Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oman värin kasvatus tummaan tukkaan (hiusväriallergia)

Vierailija
25.04.2020 |

Värjäsin hiukseni suklaanruskeiksi kaupan värillä (casting creme gloss 535), ja parin tunnin päästä päänahkaa alkoi polttelemaan ja kutittamaan, ja se myös muuttui punaiseksi korvia myöten. Väri ei myöskään tarttunut päällimmäisin hiuksiin kunnolla, koska latva on hieman kuivempaa. Olin paniikissa tästä koska hiukseni ovat kirjavat, enkä uskalla laittaa näihin enää yhtäkään väriä koska nuohan ovat selviä allergiaoireita ja seuraava kerta saattaisi olla hengenvaarallinen.

Nyt siis pidän hiuksia vain kiinni jotta väriero ei näkyisi niin hyvin, hiukset ovat solisluun yläpuolelle joten leikkaamisvaraa ei mielestäni ole jos haluaa kiinni näitä pitää. Ainoan vaihtoehdon minkä nään on kasvattaa oma, tuhkanvaalea väri, näihin punaruskeisiin hiuksiin! Se tulee näyttämään kamalalta, mutta näihin hiuksiin en enää penniäkään ole tuhlaamassa, hiuksen kunto tuskin kestäisi vaalennusta koska se kuivahti todella tuosta kyseisestä väristä. Olen myös raskaana, joten en halua kertaakaan näitä enää värjätä, tuttavani sanoi että nyt olisi paras aika kasvattaa oma väri ulos. Vinkkejä ja kokemuksia tällaisesta tilanteesta? Miten kestitte vaalean juurikasvun tummassa tukassa? Entä miten allergianne ilmeni ennen kuin päätitte lopettaa värjäily kokonaisuudessaan? Olen myös lukenut että kulmaväreissä olisi näitä allergisoivia aineita myös, ja itsellänihän on tällä hetkellä tummiksi värjätyt kulmat kun omani ovat kirjaimellisesti valkoiset blondit.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntyisin peruukkiliikkeen puoleen. Hiusten päällisosaan saa erillisiä hiusosioita joita ei huomaa. Niiden avulla pääset eteenpäin.

Vierailija
2/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata pari senttiä omaa väriä ja sitten värjäytä loput kampaajalla siten, että päänahkaan ei laiteta väriä. Reiällinen suojamyssy päähän, ja hiukset vedetään rei'istä ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tehnyt allergiatestiä pakkauksen ohjeen mukaan?

Vierailija
4/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:

Kampaamossa värjäyttäminen maksaisi 200e joten en ole menossa sinne kuten tekstissänikin jo lisäsin, ja toiseksi hiusten kunto ei kestä.

Ap

Vierailija
5/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todennäköisesti allergisoitunut myös kulmien ja ripsien kestoväreille. Ne pitää unohtaa myös. T. toinen väriallergikko.

P.S. pystyn kyllä onneksi meikkaamaan normaalisti ja käyttämään ripsaria. Hiuksissa luonnonsävy tai raidat, jotka eivät ala päänahasta.

Vierailija
6/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keinoja.

1) plantur ruskeiden hiusten pigmenttishampoo. Tasaa hiusten värieroa ja vähän kerrassaan värjää ruskeaksi (vaatii useamman pesukerran). Ruskea sävy pysyy yllä säännöllisellä pesulla ja alkaa poistumaan kun lopetat sen käytön. On toki ns hiustenlähtöshampoo mutta paras pigmenttishampoo myös.

2) four reasonsin sävyttävä hoitoaine, ei allergisoi, ei ole hajusteita, tulos näkyy heti mutta haalenee toki muutamassa pesussa pois eli uusittava aika ajoin

3) saman firman kevytsävyte jos uskallat, tässä saattaa olla pientä vaaran tuntua koska siinä on mieto kehite (vetyperoksidi) mutta ei ammoniakkia.

Tuo casting creme gloss on yksi PAHIN väri mitä on, allergisoi, haisee, ja on käytännössä kestoväri eli lähtee kasvamalla pois. Tuo four reasonsin kestosävyte lähtee sentään haalistueb tasaisesti pois n.2-3 kuukaudessa.

4) suoravärit ilman hapetetta. Työläs ja kestää pari pesukertaa, esim biozell.

Vierailija
7/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:

Näin ehdottomasti ajattelinkin. En juurikaan meikkaa, mutta olen huomannut ripsivärin ärsyttävän silmiä, ja olen siis lukuisia eri merkkejä kokeillut, aina sama ongelma. Tosiaan en nyt enää aio värjätä näitä ainakaan puoleen vuoteen, ehkä sitten myöhemmin voi miettiä jos latvaa kävisi esim. Raidoittamassa lähemmäksi omaa väriä.

Ap

Vierailija
8/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on keinoja.

1) plantur ruskeiden hiusten pigmenttishampoo. Tasaa hiusten värieroa ja vähän kerrassaan värjää ruskeaksi (vaatii useamman pesukerran). Ruskea sävy pysyy yllä säännöllisellä pesulla ja alkaa poistumaan kun lopetat sen käytön. On toki ns hiustenlähtöshampoo mutta paras pigmenttishampoo myös.

2) four reasonsin sävyttävä hoitoaine, ei allergisoi, ei ole hajusteita, tulos näkyy heti mutta haalenee toki muutamassa pesussa pois eli uusittava aika ajoin

3) saman firman kevytsävyte jos uskallat, tässä saattaa olla pientä vaaran tuntua koska siinä on mieto kehite (vetyperoksidi) mutta ei ammoniakkia.

Tuo casting creme gloss on yksi PAHIN väri mitä on, allergisoi, haisee, ja on käytännössä kestoväri eli lähtee kasvamalla pois. Tuo four reasonsin kestosävyte lähtee sentään haalistueb tasaisesti pois n.2-3 kuukaudessa.

4) suoravärit ilman hapetetta. Työläs ja kestää pari pesukertaa, esim biozell.

Tuo kohta 2) oli siis color mask sävyttävä hoitoaine.

Vierailija
9/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman värin kasvatus?

Vierailija
10/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6:

Kiitos vastauksesta. Kuitenkin sävyttävät tuotteet eivät kokemuksestani riitä peittämään juurikasvua, ja tuotteita/rahaa kuluisi hirmuisesti jos joka pesukerralla laittaisi. Juuren pitäisi siis antaa rehottaa, itseäni tämä ei ehkä niin paljoa haittaa tässä kohtaa. Latvaan kyllä kokeilen colormaskia jotta vähän näyttäisi siistemmältä.

Ap

Vierailija
11/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus käyttänyt sellaista sprayta juurikasvuun. Löytyy just tummaa sävyä monelta merkiltä. Se on siis suihkutettavaa väriä ja lähtee pesussa pois.

Vierailija
13/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu kasviväreihin, jos haluat joskus värjätä. Itse ppd-allerginen joten kasvivärit on ainoa vaihtoehto ja ajaa asiansa joskin on vähän työläämpi. Mulla on myös vaalea oma väri ja hyvin onnistunut tummentaminen. Kulmille ja ripsille on muuten olemassa BeautyLash merkkinen kestoväri, joka on kasviväripohjainen ja itse sillä ongelmitta värjään.

Vierailija
14/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ap hyvä lähde värjäämään yhtään millään nyt kun olet raskaana!

Vierailija
15/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13:

Tarkoituksena oli siis lopettaa värjääminen kokonaan, ei vaihtaa kasviväreihin tms. Olen saanut myös BeautyLash merkistä allergiaa.

14:

Jälkiviisaus varmaan auttaa paljon jos on värjännyt jo. Niin pieni osa näistä myrkyistä pääsee imeytymään päänahasta verenkiertoon, ettei sillä ole todistetusti ilmennyt sikiölle haittoja, ja toinen kolmannes on turvallisinta aikaa värjäykselle. Minä en myöskään ollut yli puoleen vuoteen värjännyt koko päätä. Jokainen tekee kuin parhaaksi näkee, ei ole muiden asia tuomita.

Ap

Vierailija
16/16 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsiväreistä: mulle ovat sopineet Sensain ja Cliniquen ripsivärit, mutta on tietty yksilöllistä, mille on herkistynyt... Nuo eivät ole halvimmasta päästä valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä