisää kun aiheesta ei saa puhua, ettei muille ryhmäläisille tule paha mieli. Eli yksilöterapia olisi perusteltua.

Myös jos kela on todennut työkyvyttömäksi eli sairaaksi, miten sairas voidaan jättää hoitamatta?? Psykiatrista hoitoa on alasajettu rankasti koko 2010-luvun.

Tämä on myös aihe joka poistuu avlta nopeasti.

Vierailija
17/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi käydä terapiassa! Vai onko se jokin pakko?

Kaikilla ei ole kermaperse-elämä. Esimerkiksi minulla on sairauksien lisäksi niin vaikeita traumoja - ja takaumia - etten voi niistä muualla puhua, enkä ilman terpia-apua voi enää elää.

Siksi.

Vierailija
18/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Kela-tuettunakin maksaa liikaa. Helsingissä on ihan tyypillistä maksaa 40e/45min pelkkää omavastuuta. Useammat kokeneet terapeutit ottaa 100 euroa kerralta. Siitä voi laskea paljon se tekee kuukaudessa, tai vuodessa. Ei todellakaan ole pienituloisten hommaa.

Vierailija
19/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Kela-tuettunakin maksaa liikaa. Helsingissä on ihan tyypillistä maksaa 40e/45min pelkkää omavastuuta. Useammat kokeneet terapeutit ottaa 100 euroa kerralta. Siitä voi laskea paljon se tekee kuukaudessa, tai vuodessa. Ei todellakaan ole pienituloisten hommaa.

Samaa mieltä tästä(kin). Eivätkä kaikki saa toimeentulotukea, joten käytännössä yhtälö on mahdoton. Lääkinnällisenä kuntoutuksena terpian saaminen on ihmeeltään samaa tasoa jeesuksen uuden tulemisen kanssa.

Vierailija
20/49 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi mennä puhumaan itsestään ventovieraalle ja vielä maksaisi siitä itse? Jos Kela ei edes korvaa kokonaan?