***3-kuumeilijat***-viikko 27
Ja taas maanantai! Ja ovisviikko!! (Toivottavasti ainakin..)
Ihan täpinöissäni odotan että saan tikutettua positiivisen ovistestin ja pääsee tekemään konkreettisesti jotain tämän vauvan eteen. Jes!
Mut nyt velvollisuudet kutsuu!
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja ovisviikkolaisille runsasta pupuilua!
:) AIHA
Kommentit (34)
Ihania uutisia saa lukea täältä! Voi kun pian päästäis kaikki täältä tuonne odotus-puolelle :)
Tosiaan Rouvar, missä piilottelet? :D Tulehan pian kertomaan miten olet jaksellut!
Oma (.). Tämä vuoto on ihan kamalan runsasta. Ihan on paha olo ollut ja vähän huipannutkin. Ja nämä KIVUT on järkyttäviä. Olokin on jotenkin ihan melankolinen. En muista sitten teinivuosieni jälkeen yksienkään menkkojen olleen tälläiset. Rupesin jo ihan miettimään ettei tämä vaan olisi ollut joku erittäin varhainen keskenmeno?
Sitähän sanotaan (tai siis muistan jostain lukeneeni), että saattaa olla niinkin että nainen voi saada varhaisen keskenmenon tietämättä edes olleensa raskaana. Ja että siihen liittyisi (erittäin) runsas vuoto ja jonkin sorttiset hyytymät. Mulla on tullut näiden kolmen päivän aikana hyvin runsaiden vuotojen lisäksi sellaisia kynnen kokoisia hyytymiä aina vessakäynnin yhteydessä. Ei siis siteeseen asti ole tullut mutta pyyhkiessä kyllä. Tai sitten voi olla että tämä johtuu myös siitä kun ei näitä menkkoja tullut 7 kuukauteen ja nyt sitten on.
Mene ja tiedä.
Ehkä nämä nyt alkavat jo hivenen vähenemään ettei tarvitse jatkuvasti vessassa rampata :)
Saatiin meidän taloon vihdoinkin vaatehuone tehtyä valmiiksi viime viikonloppuna ja nyt olen sitä täytellyt että saadaan lastenhuoneesta kamala, koko seinän peittävä kaaappirivi purettua. oon vaan jo ihan puhki kun olen valtavia vaatekasoja kanniskellut alhaalta yläkertaan. Samalla tulee kyllä tehtyä tehokas inventaario poislaitettavista vaatteista. Kun vain vielä löytäisin jostakin UFF:in vaatekeräyslaatikon (jos niitä enään edes on missään??), niin voisin käydä viemässä ne sinne. Tai sitten tietty vois harkita kirpparille viemistä. Ehjiä ja hyviä vaatteita kun kuitenkin ovat. Lähinnä olen vain kyllästynyt niihin tai LIHONUT niistä pihalle ;).
No joo, paljon asiaa ja vähän vierestäkin..
Ansku yk2 ja kp3/28?
tein siis tänään vielä testin,plussaa sekin näytti,mutta niin kovin haaleaa..soitin neuvolaan ja vien huomena pissanäytteen labraan.kai se on normaali käytäntö,et vasta jos sekään ei selvää tulosta näytä,katsotaan verestä?
tiedetään kyllä,että hormonia on pakko erittyä haaleaankin viivaan,
tuntuu vaan itsestä,että eikö sen pitäsi jo tummempaa viivaa näyttää kun kuitenkin kp jo 34.onko kellään kokemuksia?
ei voi muuta kuin toivoa vaan,että kaikki ok.
super-jane
Onnittelut haamusta Super-Janelle, toivottavasti siellä neuvolassa saadaan varmistus asiaan ja kaikki on hyvin!
Omaan oloon ei mitään kummempaa kuin odottelua et koska voisi testata jos on tarvetta!
Meillä on tänään viides hääpäivä ja lapset on menossa ukin luo yökylään, joten meillä on miehen kanssa tänään vapaailta ja yö, joten ei tiedä mitä keksitään...
LapaLepa
yk1, kp16/28-33
Huh, hellettä. Tiedän, ei saisi valittaa, mutta alkaa olla jo hieman liian kuuma. Käy todella paljon sääliksi kaveria, joka on viimeisillään raskaana ja olo on muutenkin tukala eikä tämä helle ainakaan paranna asiaa.
Tsemppauksen sana super-janelle: minulla raskaustesti on kahdesti näyttänyt haaleaa viivaa (tai oikeastaan neljästi kun on aina täytynyt varmistaa) ja tuolla ne ex-plussaviivat nyt köllivät sängyissään. Kertaakaan en ole saanut vahvaa plussaviivaa, tosin olen aina lopettanut testaamisen siihen varmistustestiin. Kummastakin testasin suunnilleen kp 32 kun kuukautiset olivat pari-kolme päivää myöhässä. Minun plussani ovat molemmat olleen paaaaljon haaleampia kuin se kontrolliviiva, mutta silti selvästi havaittavissa. Joten onnea matkaan, kaikki on varmastikin hyvin. :0)
adalat, yk 2, kp 17/28-?
helteinen moi!
vein siis aamulla pissanäytteen labraan ja negaa näytti.terkka sanoi,et ei kovinkaan herkkä ois se niiden testi..käski tulemaan ens vkolla uudestaan.ja minä yritin kovasti,et eikö verestä vois katsoa..sen kuulema päättää vasta lääkäri.
no,hain kuitenkin taas jälleen kerran apteekista aconin 10-testin,ja ihan testiajan sisällä tuli taas haalea viiva.tää on pikkasen rassaavaa jo..hassua kun ei tiedä mitenpäin asian ajattelis.välillä suhtautuu,et jee,raskaana ja suunnittelee missä kuopus nukkuu kun uusi syntyy,välillä ei todellakaan tunne mitään raskausfiiliksiä.mietin jo,et meen kohta yksityiselle..vaikka eipä sielläkään kai ennen maanantaita mitään selviäisi.
huh huh.
koittakaahan te,joilla hetki käsillä,jaksaa-melko hikistä hommaa näillä keleillä ; )
super-jane
Helteinen päivä, huhhuh! Lyhyt lomani loppui ja palailin töihin hikoilemaan. Joku kyseli kuulumisiani, olen täällä taustalla ollut kyllä ja lueskellut porukan juttuja joka päivä. Raskaana olen edelleen ja jotain oiteitakin on alkanut tulla. Rintoja aristaa ja turvotusta on. Paino on ihan sama ja silti tuntuu, että housut puristaa. Etovaa oloakin on jo ollut ja tuntuu, että tämä helle vain pahentaa sitä. Varasin jo ekan neuvolan, se olis ens pe-aamuna. Sitten lähdemmekin myöhemmin samana päivänä äitini luo, hänellä on 70v. synttärit.
Super-Janelle todeeeella paljon tsemmppiä ja toivotaan, että olisit raskaana. Odottelen innolla, että useampikin tästä porukasta plussaa ja päästäs jatkamaan juttua tuolla odotus-puolella.
Jännää olla tässä olotilassa, välillä ei meinaa uskoa koko juttua todeksi. Toivottava vain, että kaikki menee hyvin. Oikein lämmintä viikonloppua kaikille ja pupuiluintoa helteestä huolimatta. Olen viikonlopun tiiviisti töissä, joten en varmaan kerkee kirjotella.
Rouvar
Ompa kiva kuulla susta Rouvar että kaikki on mennyt hyvin. Se inha kuvotuskin on varmasti odotettua ja toivottavasti se ei sinulla ihan oksenteluksi asti muutu. Itse olen kaksi kertaa jo selvinnyt pelkällä kuvotuksella, mikä on kyllä ollut silti ihan siinä ja siinä ettei ole eväät tulleet ylös :) Nämä helteet eivät varmaan ainakaan oloasi helpota yhtään, päinvastoin. Tsemppiä sinulle ja perästä tullaan!
Oma (.). Tänään vasta on alkanut rauhoittumaan nuo vuodot ja näyttäisi siltä että jos hyvin käy niin pääsen jo tämän päivän puolella niistä kokonaan eroon. Voisi sitten illan ja vielä huomisenkin illan käyttää tehokkaaseen pupuiluun ennen kuin arki taas koittaa ja mies palaa tienpäälle leipää tienaamaan.
En ymmärrä kun himot ovat minulla aika hirmuiset ja näillä helteillä se puuha käy melkein työstä :D Mieskin ihan kummissaan kuuntelee ja katselee mun vihjailuja kun yleensä mies on se aloitteen tekijä meillä näissä asioissa ;D Tahtoisi vain niin pian jo raskaaksi!
Minunkin piti vain äkkiä käydä vilkaisemassa teitä ja tänne juutui kirjoittamaan... Kohta on kiire kun 10 minuutin päästä pitäisi jo olla autossa menossa (ihanaa, 100 asteinen auto odottaa...). Joten nyt menen!
Moikka taas ja kirjoitellaan :)
Ansku, yk2 ja kp 5/28?
Järkyttävän kuuma! Mä en ole yhtään kesäihmisiä, kun kärsin kamalasti tälläsestä lämpöaallosta :(
Mitäs meille. Isäntä meni tyttöjen kans päikkärille, niin mulla vähän omaa aikaa. Ja tietty koneelle heti :) Kauhea riippuvuus tulla aina tänne lukemaan toisten kuulumisia.
Pupuiltiin eilen illalla ja heräsin yöllä kamalaan alavatsakipuun. Mulla on parina viime kertana kun on pupuiltu, niin tietyssä asennossa tuntunut kipua tuolla kohdun seudulla, mutta nyt yöllä ihan kammottava kipuaalto.
2 Panadolia vedin naamaan ja kipu siitä hellitti, mutta nyt on vielä jomotusta ja liikkuminen koskee. Mulla oli kohtutulehdus synnytyksen jälkeen (3 viikkoa synnytyksestä eli nyt reilu 2kk) ja kipu samanoloista. Kunhan ei mitään uutta tulehdusta pukkais, kun tää vauvaprojekti on niin hyvin käynnissä. Täytynee seurailla tilannetta.
Kiva Rouvar, kun kävit kuulumisia kertomassa! (en suinkaan ole kateellinen... enpä...)
Joku kyseli isoista tuttavaperheistä ja jokunen löytyy meitin lähipiiristä. Mieheni veljen perheessä on 3 tyttöä (eli meillekin tulossa sitten kolmas tyttö ;), yks mun kaveri on lestadiolainen joten hänen lapsuudenkodissa 15 lasta (hänellä itsellään ei vielä yhtään), äitini on 6 lapsisesta perheestä ja mulla itselläni on 2 sisarusta. Ja miehelläni 3 veljeä.
Että näin..
Viikonlopputerveisin,
AIHA
Yk 1, kp17/28-30
Juu elikkäs jotain tietoa varmaa pitäis laittaa kuka täällä kirjoittelee :) eli minä täytän viikon päästä 27v, mies elokuussa 35v, esikoinen on 3,5v tyttö ja poika 1v3kk tässä kuussa, nyt sitten " kolmonen" haaveissa =) Torstaina alkoi 2. yrityskierto, nyt menkat sit niin runsaanlaiset, ettei tosikaan...tonne jo " aloituksen" laitoinkin kun vuoto näin runsasta kera hyytymien...mutta tänne yritän kirjoitella mahdollisimman paljon kun ehdin koneelle istahtaa :) niin ja täällä etelä-Suomessa asustellaan, tässäpä jotain meidän perheestä.
Toivottavasti mukaan mahtuu vielä kuumeilemaan ja ajatuksia vaihtamaan.
T: yk2 kp3/29
Alan minäkin olla aika kypsä tähän kuumuuteen etenkin kun yötkin ovat niin lämpimiä ettei juuri ikkunoiden auki pitäinen auta mitään. Tuulettimet ovat ahkerassa käytössä ja niistä on sentään vähän apua. Lapset sentään tykkäävät kun saavat vedellä lotrata pihalla. Onneksi tuossa takapihalla on kivasti varjoa ettei tarvitse niin pelätä oman ja lasten ihojen palamista. Itsekin viihdyn parhaiten varjossa enkä niin kamalasti ole edes ruskettunut, mitä nyt kävelylenkeillä vähäsen.
Tervetuloa vaan MaSa79 joukkoon juttelemaan! Kyllä tähän porkkaan mahtuu kaikki halukkaat. :0)
Tuli tässä mieleen, että oliskos aivan typerä idea perustaa tuommoinen lista kuten esim. haahuilla? Pienet esittelyt kuka kukin on; iät, paikkakunta, aikaisemmat lapset jne? Ja plussanneet. Pysyisi vähän paremmin kärryillä plussista sun muista. Itse en uskalla lupautua listaemoksi kun olen ne työtkin aloittamassa reilun kuukauden päästä enkä edes tiedä osaisinko tuommoista tehdä, mutta jos joku ehtisi/osaisi semmoisen perustaa, mitä mieltä olette??
adalat, yk 2, kp 19/28-??
Reissusta palailtu ja pikaseen piti heti koneelle tulla ;)
Enpäs muista olenko onnitellut plussanneita ja mahdollisesti plussanneita =) ?! Mutta onnea nyt uudemman(?) kerran!!! Ja teretulemas uudet!
toi oli hyvä idea toi lista jutska! Itse en sellaista osaa tehdä ainaskaan..
Mullakin napsahti täti kyläilemään, nyt on siis yk2 ja kp3/28?
tirppis helteisestä Hämeestä!
Esikoinen on uimassa etupihalla uima-altaassaan ja isi vahtimassa. On niin hiki, että harkitsin itsekin menoa istumaan sinne altaaseen :)
Masukipu on jatkunut tänäänkin :( Jos ei ala helpottamaan niin täytyy käydä gynellä. Ensin aattelin, et jos vaikka ois kiinnittymiskipuja, kun mulla on lämmöt olleet koholla jo kp 12:sta lähtien eli ovis ollut sitten sitä ennen niin eikös se nyt jo kp 18 alkais kiinnittyminen tapahtua?? Mut ei se sitä voi olla, kun kipu kovaa ja koko ajan koskee koko alavatsaan (=kohtuun?) Vuotoja ei oo mitään ollut, et tuntui jotenkin oudolta, et olis vaik hiiva (joka mulla kyllä ollut useaan otteeseen, eikä ole tällaista tehnyt) tai jotain. Kohtutulehdus tietty kävis, mutta mutta...
No valitukset sikseen.
Tervetuloa mukaan uudet! Kiva saada lisää porukkaa tänne!
Mulla ois huomenna työhaastattelu! Olen tässä nääs harkinnut lisätienistien hankintaa ja su duuni ois kiva ja voishan sitä lauantaitakin joskus tehdä. Mä olen ollut poissa töistä kesästä -04 eli jänskättää hakea duunia, vaikkakin vain tollasta. Eli pitäkää peukkuja, et onnais jotain kivaa. Oon siis lähihoitaja vuosimallia -95.
Käykäähän laittamassa tietojanne. Päivittelen sitä aina tarpeen mukaan ja muokkaan... Ekaa kertaa vasta värkkäilin tollasta, niin antakee anteeksi ...
T: AIHA
Hyvää torstaita täältäkin! Ja Super-Janelle onnittelut! (täällä kateudesta vihreänä) Taisit olla toinen jo odottajiin siirtyjä meidän poppoosta! Mut täältä tullaan perässä kaikki!
Pupuiluviikko joo tosiaan. Eilen illalla väsytti kamalasti, mutta PAKKOhan se oli simpat laittaa matkaan, ettei vaan menis sen takia sivu suun tämä kierto ;) Oviksen tarkasta ajankohdasta en ole kylläkään varma. Ovisoireita on ollut mielestäni ekan kerran jo maanantaina, mutta testeihin en ole saanut tosi vahvaa plussaa. Ja nyt tietty testit loppu tänään. Lämmöt on olleet 36.9 maanantaista lähtien, et liekö ovis ollutkin aiemmin jo täs kierrossa??? Osaako kukaan neuvoa noista lämmöistä? Mahaa on nipistellytkin tuolta maanantaista lähtien.
Et kääk! Meniköhän tämä oviksen kyttäys nyt kuitenkin pipariksi.. No toivottavasti vaan on pupuiltu sopivaan hetkeen oli ovis milloin oli tai tulee milloin tulee. No parin viikon päästä sen näkee...
Haa, mies tuli töistä ja muksut nukkuu.. Taidanpa lähteä tästä vikittelykierrokselle...
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!
AIHA
Yk 1, kp 15/28-30